Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ulkonäkö ja menneisyys karkottavat ihmiset läheltämme:(

Vierailija
06.12.2009 |

Voi miten taas harmittaa. Mieheni vietti hurjaa elämää alle parikymppisenä, joutui lopulta vankilaankin jonka jälkeen on elänyt kunnollista, tavallista elämää yli kymmenen vuotta. Mies näyttää kyllä karulta tatuointeineen ja ison kokonsa puolesta mutta tuntuu tosi ikävältä kun aina törmätään samaan asiaan, ei saada ystäväperheitä ja lastemme ystävien vanhemmat järkyttyvät miehestäni. Taas eilen kävi niin kun pyysin työkaverini kylään miehensä kanssa, työkaverini kanssa harrastammekin yhdessä mutta nyt tapasimme puolisoiden kanssa ensi kertaa, heidän varautuneet ilmeensä näki heti ja vaikka oli tarkoitus istua iltaa ja saunoa niin kappas vaan he lähtivät hyvin pian aterian jälkeen muihin syihin vedoten. Miestänikin harmitti kovasti. Mieheni on koulutettu, fiksu, mukava ja hyvän työpaikan omaava mies, nuoruuden hölmöilyistä saa maksaa lopunikäänsä:( kiitos että sain purkaa harmistukseni.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen oppilaitoksen nimen, jossa tutkinnon suoritti, siihen kysymykseen vastaukseksi. Ei niissä hänen papereissa varmaan lue tyyliin "Kylmäkosken vankila myöntää..." vaan jotain muuta.

Vierailija
22/55 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei istu turhasta vankilassa.

Jotain väärää on tehnyt ja siksi miehesi on istunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö vankilaan voi joutua ihan maksamattomista sakoista tai asepalveluksesta kieltäytymällä? Että ei tarvitse kovin mätä olla?

Vierailija
24/55 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi muuta sanoa et hyvä ku lähtivät menemään, näin ne jyvät karsiutuu akanoista.

Miks pitää kertoa etukäteen miltä oma ukko näyttää??? Ei jumalauta kaikki ole perus-jamppoja.

Mun mies on arabi, mulla ei ole hänen sukunimi enkä siis toitota kaikille mistä mies on kotoisin. Auta armias jos mies tulee töistä kotiin ku joku puolituttu on kylässä.. johan lähtevät livakkaan kotiinsa. Joutavat mennäkkin!!!!

Vierailija
25/55 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme silloin keskiluokkaisella, uudella omakotitaloalueella. Naapurin mies oli metallimies, vaimonsa sh. Miehen tatuointeja katselin monesti ja kävi mielessä vankilatatskat, mutta jotenkin en ajatellut koskaan. Istuttiin joskus iltaa yhdessä naapuruston kesken ja ihmettelin, kun mies ei juo koskaan pisaraakaan, vaikka rouvalle maistui. Sitten toinen naapuri kertoi miehen istuneen linnassa nuorena taposta (oli jo about 50v.). Yllätyin, koska mies oli tosi rauhallinen ja asiallinen. Ei siinä mitään, ei mun suhtautuminen muttunut, koska olin jo ehtinyt tutustua. Mietin vaan, että liittynee jotenkin tuohon absolutismiin eli ei voi juoda. Tietystikään en halua tappajia kaveripiiriin, mutta tässä tapauksessa ajattelin, että parannus on aidosti tehty ja se siitä.

Ja esimerkiksi me olemme akateemisesti koulutettuja ja jossain määrin snobejakin ihmisiä. Tuttavapiirissä ei tosiaan normaalisti liiku ylinopeussakkoja suurempia rikoksia tehneitä.

Vierailija
26/55 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan se monen mielestä rikos, mutta minusta kuitenkin aivan eri kaliiperia kuin esim. väkivallasta.

Kukaan ei istu turhasta vankilassa.

Jotain väärää on tehnyt ja siksi miehesi on istunut.

Vierailija
27/55 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia ystäviä!

Vierailija
28/55 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulainen auttaa vankilasta vapautuvia ja tätä kautta olen tavannut monia taposta/murhasta istuneita, täytyy sanoa että hyvin tavallisia monet ja myöhemmin olen törmännyt heihin tosi arkisissa ammateissa mm. kaupan kassana ja remppamiehenä ja niin tavallisen oloisina ettei kellään kolkuttele mielessä että kyseinen henkilö olisi vakavasta rikoksesta tuomittu.

Vierailija
29/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ne saa piiloon. Jos on sormetkin tatuoitu, niin kyllä se kertoo jo rikollisesta menneisyydestä ja tavallaan ymmärrän jos joku kavahtaa.

Vierailija
30/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istunut yli 4v kun oltiin pieniä. Ja ihan varmasti on parempi lapsuus kun monella täällä itkevistä. Suurin osa meidän perhetutuista on entisiä linnakundeja ja ihan maailman loistavimpia ihmisiä.

Eli kiva lapsuus syntyy siitä, että isä ei asu kotona???

Vierailija
31/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme silloin keskiluokkaisella, uudella omakotitaloalueella. Naapurin mies oli metallimies, vaimonsa sh. Miehen tatuointeja katselin monesti ja kävi mielessä vankilatatskat, mutta jotenkin en ajatellut koskaan. Istuttiin joskus iltaa yhdessä naapuruston kesken ja ihmettelin, kun mies ei juo koskaan pisaraakaan, vaikka rouvalle maistui. Sitten toinen naapuri kertoi miehen istuneen linnassa nuorena taposta (oli jo about 50v.). Yllätyin, koska mies oli tosi rauhallinen ja asiallinen. Ei siinä mitään, ei mun suhtautuminen muttunut, koska olin jo ehtinyt tutustua. Mietin vaan, että liittynee jotenkin tuohon absolutismiin eli ei voi juoda. Tietystikään en halua tappajia kaveripiiriin, mutta tässä tapauksessa ajattelin, että parannus on aidosti tehty ja se siitä.

Ja esimerkiksi me olemme akateemisesti koulutettuja ja jossain määrin snobejakin ihmisiä. Tuttavapiirissä ei tosiaan normaalisti liiku ylinopeussakkoja suurempia rikoksia tehneitä.

Vierailija
32/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istunut yli 4v kun oltiin pieniä. Ja ihan varmasti on parempi lapsuus kun monella täällä itkevistä. Suurin osa meidän perhetutuista on entisiä linnakundeja ja ihan maailman loistavimpia ihmisiä.

Ei, mutta se ei myöskään pilaa sitä jos muut asiat on kunnossa ja asenne kohdallaan

Vierailija
33/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse ole koskaan arvostellut ystäviäni heidän miestensä perusteella. Munkin parhaan kaverin mies on sellainen rokkarikundi. Ikää yli 40, hiukan juntti ja rokkipiireissä edelleenkin vaikuttaa. Perheen myötä rauhoittunut aika paljon, mutta viina maistuu ajoittain. Ihan mukava heppu isosta koostaan, pitkästä letistään ja tatskoistaan huolimatta. Ymmärrän kyllä että osa pelästyy kun hänen kanssaan ekaa kertaa juttelee, on sellainen kovaääninen.

Toisen kaverin mies on täynnä lävistyksiä ja tatskoja myös. Ihan mukava sekin ja hurjan hyvä kokki/leipuri.

Olen akateeminen itse.

Teinä en kuitenkaan kailottelisi tuolla linnatuomiolla. Se on taaksejäänyttä elämää ja synnit on sovitettu. Voisin mainita vaikka vain, että mies on elänyt hurjan nuoruuden, mistä tatskat muistutuksena.

mutta tatuointeja on niskaa myöten ja sormistakin niitä löytyy, eikä mies itse näitä tatuointeja edes inhoa, ne ovat muisto siltä ajalta ja osa häntä. Muutenkin on kalju ja iso ja nenäkin mennyt rikki joten yhdistelmä on toki häijyn näköinen vaikka pukeutuukin siististi. Käytökseltään ei tosiaankaan ole mikään törppö mutta ystäväehdokkat ottavat etäisyyttä viimeistään jos vankilatuomio tulee jotain kautta esiin, sitäkään mies ei peittele vaan kertoo miten asiat on ja myös sen tuo esille ettei ole ylpeä menneisyydestään ja mokattua tuli, parempi kertoa suoraan jos menneisyys tulee esille koska ulkonäön vuoksi ihmiset pitävät häntä pahempana kuin onkaan. On meillä toki muutamia ystäviä mutta harmittaa vaan kun niin ihmiset kavahtavat.

