Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle lapselle on sopivaa laittaa risti kaulaan?

Vierailija
04.12.2009 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoima kunnon RISTEJÄ 

ebay.com ja hakusanoilla gold cross necklace tai silver cross necklace. Tai google.com ja käyttää kuvahakua ja samoilla hakusanoilla, ja klikkailee sieltä sitten liikkeen kotisivuille ja visalla maksaa tulee postissa yleensä Amerikasta missä kaikki on hienompaa. Suomesta ei löydy kun mummojen kaulaan Ristejä lyhyt ketju jaa tyyliton risti kuka noita muka pitäs.

Vierailija
2/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

risti saatiin rippilahjaksi ja sitä käytettiin sen jälkeen (ainakin jonkun aikaa). Muuten kai kyse on lapsen ja perheen vakaumuksesta, ei sopivaisuudesta tai muiden mielipiteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsisi aikaisemmin laittaa, sen ikäinen on jo tarpeeksi kypsä miettimään omat uskonasiansa :)

Vierailija
4/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani on ollut kaulassa siitä asti. En ole sen jälkeen ottanut sitä pois.

Vierailija
5/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ja halusi laittaa itsekin. Tietää ristin merkityksen ja on uskossa.

Vierailija
6/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi sopivaa minkä ikäiselle tahansa.

6

Vierailija
7/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko jutun tarkoitus on vain yksi ja se on egosi hiveleminen.

Vierailija
8/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappi laittaa ristin vauvan kaulaan ristiäisissä, myöhemmin lapsi/nuori päättää tieenkin itse päättää haluaako kantaa ristiä kaulassaan.

Vierailija
9/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaan kun joku sanoo 7v:n olevan uskossa. Hänet voi toki olla kasvatettu uskoon, mutta ei tuon ikäinen ole vielä itse tehnyt päätöstä että olisi uskossa, hän on aivan liian pieni ymmärtämään.

t.uskovainen äiti itsekin.

Vierailija
10/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on aivan liian pieni ymmärtämään.

Antakaa uskovaiset lastenne olla lapsia!

Vierailija
11/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun osaa ajatella itse ja ymmärtää että moinen uskontohöpötys ei ole totta.

Ei siis ennen 18v.

Vierailija
12/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi aivopesty vai miten ihmeessä hän on uskossa?

Lammasmaisella äänellä katseen ylös taivaisiin kohottaen: "Hän on jumalan pieni karitsa joka enkelten lailla riemuitsee -trallallallallaaaaaaaa!"

Vierailija
14/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita satuja kummallisempina. Lapsi ei voi olla uskossa vaan on vanhempiensa armoilla.

Vierailija
15/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt se on siis hänellä kaulassa.

On meillä koru muiden joukossa, emme kuulu kirkkoon ja lapsikin on et:ssä.

Vierailija
16/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseni on uskossa? Meillä on uskova perhe ja lapset ovat uskoon kasvaneet. He tietävät eron satujen ja uskon välillä, pohdimme yhdessä asioita ja lapsi itse iloitsee siitä, että saa olla Jeesuksen oma. Lapsi itse halusi ristin ja tahtoo pitää sitä, minun egoni kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

En näe mitään syytä uskovana äitinä kieltää lastani käyttämästä ristiä, jota hän tahtoo pitää kaulassaan.

Niin, ja aivopesua meillä ei harrasteta, mutta toki perheemme elää oman vakaumuksensa mukaisesti, osallistuu seurakunnan toimintaan ja usko näkyy muutoinkin perheemme arjessa.

Vierailija
17/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappi laittaa ristin vauvan kaulaan ristiäisissä, myöhemmin lapsi/nuori päättää tieenkin itse päättää haluaako kantaa ristiä kaulassaan.

Tosin lapsen saama risti on vähän turhan arvokas vielä pidettäväksi, lapsi on vasta kuuden ikäinen. Risti maksoi 250 € silloin kuusi vuotta sitten... Ettei hukkaa sitä siis, muuten saisi tietysti pitää. Ja voisihan tuota jo alkaa kirkkoreissuilla ja juhlissa pitämäänkin...

Vierailija
18/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa Jeesus moitiskeli aikuisia, jotka koettivat estää äitejä viemästä lapsia Jeesuksen siunattavaksi. Lapsen usko on yhtä arvokasta kuin aikuisenkin, Jumala arvostaa lasta yhtä paljon kuin aikuista ja antaa lapsen aikuiselle uskonasioissa jopa esikuvaksi. On väärin vähätellä lasten teologisia pohdintoja ja ajatuksia. Jos lapselle on tärkeää kantaa kaulallaan ristiä uskon symbolina, se tulee hänelle sallia.

Vierailija
19/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tietävät eron satujen ja uskon välillä, pohdimme yhdessä asioita

lapsen pitäisi ymmärtää että voisi oikeasti sanoa hänen olevan uskossa edellyttäisivät sellaisten asioiden pohtimista, jotka ei kerta kaikkiaan vielä kuulu tuon ikäisille. Jos kuuluisivat, rippikoulu pidettäisiin 5-vuotiaana.

Jotenkin niin sssssäääälittää tollanen aivopesu. Ei ihme että uskovaisten lapset on yliedustettuina kaikenlaisten sekopäiden ja mielenterveysongelmaisten joukossa, esim. prostituoiduissa.

Vierailija
20/29 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseni on uskossa? Meillä on uskova perhe ja lapset ovat uskoon kasvaneet. He tietävät eron satujen ja uskon välillä, pohdimme yhdessä asioita ja lapsi itse iloitsee siitä, että saa olla Jeesuksen oma. Lapsi itse halusi ristin ja tahtoo pitää sitä, minun egoni kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

En näe mitään syytä uskovana äitinä kieltää lastani käyttämästä ristiä, jota hän tahtoo pitää kaulassaan.

Niin, ja aivopesua meillä ei harrasteta, mutta toki perheemme elää oman vakaumuksensa mukaisesti, osallistuu seurakunnan toimintaan ja usko näkyy muutoinkin perheemme arjessa.

Usko = satua

Olla Jeesuksen oma = täyttä tuubaa. Jos Jeesus ylipäätään on ollut olemassa on hän kuollut ajat sitten

Aivopesu = kertoa totena satuja viattomille lapsille

Usko näkyy perheemme arjessa - tuon uskon... säälittävää puuhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan