Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voih... mun pikkutytöstä tuli nainen!

Vierailija
07.12.2009 |

Vasta 10-vuotias ja jo alkoi jokakuukautinen vaiva :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muistathan kuitenkin, että pikkutyttösi on pikkutyttösi, vaikka menkat jo alkoivatkin. 10- vuotias on kuitenkin vielä lapsi, pienikin oikeastaan. Naiseudesta ei voi puhua vielä liki kymmeneen vuoteen.

Harmittaa tytön puolesta, kun noin nuorena jo alkoivat. Olisi nyt saanut olla rauhassa lapsi vielä ainakin pari vuotta.

Itselläni alkoivat vasta 13-vuotiaana, enkä edes tiennyt mitä se oli. Istuin mökkimme puuceessä ja itkin, kun luulin kuolevani. Äitini alkoi noin tunnin päästä ihmetellä minne minä olin hukkunut ja löysi sitten viimein sieltä pihan perältä housut kintuissa nyyhkimästä. Ei ollut minua valmentanut milläänlailla mahdolliseen tulevaan naiseuteeni.

Inhottava lisä tuli sitten vielä siitä, ettei hänellä ollut antaa minulle, varsamaisen hoikalle tytölle muuta kuukautissuojaa, kun sellaiset kuminauhalla vyötärölle kiristettävät vamput, olikohan nimeltään Monella tms. joka pullotti housuistani kaikkien nähtäville (siltä se ainakin nuoresta tytöstä tuntui) ja kävelykin tuntui sen kanssa hankalalta. Sitten vielä lähdettiin kyläreissuun tuttaville. Paruin matkan, että äiti hakisi kaupasta jotain parempaa, kun oli kertonut, että muitakin vaihtoehtoja oli. Eivätpä silloin pysähtyneet kaupan kohdalla.

Hyvin nuorena jo päätin, että jos itse joskus tytön saan, niin hän kyllä ymmärtää, ettei siihen verenvuotoon kuole ja pidän huolen, ettei hänen tarvitse asian vuoksi häpeillä ja kokea nöyryytystä.

Tuolla se äitin pikkuinen nyt nukkuu...

ap

Vierailija
22/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään tuntuu kuukautiset alkavan jo tosi nuorena. Itse olin 15 v, kehityin myöhään, muttei se koskaan mua haitannut. Itselläni on nyt kolme alle kouluikäistä tytärtä ja toivon että olisivat tulleet äitiinsä ja kuukautiset alkaisivat vasta yläasteella...Oma äitini ei koskaan puhunut tyttärilleen kuukautisista. Sen takia meillä on on puhuttu ja lapset ovat tunkeneet kanssani veskiin ja nähneet siteenvaihdon vaikka olen yrittänyt hieman peitellä etteivät säikähdä verta. Tytöt jo tietävät että isompina tyttöinä heilläkin on kuukautiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina kun omat kuukautiseni alkoivat enkä olisi millään halunnut, että isä tietää.

Vierailija
24/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko sitä mieltä,että lapsesi,josta nyt tuli "muka nainen",olisi valmis jonkun äijän kanssa seksiin?

että älä sano tyttöäsi naiseksi,kun se on vielä lapsi,vielä monta vuotta.

Vierailija
25/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko sitä mieltä,että lapsesi,josta nyt tuli "muka nainen",olisi valmis jonkun äijän kanssa seksiin?

että älä sano tyttöäsi naiseksi,kun se on vielä lapsi,vielä monta vuotta.

Täytyy olla kokolailla mieleltään sairas, jos minun teksteistäni päättelee jotakin tuollaista!

Olen itse ollut 19-v. kun olin ensimmäisen kerran miehen kanssa. Fiksuimmat osannevat siitä päätellä, että tyttäreni kuukautisten alkaminen ei tarkoita, että minä ajattelisin hänen olevan valmis seksiin.

Kuukautiset merkitsevät tietyllä tapaa lapsuuden loppumista. Kerran kuukaudessa tyttö ymmärtää olevansa lopullisesti erilainen kuin veljensä. On oikeasti aika järkkyä, että lapsi kehittyy fyysisesti niin nopeasti, mutta on edelleen mieleltään lapsi.

ap

Vierailija
26/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lapsi hän vielä on ja pitkään.

Vierailija
27/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä on vielä pitkä tie aikuisuuteen.

Vierailija
28/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonto on tarkoittanut jo saamaan omia lapsia. Sikäli hurjaa.

Hei ap, ajattele niin mieluummin, että kaikki hällä on kunnossa, kun kuukautiset tulee. Eli kohtu on jne.

Vierailija
29/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjen keskimääräinen menarkeikä (kuukautisten alkamisajankohta) oli vielä 15-18 vuotta. Luin tämän joskus 1980-luvulla Lääkäripäivien kirjasta Nainen ja terveys. Menarkeikä on varhaistunut siitä koko ajan, en tiedä olisiko jo pysähtynyt aikaistuminen. Syytä ei tiedetä. Ruokavalio varmaan vaikuttaa, muttä syynä pidetään myös ympäristösaasteita ja esimerkiksi hormonihäiritsijöitä, joita on ympäristössämme. Oliskohan jonkun hypoteesin mukaan sähkövalaistuskin vaikuttanut.

Se, että jollain alkaa siis kuukautiset tosi aikaisin, ei tosiaankaan tarkoita, että luonto olisi tarkoittanut jo tytön saamaan lapsia.

Vierailija
30/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ymmärtämään siskoaan tai oikeammin siskon muuttumista?

Totta tuo mitä sanoit tuosta fyysisen ja psyykkisen kehittymisen valtavasta ajallisesta erosta.

Vierailija
31/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muoto olisi meidän?

Vierailija
32/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10- vuotiaana oli jo aika isot rinnat ja lantio levinnyt.

Neitsyyteni menetin myös jo 11-vuotiaana 16-vuotiaalle pojalle.

Vierailija
33/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itselläni alkoivat vasta 13-vuotiaana, enkä edes tiennyt mitä se oli."

Eikö sinun aikanasi ole ollut seksivalistusta vielä? Itselläni alkoi 12-vuotiaana kuukautiset, hämmennyin kyllä paljon ja nolostelin asiaa, mutta tiesin kyllä mitä minulle tapahtui(en luullut kuolevani tai mitään vastaavaa) koska koulussa oltiin puhuttu näistä asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi