Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossun maksusitoumus

Vierailija
04.12.2009 |

me saatiin maksusitoumus kodinkoneliikkeeseen pesukonetta varten, mutta siinä ei mainittu että minkä hintaisen koneen saamme "ostaa".

Soitin sossuun ja he sanoivat jotta liike kyllä tietää, soitin liikkeeseen ja he taas sanoivat jotta virkailija tietää...

Eli tietääkö kukaan minkä hintaisen koneen voi hankkia?

Meillä on 6 henk. perhe ja lasten ikäjakauma 13-2v joten pyykkiä riittää.

Edellinen kone (joka hajosi) oli joku halpis 5kg:n kone ja se ei oikein riittänyt meille.

Kone pyöri monesti 2krt päivässä, joten ei mikään ihme jos ei kestänyt.

Ja kotivakuutus ei korvannut kun oli kuitenkin aika vanha kone (5v) ja jo kertaalleen takuuna vaihdettu uuteen!

Olen todella onnellinen, että sossu jelppaa, mutta jos tuolla maksusitoumuksella saa vaan jonkun 300e:n halpiskoneen niin eihän se kestä, kun köyhän ei kannata ostaa halpaa...

Eli tietoja kaipaan siitä, että minkä hintaisen koneen tuolla paperilla saa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä saat katsoa sitten minkähintaisen haluat.

Vierailija
2/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kauppaan ja katso millaisen haluaat ja yritä saada lapullasi se. En tiedä miten tuo lappu juttu toimii mutta jos on kaksi tietämätöntä niin ole sie se tietävä. Pitää tietää mitä tarvitsee. Onnea ostoksille. Meillä on bosch ja meillä on 6 lasta ja toiminu hyvin 3v. Hinta oli silloin 595 tarjouksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistakone? Se 300 Euron kone on ihan riittävä ja voithan sitten ostaa itse uuden tarvittaessa. Vai onko idea se, että seuraavankin sossu maksaa?

Vierailija
4/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistakone? Se 300 Euron kone on ihan riittävä ja voithan sitten ostaa itse uuden tarvittaessa. Vai onko idea se, että seuraavankin sossu maksaa?

En ole ap, mutta pakko kommentoida. Eikö siinä, että ostetaan hyvä kone ole juuri se idea, että se kestää eikä tarvitse kohta ostaa uutta. Senhän tietää kaikki, että halvat menevät helposti rikki, varsinkin kun ap:lakin on paljon käyttöä! Ja miten ap ostaa uuden tarvittaessa, jos on jo sossun asiakas ja tarvitsee nytkin rahaa ostaakseen uuden.

Hohhoijaa näitä ihmisiä...

Mutta ostahan ap kunnon kone, että kestää :-)

Vierailija
5/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kalleinta, mutta ei tosiaankaan halvintakaan. Jos ne myy sulle sillä lapulla mitä vain, niin osta sitten kunnollinen kone, vähintään 7 kg kone teidän isolle perheelle. ja mangu pesuainetta kaupanpäälliseksi!

Vierailija
6/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ens viikolla mennä kiertelemään niitä 3:a kauppaa minne tuo lappunen käy. Se liike mihin soitin, niin siellä oli kyllä todella töykee kaveri luurin päässä, johtui varmaan just tuosta lappusesta. Ei tee mieli mennä sinne edes omalla rahalla ostaa mitään....

7kg:n konetta olen ajatellut, mutta luulen että tuskin tuolla sitä saa :(

Laadun lisäksi ainoa kriteeri minulla on, että se mahtuu meidän kylppäriin sille paikalle mikä koneelle on yleensäkin varattu; eli sen täytyy olla sivusta täytettävä ja suht matala. Noi koneet on yleensä 85cm korkeita ja sellainen kone jää 3cm liian korkeaksi tuohon paikkaan...

Ja päältä täytettävä on hankala käyttää vaikka siinä olisikin pyörät alla. Kokemuksesta tiedän, kun sellainenkin on joskus tuossa paikassa ollut.

Voi olla, että joudutaan laittamaan kone jonnekin muualla jos tuo kriteeri ei täyty.

Täytyy myös sitten toivoa että kotivakuutus korvaa jos tuleekin vesivahinko tms ja kone ei olekaan kylppärissä vaan esim. keittiössä...

ap

Vierailija
7/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletushan on, että ap ostaa sitten paremman muutaman vuoden päästä. Ei sossun ole tarkoitus auttaa kuin pahimman yli ja nyt pahimman yli pääseminen on "väliaikaisratkaisu".

