Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä vauva-autoiluun!

Vierailija
07.12.2009 |

Olen niin kateellinen ihmisille, jotka puhuvat, kuinka heidän lapsensa nukkuvat heti autoon päästessään. Meillä ovat molemmat pojat kiljuneet aina autossa. Mitkään kepulikonstit eivät esikoisen kohdalla auttaneet, vain aika. Nyt kuopus on vieläkin mahdottomampi ja minä olen jumissa kotona.

Kuopus on nyt 3kk vanha ja vihaa autoilua. Alkaa huutamaan sinä silmän räpäyksenä, kun laitan turvakaukaloon ja alan kiinnittämään vöitä. En laita vöitä liian tiukalle, lapsella on sopivasti päällä, lapsi on kylläinen ja unelias.. Olen myös yrittänyt laittaa kylläisen, mutta pirteän vauvan kaukaloon - ei toiminut sekään. Vaippakin on kuiva.

Kaikki autoilut ovat yhtä kidutusta, kun vauva karjuu kaukalossaan ja usein esikoinenkin kyllästyy vauvan kiljumiseen ja alkaa huutaa itsekin. Yleensä jättäydyn suosiolla kotiin, kun mies lähtee esikoisen kanssa autolla jonnekin. Kaikki lyhyemmät matkat kuljen jalkaisin.

Haluaisin kuitenkin päästä minäkin jonnekin leikkipuistoa ja lähintä ruokakauppaa kauemmas. Jouluostokset olen tehnyt kokonaan netissä, kun kaupungille lähteminen on niin stressaavaa.

Antakaa vinkkejä, miten saisin vauvan viihtymään autossa edes sen vartin! Onko olemassa autoon sopivia vauvaleluja? Mitkään laulut, juttelut tai muut eivät ole toimineet. Seuraavaksi ajattelin kiinnittää penkille jonkin värikkään, kuvallisen liinan niin, että vauva voisi katsella sitä..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä varmasti jo onkin testattu vauvan viihdytykseksi... Meillä roikku soittorasia hanttarin penkissä kiinni, niin että sain tarvittaessa kiskastua musaa päälle ajonkin aikana.

Vierailija
2/6 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aivan vauvalla olla jo matkapahoinvointia? ap

on huudon syy (kun olet sulkenut minusta kaikki muut syyt jo pois). Meillä 4 lasta ja kaikilla sama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain niin eläväinen lapsi ettei tykkää kun ei pääse liikkumaan vapaasti. Kokeile vaikka sisällä istuttaa kaukalossa ilman ulkovaatteita, leikitä häntä siinä jotta tottuu kaukaloon ilman itkua. Voit pistää auton selkänojalle leikkimaton tms. värikästä ja mielenkiintoista mikä vie huomion autoilusta.

Vierailija
4/6 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on kyllä eläväinen luonteeltaan. Missään paksuissa ulkovaatteissa en ole tätä lasta edes yrittänyt pitää kaukalossa. Toistaiseksi pelkkä villahaalari sisävaatteiden päällä on riittänyt, kiitos leudon alkutalven.

Mitään autoleluja en vielä ole kokeillut. Paitsi siis näitä tavallisia vauvan leluja, jotka eivät kyllä ole tehonneet. Pitää kokeilla jotakin leikkimattoa auton selkänojassa. Kiitos vinkistä!

Jos kyse on matkapahoinvoinnista, auttaako muu kuin aika? Esikoinen lopetti huutamisen vasta, kun saimme käännettyä istuimen kasvot menosuuntaan. Ajattelin silloin, että kyse oli vain siitä, että lapsi näkee enemmän niin päin..

Nyt on pakko kysyä.. Oletteko te muut vastaavaa kokeneet vain huudattaneet lasta ja liikkuneet autolla tarpeen/halun mukaan vai oletteko jääneet pieneen piiriin? Miten kestitte lapsen itkua? Olisiko jotakin kikkaa, jolla pysyisi itse rauhallisena? :) Minulla ongelmana, että tuntuu kuin pää hajoaisi, kun lapsi huutaa enkä minä voi ottaa edes syliin.

ap

Vierailija
5/6 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se jotenkin epämukava vauvalle?

Vierailija
6/6 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on eri kaukalot. Esikoiselle vaihdoimmekin aikoinaan kaukalon toiseen, mutta huuto ei siitä vähentynyt. Enkä kyllä koskaan ole yhdestäkään meidän kaukalostamme kuullut, että muilla olisi samojen mallien kanssa ollut vastaavia ongelmia.

Voiko aivan vauvalla olla jo matkapahoinvointia?

ap