Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun tokaluokklaisella on koulussa päällään

Vierailija
04.12.2009 |

isoveljen vanhat, molemmista polvista paikatut housut. Pitäiskö sen osata hävetä sitä? Olenko mä ainoa dinosaurus, jonka mielestä polvesta ja persuksista paikatut vaatteet on lapsilla ihan OK?

Mä en todellakaan raaski heittää hyviä housuja pois yhden (tai kahden) reiän takia. Puhumattakan siitä, että lapset inhoaa kauppaan lähtemistä ja nuo on tosi mieluisat housut, ja ne uudetkin olisi luultavasti kuitenkin puhki kuukaudessa...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä kehtaisi laittaa tuollaisia lapselle päälle. Kuljetko sä itsekin tuolla ulkona paikatuissa vaatteissa???

Vierailija
2/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikatuissa vaatteissa ei oo mitään häpeämistä. Pojilla varsinkin hajoaa housuja jatkuvalla syötöllä,ei ole mitään järkeä ostaa koko ajan uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikatuissa vaatteissa ei oo mitään häpeämistä. Pojilla varsinkin hajoaa housuja jatkuvalla syötöllä,ei ole mitään järkeä ostaa koko ajan uusia.

Vierailija
4/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on cool paikka, mikäs siinä. Mun kolmasluokkalaisen lempifarkut on juuri ne, jossa polvessa ufotarra.

Vierailija
5/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on todella turhauttavaa heittää uusia housuja pois yhden reiän takia. Nuo pojat kun valitettavasti saa puhki housun kuin housun polven alta aikayksikön.

Nyt tilasin Me and I superkestävät canvashousut, saa nähdä kestääkö ne oikeasti.

Vierailija
6/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudempiakin on, mutta laittaa ne vain jos nämä vanhat on pesussa. Ja paikat on kyllä aika huomaamattomat ja housujen väriset (mustat). Mä yritän itse taistella viimeiseen asti sitä vastaan, että lastenkin pitäisi kilpailla vaatteilla ja tehdä niistä päätelmiä toisistaan.

Koska mun pojat on laiskoja shoppailijoita ja käyttävät mieluummin mukavaksi kuluneita vaatteita kuin uusia, he kulkevat usein aika nuhjuisesti puettuina. Yleensä en heitä häpeä, mutta välillä mietin mitähän muut ajattelee: minä itse kun rakastan vaatteita ja pukeudun huolellisesti. Kanssaihmiset varmaan luulee, että käytän kaikki rahani omiin kuteisiin ja lapset joutuu olemaan rääsyissä...

ap

Vierailija
7/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin lasta herkällä korvalla tässä asiassa. Jos tykkää pitää, niin pitkäköön. Omalla tokaluokkalaisellanikin on paikattuja vaatteita, joiden käyttämistä on nimenomaan itse halunnut jatkaa. Aikuiset ovat ne, jotka opettavat nämä häpeämisasiat lapsilleen. Jos kaverit kiusaavat paikatuista vaatteista, taustalla on luultavasti aikuisia mielipiteineen.

Näillä sanoilla häpeälliset terveiset sinulle, ketjun kakkonen.

Vierailija
8/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä jo alakoululaiset ymmärtävät paljon myös ympäristöasioista. He itsekin miettivät sitä, miten paljon turhaa jätettä syntyy siitä, kun vaatteita heitetään pois niin hölmöistä syistä kuin esim. pieni paikka polvessa, muodin oikku jne.

Vierailija
9/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekologisuuteen ja säästäväisyyteen, kun kieltäytyvät kauppaan lähdöstä. Epäilen silti että pohjimmainen syy on laiskuus :-9

ap

Vierailija
10/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululaismuodissa :) Itse odottelin aina kieli pitkällä joitain isoveljeni vanhoja vaatteita, että milloin ne jää hälle pieniksi, ja kuljin sitten ylpeinä "uusissa" farkuissani ja huppareissani ja kulutin ne puhki. Olen siis vielä tyttöpuolinen enkä edes ollut mikään poikatyttö. Oikeasti lapsillekin sisaruksen vanhoissa vaatteissa voi olla tunnearvoa ja lisäksi "valmiiksi kulutetut" housut on tosi kivat päällä.

On myös ekologista olla ostamatta joka reiän tähden uusia housuja.

Ja teini-iässähän ne reiät oikein revitään housuihin...

Vierailija
11/11 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin housun polvia, jossa oli kivan näköiset paikat (jotain kukkia / nalleja tai tms). Ei tajunnut tyttö yhtään, että kaverin äiti oli paikannut housut vaan kinusi itselleen samanlaisia kuvia.

Mietin tota paikkajuttua syksyllä, kun tytön eurolla kirpparilta ostetuiden lempifarkkujen polveen tuli reikä, että mitä teen. Ostanko paikan, joka maksaa enemmän kuin farkut vai käynkö etsimässä kirpparilta uusia farkkuja...