2kk-ikäisellä ummetusta, mikä auttaisi?
Kuinka pienelle olette antaneet Levolaccia? Toimiko?
Tiedän, että vauvat voivat olla pitkiäkin aikoja kakkaamatta, meillä mennyt nyt viikko, mutta kun se aiheuttaa pienelle niin tukalan olon (ja kamalan hajuisia pieruja...).
Jostain luin, että äidin nauttima magnesium vois myös auttaa Itsellähän se siis löysentää, mutta vaikuttaako myös äidinmaidon kautta?
Niin ja vauva siis osittaisimetyksellä (ikävä kyllä ei täys-), Tutteli menee n. 1 dl päivässä. Oiskohan Nan parempi? Haluisin vaan antaa Tuttelia, koska siinä on mukana prebiootteja, joita ei Nannissa oo.
Kommentit (8)
Miksi pitäisi jättää pois? Tiedätkö miksi hän antaa? Voisiko olla että jää nälkä imetyksen jälkeen? Itse annoin lisämaitoa niikin järkyttävästä syystä, että halusin nukkua. Eli annoin illalla imetyksen päällee korviketta niin paljon kun napa veti. Sainpahan nukkua 8h putkeen jo siitä asti kun lapsi oli 1kk ikäinen. Niin ja tiedän. Lapseni kärsi tästä ihan hirviästi ja olen pilannut hänen aivonsa ja suolistonsa koko loppuelämäksi.
se on ollut ainakin meillä parempi.
Kokeileppa kakattaa linkkuasennossa vauvaa. Vauva saa tällöin paremman voiman kakkaamiseen. Eli kun näät että vauva yrittää kakata (yleensä hetki syönnin jälkeen) ota vauva syliin ja laita lavuaarin tai pöntönpäälle kyykkyasennossa ja näin vauvan kakkaaminen helpottaa.
Auttoi meillä!
antaa, itselleni tuli kamalat vatsakrampit siitä...
Jättäisin kyllä ensin tuttelin pois kun kerran noin vähän menee, eihän sillä ole määrällisesti mitään merkitystä. Täysimetetyillä vauvoilla ei ole ummetusta.
sen pois. Naurettavaa.
ei painoa tullut tarpeeksi. Mutta jo tuo pieni määrä riittää, että kasvu on ollut kohdallaan. Itsekin ihmettelen ilmiötä.
t. imetyksestä kaiken tietävä ja sitä erittäin tärkeänä pitävä ap
kun pyörittelin pehmeäpäistä rasvattua kuumemittaria pepussa... Olin ihan unohtanut tämän keinon. Levolaccia en ehkä kuitenkaan sitten uskaltaisi antaa, monet sanovat siit tulevan vatsakipuja.
Ja mallasuutteesta puhutaan niin ristiriitaisesti. Toiset sanoo, että pienille se on parempaa, kuin esim. Levo, ja toiset taas kauhistelee, kun sehän on tehty ohrasta.
ap
sen pois. Naurettavaa.