Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kumpi olisi oikeampi aika viettää kotiäitivuosia?
07.12.2009 |
Se kun lapset ovat pieniä alle kouluikäisiä, vai sitten kun lapset ovat koulussa? Miksi? Itse olen ruvennut miettimään, että haluan olla kotona silloin kun lapset tulevat koulusta. ettei tarvitsisi tulla tyhjään kotiin ja odottaa siellä monta tuntia kun äiti tai isä tulee kotiin.
Kommentit (4)
Voisi tulla kotiin suoraan koulusta, mutta kaverit ovat kaikki kaikessa, joten eipä häntä täällä juuri näy, vaan haluaa ip-kerhoon.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Voihan sitä mennä vasta sitten kun lapset muuttaa kotoa.
on tärkeää olla kotona. Kun lapset on 4 - 8, on tärkeää että hoitopäivä on lyhyt ja että koulupäivä on lyhyt eli silloin on hyvä tehdä max 6 tunnin työpäivää.
Alue: Aihe vapaa
Alle 3-vuotiaan olisi ihan kehityspsykologisista syistä parasta olla kotona tai pienessä turvallisessa ryhmässä. Ehkä kolmivuotiaaksi tai lähelle sitä voisi miettiä kotona olemista niin kauan kuin mahdollista tai teidän perhelle sopii. Olisikohan mahdollista olla hetki vapaalla, kun lapsi/lapset aloittavat koulun. Silloin voisi tukea koululaista uudessa haasteessa. Osa-aikatyö tai esim 6h/pv työaika olisi aika hienoa lapsen kouluaikana. Tässä minun pohdintoja. Täytyy kuitenkin aina elää mahdollisuuksiensa mukaan. Hauskaa joulunodotusta.