G: Millä alalla olet sinä, joka et saa asiakkailta mitään joululahjoja?
Kommentit (29)
Minä olen se, joka vie niitä joululahjoja asiakkaille.
Lääkefirmojen edustajat (ainakaan meidän firman) eivät saa antaa eikä ottaa vastaan mitään lahjoja. Siitä oikein erikseen ohjeistettiin henkilöstöä näin ennen joulua, että mahdolliset lahjat pitää kohteliaasti palauttaa.
kortteja voi mahdollisesti saada..
Eikös se mene vähän niinkuin toisin päin. Jos viittaat päiväkodin tätien lahjomiseen niin surkea aloitus.
Lehmiltä on mitään turha odottaa..
erikoisliikkeen työntekijä (vert. esim.lelukauppa) ja en saa mitään lahjoja, koska kaikki lahjovat vain myymäläpäällikköä :D
Tavallisessa ruokakaupassa. Ei ne asiakkaat osta lahjoja meille, mutta työnantaja kyllä antaa jotain :).
Teen kyllä töitä, jotka menevät asiakkaalle, mutta en myy niitä enkä välttämättä tapaa koskaan asiakasta. Keskityn mieluummin itse työntekoon. Lahjat saa se, joka asiakassuhteet hoitaakin.
Ne lahjat menee projektipäälliköille vaikka mä teen kaiken työn
meillä lahjoja korkeintaan saa service managerit tai muut korkeammat, ei me asiantuntijat.
Meillä kukaan ei saa asiakkailta mitään.
yrityksessä. Ei tule lahjoja asiakkailta eikä esimiehiltä.
Mieheni kyllä saa asiakkailta joululahjoja (joita ei edes odottaisi saavan) Antavat myös itse yhteistyökumppaneille.
rautakaupan myyjä
Niin. Yritykset eivät enää muista kun siivous on ulkoistettu.
Opettajat ja rehtorit kyllä lahjotaan, harva muistaa koulunkäyntiavustajaa, kukaan ei sihteeriä.
Service Managerina IT-alalla. Kyllä mä kai joskus jonkun viinipllon olen saanut, mutta lahjojen suunta on tosiaankin toiseen suuntaan. Siis minä annan lahjoja asiakkaille.
mutta meitä ASIAKKAINA lahjotaan kyllä kovasti! Viinipulloa, juustotarjotinta, veitsisarjaa jne. Joka vuosi useampikin lahja :-)
IT-alalla
Joku suklaarasia, joulukukka on vielä ok, mutta missään tapauksessa isompia, kalliita lahjoja ei saa vastaanottaa. Meillä on tosi tiukka linja, suojellaan firman riippumattomuutta ja lahjoja lähetetään takaisin.
eläimet ja kasvit ei kauheasti lahjoja ostele.