Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun pitäisi leipoa pullaa miehen työkavereille...

Vierailija
04.12.2009 |

Leivoin joulutorttuja, sanoin miehelle että eivät nyt ihan onnistuneetkaan. Mies ei edes katsonut millaisia tuli, sanoi vaan että hän vie ne töihin työkavereille. Totesin, että jospa nyt kuitenkin syödään ne itse, mieluummin mä ne omalle perheelle kuitenkin tarjoan kun hänen työkavereilleen. Monesti ennenkin yrittänyt samaa, kysynyt jostain että syökö tätä kukaan, hän voisi viedä töihin (hyviä juttuja). Tänään mies sitten sanoi, että muidenkin työntekijöitten vaimot leipovat välillä pullaa tai jotain heille töihin, mikset sä leivo. Jestas. No miksi mä leipoisin tuikituntemattomille mitään? Kysyin, leipoisiko mies mun työkavereille muka? Siihen vastasi että eri asia, sä olet nainen.

Minä kimpaannuin, että voit olla varma ettei tältä naiselta tipu jatkossakan pullia sun töihisi, sovinisti. Mies suuttui.

Tällainen aamukeskustelu:) Olinko liian tiukkis?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies leipoi kerran juustokakun ku mulla oli viimeinen työpäivä töissä

Vierailija
2/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työpaikassa, jossa miehet toivat vaimojensa leipomuksia tarjolle. Toisaalta mieheni työpaikalla ei onneksi ole ko. tapaa. Mielestäni olisi jotenkin noloa, että hän veisi "vaimon leipomaa pullaa" töihin. Jotenkin tuntuisi oudolta.

Eli vaimon pitää vääntää otsa hiessa pitkoja miehen työkavereiden kahvitunnille, vai onko se niin, että on hyvän vaimon mittari, tempaiseeko hän hetkessä ja hymysuin pullakranssin miehen duunikavereille? Valitettavasti itse pitäisin asiaa jotenkin epäkiitollisena, lähinnä ajattelisin asiaa siltä kannalta, että tuon itseäni ja leipomistaitojani esille miehen työkavereille, tai sitten että toimin "kotiorjana", jonka tehtävä on olla hyvä emäntä, palvella miehiä myös työpaikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahvipullaa pitää viedä, niin mies voi ostaa pakastealtaasta niitä "valmispullia". Paistaa ne sitten edellisenä iltana kotona.

Pakastealtaassa on myös sellaisia pullia, joita ei tarvitse paistaa riittää kun sulattaa ne huoneen lämmössä tai mikrossa.

Vierailija
4/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paistaisin ne uuniissa :)

Vierailija
5/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on aina leiponut itse jos on halunnut jotain työkavereille tarjota.

Esim kun vauvoja syntynyt on aina vienyt itse tekemät kahvileivät.

Ei sillä varmaa oo tullu etes mielee et kysyis mua leipoon sinne jotain.

Aina leipomukset ei minun mielestä oo ollu kauniita mutta hyviä. Ja se kai pääasia.

Vierailija
6/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän duunissa oli aiemmin monia jotka toivat leipomuksia työkavereille.

Nämä miehet kuitenkin leipoivat itse eikä niiden vaimojen siihen tarvinnut sekaantua. Jos miehesi ei halua itse leipoa niin kurvatkoon leipomon kautta.

Vierailija
7/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siis mietin asiaan sen kannalta, miten itse tekisin. Meillä mies ei osaa leipoa, minä osaan. Jos hän haluaisi tarjota töissä jotain, niin olisin MIELELLÄNI leipomassa. En ajattele sitä niin, että tarjoaisin vieraille ihmisille pullaa, vaan että teen miehelleni palveluksen. Ihan niin kuin hänkin tekee minulle sellaisissa asioissa, joissa hän on minua parempi.

Itse en jaksa joka asiaa spekuloida sen kannalta, että alistetaanko tässä nyt naista nyrkin ja hellan väliin... Omaa puolisoa voi ilahduttaa, vaikka ihan sellaisella 50-lukulaisella pullantuoksullakin joskus.

Vierailija
8/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me naiset joskus tuodaan jotakin ja joskus ostetaan kaupasta jotakin kahville.

Miehet eivät koskaan ole tuoneet mitään itseleivottua vaikka vaimokkeet heillä onkin. En tosin ole koskaan mitään odottanut =).

Tosin miehet sitten esim. syntymäpäiviensä kunniaksi ostavat jostakin leipomosta tms. jotakin kahville.

Mutta siis itse hankkivat tuomisensa ja jostakin kaupasta, leipomosta tms.

Ei minusta ole mitenkään sinun velvollisuutesi leipoa miehen työkavereille. Luulen, että nämä muut miehet tuovat jos kotona ei mene. Jonkun vaimoke saattaa vain tykätä leipomisesta ja siksi on leiponut, Tuskin siksi on leiponut, kun on velvollisuus.

Sano miehellesi, että käy ostamassa viemisensä jostakin.

Vierailija
9/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei edes kehtaisi ehdottaa moista, eikä sille kyllä tulis mieleenkään... Vaikka usein pullaa leivonkin ja hyviä on. Jokainen hoitakoon itse oman työpaikkansa leipomukset, ei se leipominen nyt niin erikoista hommaa ole etteikö mies siitä selviydy jos vaan viitsii.

Vierailija
10/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työkaverit ei usko, että on leiponu itse, luulevat, että mä leivon...

Vierailija
11/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä ostaa kaupasta valmista, jos haluaa jotain töissä tarjota.

Meillä on tapana töissä tuoda pullaa tms. vaan jos jää yli esim. lasten synttäreiltä.

Vierailija
12/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuta ku ehdottamaan miehelle että pyöräytähän ite pullas jos niin kovasti tekee mieli viedä jotain työkavereille! =) TAI sitten voit tehdä vuosisadan suurimman pulla satsin ja laitat pakkaseen, sieltä sitten mies voi kerran viikkoon ottaa pullapussin ja sulattaa ennen töihin menoa, HEH! =)

Vierailija
13/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuta ku ehdottamaan miehelle että pyöräytähän ite pullas jos niin kovasti tekee mieli viedä jotain työkavereille! =) TAI sitten voit tehdä vuosisadan suurimman pulla satsin ja laitat pakkaseen, sieltä sitten mies voi kerran viikkoon ottaa pullapussin ja sulattaa ennen töihin menoa, HEH! =)

Vierailija
14/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sinne kun vie jotain niin on hävinnyt pöydältä alle 15min. Eli ei ees lähimmät työkaverit välttämättä ehdi saada mitään. Mutta joskus olen laittanut miehen mukana jos on jäänyt esim. ylimääräistä synttärikakkua tai leivonnaisia, joita ei oikein voi pakastaa eikä ole ollut syöjiä. Mieluummin tietysti sinne töihin kuin roskiin! Erikseen en ole oikein leiponut.

Vierailija
15/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tykkään leipomisesta eikä kotona oikein joka päivä voi herkkuja mussuttaa...

Ei mies kyllä ikinä ole pyytänyt mua leipomaan vartavasten mitään. Jos sillä on synttärit tai nimpparit tai on palannut lomalta tai meille on syntynyt vauva tms. milloin heillä nyt on tapana tarjota pullaa/kakkua kahvin kanssa, se käy aina tuosta lähileipomosta ostamassa jotain. Ei kuulemma halua aiheuttaa mulle turhaa vaivaa :)

Aikaisemmin miehen ekassa työpaikassa syötiin paljonkin mun leipomuksia (meillä ei vielä ollut silloin lapsia). Kun mies lopetti, työkaverit olivat puolivakavissaan miettineet voiko uudelta työntekijältä edellyttää leivontataitoja tai leipovaa vaimoa... :)

Mutta eikös ap:n mies voi sitten viedä ostopullaa töihin tai vaikka hankkia jotain pakastepullia jotka sitten paistaa kotona valmiiksi?

Vierailija
16/16 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit tosin ovat kuitenkin epäilleet, että onko tehnyt itse.

Itse saatan ottaa työhin mukaan jotain rääppiäiskakkua juhlilta, mutta harvoin olen erikseen töihin leiponut mitään.

Kyllä varmaankin hermostuisin, jos mies olettaisi, että leivon vartavasten hänen työtovereitaan varten.

Jos ei itse osaa leipoa ja haluaa jotain viedä, niin kaupasta saa oikein hyvää valmispullaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä