Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saako 2kk vanhaa vauvaa istuttaa jos...

Vierailija
06.12.2009 |

Minulla on 2kk vanha tyttö ja hän nousee jo itse istumaan. Yhtenä päivänä pidin häntä sylissäni ihan normaalisti ja yhtäkkiä hän vain nousi itse istuma asentoon. Hän nousee itse istumaan, mutta hänestä täytyy pitää kiinni, että hän pysyy pystyssä.. Saako noin pientä vauvaa "istuttaa?". Neuvolassa sanottiin, että vauvaa saa istuttaa, kun hän itse nousee istumaan.. mutta mitenköhän on 2kk ikäisellä vauvalla? tietääkö kukaan

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää olla sylissä "vauva-asennossa" siis tarkoitan sellaista makuuasentoa :)

Vierailija
2/6 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa olla istuvassa asennossa esim sylissä mutta selvä vatsaasi vasten, niin, että kaikki paino ei ole takamuksella. Se ohje istuttamisesta sitten, kun itse nousee istumaan tarkoittaa sitä, kun vauva osaa itse nousta lattialta makuuasennosta istumaan, yleensä aikaisintaan 6kk iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkä, ei selvä ;)

Vierailija
4/6 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei kiitos. Pitää yrittää keksiä joku asia joka kiinnittää vauvani huomion, sillä jos häntä ei päästä istumaan alkaa kauhea huuto.

Vierailija
5/6 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta sanottiin että ei saa istuttaa kuin vain niin että pitää vauvaa niin ettei painoa tule selälle yms. ja ei niinkään pitkään

Vierailija
6/6 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi vaan kainaloiden alla antamassa tukea ja nostetta niin ettei vauvan paino ole hänen peppunsa (tai alaselkähän se ongelma on) päällä. Mitenkäs muutenkaan.