Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? En saa öisin nukuttua, ahdistaa ja stressaa?

Vierailija
04.12.2009 |

Eli, nukun öisin 0-4h ja näin on ollut 12vuotta. On toki satunnaisia tapauksia kun nukun pidempään.

Iltaisin väsyttää mielettömästi ja kun luulen unen tulevan, alan miettiä kaikkia aisoita mitä pitäisi tehdä, mitä saattaisi tapahtua jne.. 12 vuotta tälläistä.. pelkään kuolemaa yli kaiken, se on yksi aika iso osa, mietin kaikkia erilaisia juttuja mitä VOISI sattua jne.. ei tää nyt ole mikään iisibiisi, kun 12v jatkunut, olen yrittäny vaikka mitä keinoja... 10lääkäriä, 6 psykologia jne.. eikä mikään..

viimeisin oli kun menin puhumaan lääkärille mun uniongelmista, etten ollut moneen viikkoon saanut nukuttua kuin max 3h.. "no, aika hyvin sä tunnut pystyssä pysyvän"... joopa joo.. menetin jo aikoja sitten uskon suomen terveydenhuoltoon, ja tuo oli vika tikki.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainoastaan on neuvottu näitä luontaistuote lääkkeitä.. mutta ne sai mut pomppimaan seinille.

Vierailija
2/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaakao, liikkuminen sun muu paska mikä ei edes auta..

ap ja edellinen ap...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriä. Mies sain nukahtamislääkkeet PALJON PALJON vähemmillä oireilla. Käyttin jonkin aikaa ja sitten pikkuhiljaa luopui niistä. Ja kun menet lääkräriin niin älä vähättele vaivojasi vaan sano, ettet jaksa enää elää näin.

Vierailija
4/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen ollut rehellinen tunteissani, ja luulisi että sen näkisi näistä silmäpusseista. Viimeiset kolme kuukautta on mennyt niin että olen nukkunut 6yötä 0-3h unilla ja sen yhden yön vetänyt perseet ja saanut nukuttua 10h..

yhteishuoltajuus, ja isä ottaa lastaan kerran viikonlopussa yöksi, mikä on mulle siunaus, että saan nukkua yössä melkein 1.5 sen verran mitä normaalit ihmiset yhdesä yössä..

Vierailija
5/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei auta, pyydä Atarax 25 mg.

Jos se ei auta, pyydä Ketipinor 25 mg tai Remeron 15 mg.

Vierailija
6/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo koskaan, en ikinä elämässäni saanut sellaista palvelua kuin olisin toivonut, miettikää nyt oikeasti 12v tällaisia uniongelmia..

olen nuori ihminen, 26v, kyllä ne kattoo kieroon, en voi sille mitään, monen eni kaupungin lääkärit, terkkarit jne. missä nyt olen ollut opiskelemassakaan, se vastaanotto on aina sama.

tää vaan päätyy siihen että olen pienen lapsen äiti ja aamut tyttö katselee telkkaria pari tuntia 08-10, koska silloin vihdoin ja viimeistään saan unta, ja se on meidän ajasta pois, koen olevani huono vanhempi tuon takia.. ei vain jaksa..

Vierailija
7/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksikään lääkäri ei oo määrännyt sulle kunnon unilääkkeitä.

Varaa nyt kuitenkin lääkärille taas aika, kerro että öisin ahdistaa niin ettet saa nukuttua (mun korvaan toi kuulostaa yleiseltä ahdistuneisuushäiriöltä), eiköhän sieltä määrätä masennuslääkkeet (luultavasti cipralex) ja joku nukahtamislääke.

Tuntuu omituiselta, että noin vakavaan unihäiriöön ehdoteltaisiin jotain lämpimiä kaakaoita ja luontaistuotteita.

Harrastatko liikuntaa? Esim. lenkkeily purkaa stressiä ja väsyttää mukavasti.

Piikkimattoakin kannattaa kokeilla.

Vierailija
8/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole edes maininnut asiasta lääkärille?!

Vierailija
9/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tehosta ei ole _mitään_ näyttöä.

Vierailija
10/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli vaikeaa avioeron aikoihin, ei saanut nukutuksi öisin, pieniä lapsia jne. Hän on syvästi uskovainen, erittäin hyvä kaveri työssä ja meillä oli ihan OK työpäivät.

Hänestä näkyi väsymys, oli ollut lääkärissä ja joutui sairaslomalle.

Muutaman päivän mietittyäni häntä, kerroin mistä voisi olla apua, voisi ainakin yrittää.

Neuvoin häntä ottamaan illalla 1 rkl konjakkia ennen nukkuaan menoa, just sänkyyn mennessään.

Jotenkin en tiennyt hänen suhtautumistaan koska hän ei käytä alkoholia. Mutta neuvoin konjakin "lääkkeeksi" joka rentouttaa.

Kyllä minulla oli haukaa kun työkaveri kertoi kuinka meni Alkoon. Hän ei kuulema ollut koskaan ennen käynyt siellä. Hän kertoi kysyvänsä myyjältä neuvoa konjakin ostoon, mitä ostaisi jne.

Työkaverini oli ottanut konjakkia sen yhden ruokalusikallisen ja kiitteli neuvosta, hän oli alkanut saamaan unta. Äitdilleen oli kertonut ruokalusikallisesta konjakkia ettei äiti ihmettele tyttären pulloa...

Neuvoin ettei heti lopettaisi konjakin ottamista illalla, mutta varmaan kun asiat menevät pikku hiljaa edemmäs, saa kaiketi muutenkin nukuttua.

Tämä on tosi tarina, hänelle kuuluu hyvää nykyään.

Vierailija
11/18 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä auta tommonen yömyssykään, kyllä oon kaikkea kokeillu ja menettäny aika hyvin toivoni. Yksityiselle sitä pitäisi mennä. Olen kuulemma niin nuori, ettei minulle voi antaa masennuslääkkeitä tai unilääkkeitä, tai yhtään mitään.

ap

Vierailija
12/18 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen päivärytmi auttaa paljon. Siis joka päivä sama rytmi herätessä, sänkyyn menossa ja esim. ulkoilussa. Ruoatkin olisi hyvä syödä suunnilleen samoihin aikoihin. Kun jatkaa niin pitäisi alkaa huomaamaan, että elimistö jo ns odottaa nukkumaanmenoa.

Lisänä voin suositella melotoniinia, sitä saat reseptillä (jonka todellakin saat kun vaan pyydät vai eikö ole edes ehdotettu?) 5mg tabuja kun normikaupoissa saa vain max. 1,5mg. Otat joka ilta tunti ennen nukkumaan menoa edelleenkin aina samaan aikaan. Joillekin 5mg voi olla liikaa siinä mielessä, että nukkuu kyllä hyvin mutta herää aamuyöllä eli uni jää normaalia lyhyemmäksi. Itsellä kävi näin. Siispä otan 3mg ja se riittää hyvin ja nukahdan säntillisesti.

Tärkeintä sun ois nyt saada hermosto rauhoittumaan ja mieltä painavat asiat pois pyörimästä. Jos stressaat koko ajan jostain niin eihän se uni tule kun mieli on aktiivinen. Kuuntele esim youtubesta relaxation- nauhoituksia ja opettele rauhoittamaan mieli.

http://hidastaelamaa.fi/2015/11/ajatukset-ja-unettomuus-itseaan-toteutt…

Entä syötkö hyvin? Unettomuus voi olla merkki b12-vitamiinista (kokeileppa suihketta aamuisin!), folaatista tai magnesiumista, monesta muustakin toki esim b-vitamiineista yleisesti. Suosittelen testauttamaan kilppari-arvot, ja ihmettelen miten lääkärit eivät viitsi perusohjeita antaa juurikin vitamiineista eivätkä edes etsi syytä unettomuuteen. Heti ollaan lääkettä vaan määräämässä tai no, apn tapauksessa ei sitäkään.

Luontaistuotekaupassa voi löytyä hyviä ja toimivia juttuja, esim Vogelin tuotteita ja homeopatiaa, valerianaa. Jotkut tietty haluaa vaan lääkkeitä mutta kukin tavallaan. Toivottavasti tilanne pian helpottaa!

Vierailija
13/18 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun noin 4-6 tuntia yössä. Sen aikana heräilen 6 - 10 kertaa. En jaksa mitään apua ei ole saatavilla...

Lääkitys on Ketipinor depot 300mg , Mirtazapin 30mg ja lisäksi sitten ylimääräiset 25mg Ketipinor + Oxamin 30mg.

Ei unta ei yhtenäistä unta ei millään. Kuulemma Ketipinorin pitäisi nukuttaa mutta ei se tee sitä ja Ketipinorin käyttö alle 200mg annoksilla ei tee hyvää aivoille. Mirtazapiinin piti nukuttaa  pienellä annoksella... koitettiin neljäsosalla 15mg tabletista. EI mitään.

Olen aika valmis kuolemaan. Kun ei jaksa enään.

Vierailija
14/18 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Tryptomaxia luontaistuotekaupasta.

Vierailija
15/18 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinin tai sitten oikeiden nukahtamislääkkeiden lisäksi suosittelen mielen ja kehon rentouttamista jotta lepo ei ole vain pakkolepoa. Mulla ajoittain pahoja univaikeuksia ja kun iskee päälle, laitan youtubesta jotain rauhoittavaa mitä tulee hakusanoilla meditation music tai relaxing music tms. Sitten vaan selälleen, silmät kiinni, hengittelet rauhassa ja annat ajatusten virrata, kuuntelet musiikkia ja rentoudut. Itse nukahdan yleensä jossakin vaiheessa ihan täysin ilman muistikuvia että olisi edes alkanut väsyttä ja olo on aamulla virkeä.

Vierailija
16/18 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta lääkärikään aina. Takana vuosia jatkunutta kroonista unettomuutta. Pienensivät toimivan lääkkeen annostusta minua näkemättä. Apteekissa vain ilmoitus asiasta. Sitä olen koittanut saada takaisin niin annostus on vieläkin alle pilleri illassa. Mirtsa ja ketoprin testattu kun niitä kirjoittavat mielummin. Kumpikaan ei toiminut, mirzapin pahensi siitä oli sekava olo jos nukahti edes muutaman tunnin. Monesti en sen aikana nukkunut koko yönä silloin siitä ei tullut sekaisuutta.

Vierailija
17/18 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toimii tällainen konsti: 2 tablettia Apteekin Magnecit-valmistetta ennen nukkumaanmenoa. Lisäksi päivällä ei MITÄÄN kofeiinipitoista, ei kahvia, teetä eikä kaakaota, ei suklaata. Kannattaa kokeilla. Kofeiinia pitää vähentää hiljalleen, että ei tule helevetillistä päänsärkyä vieroitusoireena.

Jos olet todellinen unettomuuskärsijä, kokeilet tämän. Siis kofeiini totaalisesti pois, mutta vähitellen ja illalla ne magnesiumtabut.

Tuo kofeiinittomuus liittyy siihen, että joillakin ihmisillä maksan kyky hajottaa kofeiinia on heikompi ja siksi kofeiini jää pyörimään elimistöön ja haittaamaan unen saantia. Itse en kestä edes laihaa teekupillista iltapäivällä.

Jospa jollekin unettomalle tämä toimisi.

Vierailija
18/18 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan unta joka toinen yö stressaa ja en osaa rauhottua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi