kodinhoitajan koheltaminen
meillä kävi kodinhoitaja. Hän a) teki palaneen makuista kastiketta, koko talo haisi savulle b) pesi pyykkiä, valkoiset ja värilliset sekaisin ja valkoiset, kalliit rintaliivit pesi värillisten kanssa 60 asteessa vaikka hienopesu kamaa ovat. c) teki järkyttävän könttäistä kiisseliä joka tuskin irtosi kauhasta. Mikä koulutus näillä nykyään on?
Kommentit (7)
saanut kodinhoitajat tai kotiavustajan whatever luoksesi ja toisekseen tekemään töitä, jotka harvassa kunnassa enää kuuluu kotihoidon tehtäviinsä.
a) hänen olisi pitänyt opettaa sinulle kuinka kastiketta tehdään b)hänen olisi pitänyt kehoittaa sinua pesemään vaatteet jotka havaitsi likaisiksi c) neuvoa sinua kiisselin teossa tai vaihtoehtoisesti että kiisselin sijaista olisitte syöneet marjoja pakasteesta
Ainakin meidän kunnassa kodinhoitajan saa vain todella uusavuton/mielenterveysongelmainen perhe jota pitää opettaa elämään arkea, ettei lapsia tarvitse huostaanottaa.
ei kai nyt tarvii olla kiitollinen siitä jos joku tulee sotkeen keittiön ja pilaan pyykit?
Sama kun olis kiitollinen et pääsi leikkaukseen vaikka lääkäri unohtikin sakset mahaan ja tikkasi päin helevettiä...
tommosesta ei ole kuin lisähaittaa ja vaivaa :(, ja kiva jos muutenkin tiukka tilanne.
Mekin saatiin joku ihme kotiavustaja tms. muutamiksi kerroiksi joskus kauan sitten, kun oli lapset pieniä ja niiden kanssa rankkaa ja vaikeutta ja jotain, jostain syystä oltiin sitten yhtäkkiä perheneuvolassa ja sieltä ne järkkäs meille kotiavustajaa tms.
No HOHHOI mitä sekin apu sitten oli. En mä oikein tiennyt mitä mä sillä avustajalla tekisin, kun olin kuullut että ne ei esim. siivoa.
No ainoa mihin oikeastaan tarttin apua, oli, että lapsia hoitaisi joku vähän aikaa että voisin tehdä muuta välttämätöntä (oltiin esim. just muutettu ja tavaroita piti laittaa).
No lapset oli pieniä ja itki koko ajan mun perään jos olivat sisällä.
Toivoin että hoitaja ulkoiluttaisi 1-2 h noita todellakin todetusti ylivilkkaita poikia. Just joo, se oli sitten sitä että lapset itki sen kanssa ja juoksivat koko ajan ovelle soittamaan ovikelloa, ja hoitaja valitteli kun oli kylmä (myöhään syksyllä hän oli varustautuntu lastenhoitokeikalle PIKKUKENGILLÄ JA VAIN OHUET DENIERSUKAT, ei siis kunnon sukkia tai kenkiä...) No hänkin sitten oli ihan jäässä ja kylmissään syys-lokakuussa.
Ja lisäksi oli nälissään ja mä tunsin velvollisuudekseni tarjota hänelle lounaan tai ainakin teetä ja voileipiä.
Siis se hyöty siitä kyllä jäi varmaan miinuksen puolelle, mä vielä meidän silloin tosi vähistä rahoista tarjosin vielä syötävät.
Pari kertaa viikossa se aina kävi ja hankala sitä oli heti keskeyttää kun se oli meille jotenkin määrätty apu, jotenkin pääsin siitä sitten eroon ja siitä sain opin että pärjään sittenki vallan mainiosti itse lasten kanssa :).
(Enkä onneksi enää muista, pitikö meidän MAKSAAKIN siitä jotain kaiken lisäksi, koska ei me silloin ihan sossu-asiakkaita oltu kuitenkaan, vaikkakin melkein rajoilla silloin.)
[i Ainakin meidän kunnassa kodinhoitajan saa vain todella uusavuton/mielenterveysongelmainen perhe jota pitää opettaa elämään arkea, ettei lapsia tarvitse huostaanottaa.
[/quote]
irtisano tuo hoitaja niin nopeasti kuin mahdollista
kodinhoitaja on tilapäinen ratkaisu, ja jos hänen antamat lauseet perheestä eivät ole kiitollisia, lapset huostaanotetaan
hän pilasi jo pyykkisi ja sinä suutuit hänelle, joten hän suuttui ja nyt se näkyy hänen antamassa lausunnossa
ollaan tarkkoja kenelle kotiapua tarjotaan jos porukka on just näin tarpeessa sille. Niitä avun tarvitsijoita on oikeasti, joten jos ei kiinnosta niin olisi varmaan korrektia ilmoittaa, että pärjää ilmankin.
meillä kunnassa saa yleensä kotiavustajan ei kodinhoitajaa.
Näillä on kai eroja koulutuksessa.