G: Mitä teidän itsenäisyyspäiväänne on tänään kuulunut?
Meillä laitettiin hieman tavallista parempi aamupala, joka syötiin koko perheellä (minä, mies, 7-v poika ja 9kk ikäiset kaksostytöt). Ruuan jälkeen mies lähti kaksosten kanssa ulos kävelylle, jotta tytöt nukkuisivat aamu-unille.
Sillä välin esikoinen pelasi pleikkarilla ja minä laitoin tiskit, pyykkiä ja pikaimuroin.
Kun mies kotiutui, lähdin koirien kanssa pitkälle lenkille metsään. Sillä välin mies ja poika olivat leiponeet joulutorttuja. Joimme päiväkahvit.
Kun tytöt heräsivät, annoin heille välipalaa ja samalla laitoin karjalanpaistin uuniin. Mies nukkui päivätorkut ja nyt touhuaa lasten kans.
Seuraavaksi lähden käymään pojan kans hiihtoreissulla, hiihetään 5km:n lenkki. Kotona odottanee sauna, jossa käydään koko perheellä, sitten syödään ja loppuilta ollaan vaan!
Kommentit (8)
Kävimme miehen kanssa kävelyllä, kun lapsi leikki pihalla (tarpeeksi iso olemaan puoli tuntia itsekseen piahlla).
Mies teki ruokaa ja leipoi karpalokakun, minä pyykkäsin ja imuroin.
Naapurin poika tuli kylään.
Myöhemmin varmaan katsotaan linnan juhlia.
Aamulla tavallista parempi aamiainen. Sitten lapset olivat pitkään vaahtokylvyssä ja alkoivat puettuaan leikkimään keskenään. Me aikuiset lueskeltiin sillä aikaa lehtiä.
Päivällä syötiin pihvit ja loikoiltiin takan äärellä.
Mies lähti ulkoilemaan lasten kanssa metsään ja mulla on ollut koko iltapäivä vapaata. Nukuin vähän ja nyt tulin koneelle. Illalla laitetaan sauna päälle, kun lapset nukkuu.
Heräsin aamulla kauheassa kankkusessa.
Taapero lähti onneksi miehen kanssa aamupäivällä ulos leikkimään.
Olen löhöillyt sohvalla ja katellut telkkaria.
Syötiin nakkeja, muussia ja ketsuppia lounaaksi.
Mies lähti töihin.
Nyt taapero piirtelee.
Mulla edelleen krapulainen olo.
Mies ja lapsi oli käyny Tropicaariossa ja hampurilaisella. Paistan kohta joulutorttuja ja sit syödään niitä ja juodaan kahvia kun katsotaan linnan juhlia.
partiolaiset olivat aamutuimaan lipunnostossa kaupungilla. Keskipäivällä oltiin koko perhe sankarihaudoilla seppeleenlaskussa. muuten normaali päivä paitsi Linna juhlia katsellaan illalla :).
mies parantanut aamusta asti kankkustaan, eikä elämä näytä voittavan vieläkään.
lapsille yritin keksiä mielekästä tekemistä, leivottiin pipareita ja joulutorttuja, koottiin piparitaloa. mitä jäi käteen? mulle ainakin paha mieli. kakarat riehuu ympäri taloa, mies halaa vessanpyttyä, ja minä aloin sitten pyykkäämään ja tiskaamaan paremman tekemisen puutteessa. linnanjuhlia odotellessa.
sit mä kävin kaverin kans lenkillä, mies oli sillä aikaa pihalla lasten kanssa. Ensin laittoi ruoan uuniin.
Sit syötiin, mä surffasin hetken ja mies otti torkut, lapset leikkivät jotain.
Äsken pelattiin porukalla pleikkaa (mä hävisin) ja nyt odotellaan, et ruoka on valmista (uunissa.)
Sit syödään ja mennään saunaan ja ainakin isommat lapset katselee linnanjuhlia.
Kateellinen Turusta