Vierailija
34/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne korvaa vähän holtittoman linnakundi-isän poissaoloa.

Ei, mutta se ei myöskään pilaa sitä jos muut asiat on kunnossa ja asenne kohdallaan

Vierailija
35/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tapojensa muuttaminen lienee aika harvinaista. Isoenoni tappoi kännipäissään miehen, ja on kuolemansa jälkeen paljastunut pedofiiliksi tyttäreensä sekaantujaksi. Mieheni setä istui varkaudesta, eikä ole siitä muuksi muuttunut, (emme kutsu kylään) ja minun toinen setäni istui myös varkaudesta, ja varasti jopa omalta pojaltaan.

Kaikkien rikosten yhteinen nimittäjä on viina. Ja ne joiden tiedän tapansa muuttaneen, ovat yleensä tulleet uskoon.

Hienoa jos miehesi on päässyt irti! Mutta aika monet ihmiset tunnistavat vankilatatuoinnit juuri niiden tökerömmän tekotavan ja värien vuoksi. Ja koska ne ei sinällään kerro mistä olet istunut, ihmiset on aika herkkiä tekemään omia johtopäätöksiään. Suurisydämisyys ja avarakatseisuus kun on harvinaista.

Vierailija
36/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "Olen ihan kiltti vaikka näytän hurjalta."

Vierailija
37/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi kun vankilassa(kin) ollut isäni haki minua koulusta. 70-80 luvulla nuo tatuoinnit olivat vähän eri juttu kuin nykyään. Kyllä silloin kohtasi ennakkoluuloja paljon, siitä asti kun itse rupesi niistä tajuamaan. Itse en tietysti osannut edes ihmetellä asiaa, koska hän oli isäni ja hyvä ihminen(on vieläkin). Vielä ylioppilaspäivänänikin jotkut katsoivat lyttynaamaista ja kultakoruja kantavaa isääni pitkään.

Tiedän, että isäni ei ollut puhtoinen "työnsä" puolesta, mutta hän oli erinomainen isä lapsilleen. Meillä kävikin aina kanssa "vähän" aikaansa nähden erikoisia setiä kylässä :) Aina niiden polvilla tuli istuttua, ja mukavia olivat.

Vierailija
38/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne korvaa vähän holtittoman linnakundi-isän poissaoloa.

Hehhee... :D miten sitä voikin olla näin pieniä ihmisiä maailmassa. Ei, on mulla traumoja. Siitä kun leimaavat, maailmastavierottuneet äidit leimasi mut kriminaaliksi isän perusteella. (joka siis on todella hyvä isä)

Vierailija
39/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei hankkiudu linnaan koska ei pysty sieltä käsin huolehtimaan lapsistaan heidän ansaitsemallaan tavalla.

Vierailija
40/55 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi kun vankilassa(kin) ollut isäni haki minua koulusta. 70-80 luvulla nuo tatuoinnit olivat vähän eri juttu kuin nykyään. Kyllä silloin kohtasi ennakkoluuloja paljon, siitä asti kun itse rupesi niistä tajuamaan. Itse en tietysti osannut edes ihmetellä asiaa, koska hän oli isäni ja hyvä ihminen(on vieläkin). Vielä ylioppilaspäivänänikin jotkut katsoivat lyttynaamaista ja kultakoruja kantavaa isääni pitkään.

meitä on siis ainakin kaksi. On musta aika käsittämätöntä että tänäkin päivänä oletetaan että jos lapsuuden olosuhteet ei ole satukirjoista niin kaikki on menetetty ja kurjasti..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme