Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitiysneuvolan th ei ole tuntevinaan enää kun en ole asiakkaana?

Vierailija
05.12.2009 |

Kun olin asiakkaana, hän oli aivan ns ylihuolehtivainen ja kuunteleva, ystävällinen, jos näki minut tk:ssa asioimassa muualla, tuli puhuttelemaan jne jne. Oli aina iloisin mielin.

Mutta entäs nyt kun olen synnyttänyt 5kk sitten... väkinäisesti saattaa tervehtiä kun näkee mutta mieluiten menee mitään puhumatta. Miksi näin? Saatanhan olla vielä hänen asiakkaansa uudestaankin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tervehtia jollet sinä tervehdi ensin. Ettei kukaan luule mitään. Vrt. Mielenterveyshoitaja tervehtii sua.. Kaikki ajattelee, olet hänen potilaansa.

Vierailija
2/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti et ole ainoa asiakas.

Jos minä kyselisin kuulumisia ja jäisin juttelemaan kaikkien asiakkaitteni kanssa kaupoissa en pääsisi koskaan kotiin. Ärsyttävintä on kun luullaan että olen 24/7 töissä ja minun KUULUISI olla kiinnostunut asiakkaiden asioista myös vapaa-aikanani.

Ihan vain tiedoksi minulla on muutakin elämää ja haluan kotiin viettämään aikaani oman perheeni kanssa enkä notkua kaupungilla kuuntelemassa sataan kertaan samoja juttuja. Sitten kun on vielä niitä riesoja joita tervehtii ohimennen niin he tekevät elämän tehtäväkseen selvittää asioitaan seuraavan vartin. Joten en edes yleensä tervehdi näitä lässyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan yleinen käytäntö ja on osa sinun potilasturvaasi. Kenenkään ei tarvitse tietää ketä terveydenhuollon ihmisiä käyt tapaamassa.

Vierailija
4/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tuttu sitten päättelisi sinun olevan taas raskaana.

Vierailija
5/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kun lääkärit ym. on terkkarillakin vaitiolovelvollisuus asiakkaistaan. Ei saa ilmeellä, eikä eleellä osoittaa tuntevansa jonkun, ellei henkilö itse tervehdi ensin. Ei todellakaan ole mitään junttiutta, vaan erittäin ammattitaitoisen henkilön toimintaa. Itse työskentelen lastensuojelussa, minkä asiakkuus ei yleensä ole kovin positiivinen juttu, ja lukemattomat kerrat ollaan seisty entisten ja nykysten asiakkaiden kanssa nenätysten muka tuntemattomina ihmisinä.

Vierailija
6/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin tapasin päiväkodin johtajan kaupassa ja hän tuli oikein juttelemaan ja jutteli pitkään ,vaikka lapsemme onkin jo ohittanut päiväkoti-iän.

Vierailija
7/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisten ja mahdollisten tulevien asiakkaiden kanssa. Sä olet hänelle vaan asiakas yksi tuhansista äideistä.

Loukkaannutko myös jos hammaslääkäri ei moikkaa tai aerobik ohjaajasi??

Vierailija
8/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät voi siis näyttää kuka on asikas ja kuka ei. Kun olit raskaana niin raskaushan näkyi eli hän saattoi luontevasti tulla juttelemaan. Enää hän ei voi sitä tehdä, koska saattaisi syntyä mielikuva, että olet raskaana.

Toisekseen heillä on paljon asiakkaita ja kun ihminen lakkaa käymästä ja uusia tulee tilalle, ei ehkä kaikkia enää muista.

Tällainen käytäntö on ihan yleinen. Olen käynyt samalla gynellä 20 v ja yksityisellä lääkäriasemalla. Hän ei tervehdi minua edes lääkäriaseman tiloissa.

Itse kuulun teon rekisteriin enkä tervehdi asiakkaitani elleivät he tervehdi minua ensin. Vapaa-ajallani en todellakaan halua olla asiakkaiden kanssa tekemisissä eli laitan laput silmille ja elän yksityiselämääni.

Vierailija
9/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tervehditään, jos tunnistetaan. Todellakin loukkaannun, jos hammaslääkärini ei tervehdi tai lapseni opettaja.

Vierailija
10/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkäitä ja toinen osa antaa yksityiskännykkänsä numeron hätätilanteita varten.

Vierailija
11/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hän ei ehkä enää muista tai tunnista sinua. Asiakkaita on paljon ja heitä tulee ja menee. Vaikka sinä muistat lääkärisi ja hoitajasi, niin ei heillä välttämättä ole mitään mielikuvaa sinusta varsinkaan jos tulet ihan toisessa ympäristössä vastaan.

2. Hän ei saa tervehtiä sinua ellet itse tervehdi ensin edellä jo monessa viestissä mainituista syistä.

3. Hänellä ei ole aikaa ja/tai halua vapaa-ajallaan olla tekemisissä asiakkaiden kanssa, mihin hänellä on täysi oikeus.

On oikeasti tosi ärsyttävää, kun asiakkaat kuvittelevat, että heitä hoitaneet henkilöt haluavat vapaa-ajallaankin kuunnella entisten asiakkaiden vanhat ja uudet vaivat ja kuulumiset. Itse ei yleensä edes muista koko tyyppiä, joka tulee jossain kaiken kiireen keskellä selittämään jotain vaivoistaan...

Vierailija
12/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raakata pois heti alkuunsa sellaiset ihmiset, jotka ovat niin töykeitä, etteivät tervehdi potilaitaan ystävällisesti myös vapaa-ajallaan.

Vierailija
13/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei th:ien tarvitse olla muuta kuin ystävällisiä ammattinsa puolesta ammatillisissa tilanteissa. Asiakkaita tulee ja menee, ei voi eikä saa eikä edes jaksa moikkailla kaikkia satoja entisiä ja nykyisiä ja mahd. tulevia asiakkaitaan.

Vierailija
14/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raakata pois heti alkuunsa sellaiset ihmiset, jotka ovat niin töykeitä, etteivät tervehdi potilaitaan ystävällisesti myös vapaa-ajallaan.

Vierailija
15/15 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN ole koskaan tavannut ihmistä, joka ei tervehdi, kun selvästi tunnistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän