Suomi on tosi hieno maa vain rikkaille
Köyhä, syrjäytynyt, vammainen, työtön jne. saa täällä taistella kynsin hampain, että pysyy joten kuten edes elossa.
Kommentit (63)
Minäkin tahtoisin päästä rikkauksiin käsiksi!
Aika moni porskuttaa 6 hengen henkilöautolla joka päivä töihin. Kiva energia hukka. Ahneus kukoistaa.
Minä ostin kakkosautoksi pienen urheiluauton. Saman se toki kuluttaa kuin 7 hengen maastoauto mutta kokonsa vuoksi se mielletään taloudellisemmaksi.
Että alkää sitä auton kokoa tuijottako ihan niin tiiviisti.
Helppoa: ensin opiskelet 20 vuotta ahkerasti. Sitten teet pirusti hommia ja hankit kokemusta.
Lopuksi siirryt johtajanpallille tai perustat oman firman jota pyörität yötä päivää kymmeniä vuosia kateellisten kitinää kuunnellen. Ei se sen vaikeampaa ole!
Aika moni porskuttaa 6 hengen henkilöautolla joka päivä töihin. Kiva energia hukka. Ahneus kukoistaa.
Minä ostin kakkosautoksi pienen urheiluauton. Saman se toki kuluttaa kuin 7 hengen maastoauto mutta kokonsa vuoksi se mielletään taloudellisemmaksi.
Että alkää sitä auton kokoa tuijottako ihan niin tiiviisti.
mitä järkeä on ajaa yksin töihin autollaan?
Että alkää sitä auton kokoa tuijottako ihan niin tiiviisti.mitä järkeä on ajaa yksin töihin autollaan?
hakemista ip-kerhosta, etäpäiviä, lääkärireissuja ym niin miten saat kaikki 6 hoidettua töihin ajoissa ja samalla kyydillä pois?
Helppoa: ensin opiskelet 20 vuotta ahkerasti. Sitten teet pirusti hommia ja hankit kokemusta.
Lopuksi siirryt johtajanpallille tai perustat oman firman jota pyörität yötä päivää kymmeniä vuosia kateellisten kitinää kuunnellen. Ei se sen vaikeampaa ole!
Näkeehän sen ettei töitä ole tehty pirusti. Sen näkee käsistä. Itselleen valehtelua tuo on. Lopeta se
...rikkailla on vain oikeus maksella köyhempien kuluja ja toimia näille taksina ;).
t. se korruptoitunut perijätär
...rikkailla on vain oikeus maksella köyhempien kuluja ja toimia näille taksina ;).
t. se korruptoitunut perijätär
Näkeehän sen ettei töitä ole tehty pirusti. Sen näkee käsistä. Itselleen valehtelua tuo on. Lopeta se
Jos rahaa tehdään, ei se näy käsistä. Se työ on päätöksien tekemistä, oman alan ja ihmissuhteiden hallitsemista, pitkiä puheluita.
En valehtele enkä lopeta. Sinulla taas on rajoittuneet näkemykset, laajenna nitä.
Että alkää sitä auton kokoa tuijottako ihan niin tiiviisti.mitä järkeä on ajaa yksin töihin autollaan?
Joukkoliikenteeseenkö pitäisi alentua? En ikinä.
Eikä autooni edes mahdu kunnolla kuin 2 aikuista eteen ja taakse 2 keskenkasvuista.
Minäpäs olen sinkku ja asun rivitalokaksiossa yksin, ajan yksin töihin jokapäivä ja ostan loppupalkallani ihan itselleni kivoja asioita.
Olen käynyt yliopiston ja saan hyvää palkkaa kivasta työstä. En ole rikas mutta tulen hyvin toimeen.
Penniäkään en anna ruikuttaville punikeille tai heitä ole valmis mihinkään kyyditsemään.
Lisäksi olen ottanut isot asuntolainat jotta voin tehdä työtäni hyvin alhaisella veroprosentilla ja kartuttaa omaa omaisuuttani, elämä hymyilee :)
Minäpäs olen sinkku ja asun rivitalokaksiossa yksin, ajan yksin töihin jokapäivä ja ostan loppupalkallani ihan itselleni kivoja asioita.
Olen käynyt yliopiston ja saan hyvää palkkaa kivasta työstä. En ole rikas mutta tulen hyvin toimeen.
Penniäkään en anna ruikuttaville punikeille tai heitä ole valmis mihinkään kyyditsemään.
Lisäksi olen ottanut isot asuntolainat jotta voin tehdä työtäni hyvin alhaisella veroprosentilla ja kartuttaa omaa omaisuuttani, elämä hymyilee :)
Niin kauan kun on terve ei monella olekaan mitään hätää. Mutta annas olla jos sairastuu vähän pahemmin!
Niin kauan kun on terve ei monella olekaan mitään hätää. Mutta annas olla jos sairastuu vähän pahemmin!
olen sairastanut pahemman sairauden kuin sinä voit kuvitella. Itse olen itseni ylös kaivanut ja tarvittaessa teen sen uudestaan, en rutkuta tyhjästä ja vaadi itselleni ilmaiseksi asioita pelkästä kateudesta.
olen sairastanut pahemman sairauden kuin sinä voit kuvitella. Itse olen itseni ylös kaivanut ja tarvittaessa teen sen uudestaan, en rutkuta tyhjästä ja vaadi itselleni ilmaiseksi asioita pelkästä kateudesta.
Ei sairaudesta parannuta tahdonvoimalla. Ei kaikki ole omasta itsestä kiinni. Sinulla on käynyt hyvä tuuri ja olet onnekas. Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin sinulla. Et voi verrata.
Ja se on iloinen asia, että jokainen saa osallistua köyhien auttamiseen veroillaan. Mitä enemmän tienaa, sen enemmän maksaa veroa. Tämä lämmittää mieltäni ja ilahduttaa. On hienoa että sinäkin saat antaa omastasi, halusit tai et!
Niin kauan kun on terve ei monella olekaan mitään hätää. Mutta annas olla jos sairastuu vähän pahemmin!olen sairastanut pahemman sairauden kuin sinä voit kuvitella. Itse olen itseni ylös kaivanut ja tarvittaessa teen sen uudestaan, en rutkuta tyhjästä ja vaadi itselleni ilmaiseksi asioita pelkästä kateudesta.
Tuskin sulla spitaalia nyt ainakaan on ollut.
Ei sairaudesta parannuta tahdonvoimalla. Ei kaikki ole omasta itsestä kiinni. Sinulla on käynyt hyvä tuuri ja olet onnekas. Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin sinulla. Et voi verrata.
Ja se on iloinen asia, että jokainen saa osallistua köyhien auttamiseen veroillaan. Mitä enemmän tienaa, sen enemmän maksaa veroa. Tämä lämmittää mieltäni ja ilahduttaa. On hienoa että sinäkin saat antaa omastasi, halusit tai et!
Tai muutenhan useimmat olisivat terveitä ja eläisivät ikuisesti.
maksamaan paljon veroa? Työtähän se sen palkan eteen tekee ja kukaan ei estä sinua hankkiutumasta samanlaisiin hommiin, jos niin kaivelee. Ikäänkuin pitäisi kärsiä, kun saa hyvä liksan..
Itse olemme ns. hyväosainen perhe mielestäni (korkea koulutus, miehellä hyvä tulot ja itsellänikin kohtuulliset, on okt:t jne.) mutta todellakin meilläkin on suvun piirissä yksi tapaus, joka tuntuu pudonneen yhteiskunnan turvaverkkojen ulkopuolelle, eikä selviä omin voimin vaikeassa tilanteessaan vaikka kuinka yrittää.
Onneksi me olemme olemassa, ja meillä on resursseja pitää tämän ihmisen puolia uskomatonta byrokraattista koneistoa vastaan. Suomessa on PERIAATTEESSA mahdollista saada kaikki tuet jne. silloin kuin niitä tarvitsee, mutta käytännössä se saattaa vaatia vuosien taistelun ja kymmenien hakemusten ja asiakirjojen huolellisen muotoilun, asioista huonosti tietävien virkamiesten ja vakuutusyhtiön virkalijoiden "neuvojen" kyseenalaistamista jne. Ihmiselle, joka ei ole korkeasti koulutettu tai jolla on pahoja terveysongelmia, tuo kaikki on usein aivan liikaa! Eikä kaikkialla apua saa, ellei satu olemaan onnekas ja joku lähipiiristä auttaa.
Ja toinen juttu on sekin, että samoissa asioissa saattaa saada ihan erilaista neuvontaa ja tukea eri puolilla Suomea. Tuuripeliä.