miksi mun vauva ei nuku?
Meillä on kohta 5 kk vanha vauva joka on syntymästään saakka ollut melko huono nukkuja. Yöllä nukkuu mutta heräilee usein syömään, ja nukkuu melkein koko yön tississä kiinni. Päiväunet on 15 minuutista tuntiin, kaksi kertaa hyvällä tuurilla. Päiväunille nukuttaminen on vaikeeta, vaunuissa vaan huutaa. Tissille nukahtaa joskus, joskus ei. Ja siis ihan selvästi on väsynyt kun koko ajan kiukkuaa.
Olen käyttänyt lääkärilläkin kun mietin johtuuko mahakivuista mutta sieltä en ole apua saanut. Miettinyt olen sitäkin eikö saa tarpeeksi ruokaa, vielä täysimetyksellä mutta paino 9 kiloa joten en usko että siitäkään on kiinni. Unimäärä jää noin 10 tuntiin, eihän se voi olla vauvalle tarpeeksi? Itse alan olla aika poikki eikä esikoinen saa niin paljon huomiota kun tarvitsisi.
Kommentit (22)
relatipat on käytössä, molemmissa korvissa on ollut tulehdus. kapalointia täytyy kokeilla, olen jotenkin olettanut että se on vain vastasyntyneille.
mua senkin takia ottaa päähän kun ei oteta tosissaan koska esikoisellakin oli laajat allergiat mutta kun ilmeni iho-oireilla otettiin tosissaan. nyt vaan lääkärit sanoo että kun iho hyvä, mutta siis tosi kuiva mitä joutuu rasvata apobasella monta kertaa päivässä ei voi olla allergiaa, miten niin ei voi?
ja toinen ettei muka rintamaidolle voi allergisoitua..olen yrittänyt nyt täysimettää jos se ehkäisisi allergioita mutta taidan nyt alkaa maistattaa ruokia, jos sillä on niin kova nälkä.
kaikkein parasta oli nukahtaa isin sylissä pihakeinuun mutta nyt ne on otettu pois.
ap
viittaisi mun mielestä siihen että sillä on kipuja :( Mun pojat roikkui yöt läpi tississä aina kun olivat kipeitä. Ja refluksiin on helppo saada apu jos se sitä on, eli se kannattais varmaan testata pian. Tsemppiä! Älä anna periksi!