Aivan älytön ajatus, että sossun rahoilla pitäisi automaattisesti saada jotain pitkäaikaisratkaisuja. Ei tietenkään. Nyt minimikone ja parin vuoden päästä sitten ap voikin ostaa ihan omilla rahoillaan paremman.

Vierailija
9/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte niin paljon muutenkin yhteiskunnan tukea että osta ihan niillä. Ei muutkaan saa sitoumuksia tuollaisiin. TAI PESE KÄSIN!

Vierailija
10/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 80-luvulla kun sossu maksoi vuokrankin todellisiin kustannuksiin perustuen, ei ollut mikään ihme että moni "varaton" asui vuokralla Kaivopuistossa! ;-)

Vierailija
11/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte niin paljon muutenkin yhteiskunnan tukea että osta ihan niillä. Ei muutkaan saa sitoumuksia tuollaisiin. TAI PESE KÄSIN!

Kuka tahansa saa jos on siihen oikeutettu.... Myös sinä....

Onkohan sulla mitään hajukaan mitkä on ne syyt miksi ap on tuollaisen paperin ssanut? Jos et sitä tiedä niin ole sitten kommentoimatta.

Pesetkö muuten itse 6 hengen pyykit? Tuleeko puhdasta?

Vierailija
12/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maltillista? Mikä on maltillista? Sekö, että sossussa käydään kerran 5:ssä vuodessa ja silloinkin sieltä saisi vain 50€ ruokarahaa????

Me ei olla saatu eikä haettu sossusta mitään koko sinä aikana kun ollaan yhdessä oltu ts 15 vuoteen!

Mulla oli jo säästössä jonkun verran rahaa, mutta sitten sattui käymään niin pahasti että mies joutui ensin sairaslomalle työtapaturman vuoksi ja siitä parin kk:den päästä työttömäksi. Joten ne säästöt on mennyt ihan siihen että ollaan saatu vuokrat yms maksettua kunne pv rahat juoksee.

Vanha kone hajosi siis kesäkuussa, käytiin kavereilla ja ylikuormitetussa pesutuvassa pyykkiä pesemässä. Voin kertoa, että mitään herkkua ei ollut kun 2 vko:n välein sai pesuvuoron. Vaattet loppuu siinä kesken!

Mä olen työharjoittelussa ja mies aloittaa koulutuksen ensi viikolla joten lapsukaiset on hoidossa, olepa hyvä ja kerro mulle missä välissä mä pyykkiä pesen??? vai tulisitko sSINÄ meille niitä pesemään kun sullakin tuntuu olevan tuota luppoaikaa????

t: tuohtunut Ap

Vierailija
13/16 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma,että toiset saa soskusta tai kelasta mistä lie kaiken ilmaiseksi. Minä pesen tällä hetkellä käsin omat ja tytön vaatteet,kun hajosi pesukone. En saa mistään mitään,vaikken töissä ole.. opiskelija ei saa mitään. Pitää varmaan jäädä kotiin , kuten muut yh äidit.

Vierailija
14/16 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onsepirua kirjoitti:

On se kumma,että toiset saa soskusta tai kelasta mistä lie kaiken ilmaiseksi. Minä pesen tällä hetkellä käsin omat ja tytön vaatteet,kun hajosi pesukone. En saa mistään mitään,vaikken töissä ole.. opiskelija ei saa mitään. Pitää varmaan jäädä kotiin , kuten muut yh äidit.

Kyllä saa harkinnanvaraisena. Siitä vaan soittamaan oman alueen sosiaalityöntekijälle. Jos on lapsia eikä pesutupaa, niin tyhmä olet jos käsin peset. Ja turha tulla sanomaan, että pitää olla voimassa oleva toimeentulotukipäätös - --sosiaaliohjaajalle yhteydenotto.

Vierailija
15/16 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onsepirua kirjoitti:

Jäikö lääkkeet ottamatta?

Vierailija
16/16 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juuri ostin 8 kg pyykinpesukoneen + 8 kg kuivurin hintaan 469€  pesutornin UUTENA verkkokauppa.com:sta. Sellainen luulisi menevän kapasiteetiltaan isommallekin perheelle. Mutta ei taida maksusitoumuksella saada tommoisesta paikkaa.. Uskon että sossu suostuu kustantamaan kaikista halvimman mahdollisen koneen mitä löytyy, eli juurikin tämmöisen 200€ päältätäytettävän 5 kg:n.. Soittaisin vielä kerran sinne ja vaatisin jotakin kertomaan, minkä hintaista konetta tuolla saa hakea. Kyllähän se nyt pitäisi sossun jossakin yhteydessä mainita, mistäs hitosta ne kodinkonekauppiaat sen tietäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän