Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaanaolevat! Oletteko uskaltaneet syödä fetajuustoa ja jos, niin minkä valmistajan?

Vierailija
03.12.2009 |

Aivan järjetön himo fetasalaattiin, mutta uskaltaneeko tuota juustoa suuhunsa pistää :/

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pois!

Vierailija
2/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arla ainakin lupaa sivuillaan, että kaikki sen tuotteet sopivat myös raskausaikaan.

Alkuraskaudessa söin fetaa, mutta nyt olen tullut varovaisemmaksi. Eiköhän se ihan turvallista ole - tämä on enemmän sellainen oman mielenrauhan juttu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arlan sivuilta tarkistin, että voi syödä (niissä kun ei lue purkin kyljessä, että on pastöroidusta tehtyä).

Vierailija
4/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pastorointi ei riita, vaan myos pastoroidut, pehmeat juustot voivat sisaltaa listeriaa. Meilla suositellaan vaan kovia, pastoroituja juustoja syotaviksi siksi.

Vierailija
5/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos purkissa lukee pastöroitu, niin miksei? merkki on kai 3% apetina. enemmän mua kai huolestuttaa se suolan määrä. nehän on tosi suolasia, että jos on yhtään taipumusta turvotukselle niin kannattaa se kattoo tarkkaan. monet fetat on tosi suolasia.

Vierailija
6/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tehty pastöroituun maitoon.

suolapitoisuus tosin kannattaa ottaa sit kokonaisruokavaliossa huomioon!

Kreikassa ainakin pari vuotta sitten oikein suosittelivat fetajuuston syöntiä kalsiumin vuoksi.

Vierailija
7/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tatuoitu jätkä!

Vierailija
8/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hassun hauska tatuoitu jätkä, se sitten jaksaa viihdyttää...

mulle yks kätilö joskus sanoi että mielummin syö himoonsa sitä mitä himoitsee kun että nostaa turhaan omaa verenpainettaan sillä että kieltää 9kk syömästä jotain, mikä nyt ei oikeesti oo mikään katasrofi vauvalle..

eri asia tietty alkoholi, tupakka ja huumeet!!! eiköhän järki sano että noista voi tulla pysyviä seurauksia..ei esim muutamasta haarukallisesta maksalaatikkoo!!

mutta, itse tietty päätät mitä pistät suustas alas, ja elät sen mukasesti, vauvan elämän loppuun asti!!!!! :)

Vierailija
9/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hassun hauska tatuoitu jätkä, se sitten jaksaa viihdyttää... mulle yks kätilö joskus sanoi että mielummin syö himoonsa sitä mitä himoitsee kun että nostaa turhaan omaa verenpainettaan sillä että kieltää 9kk syömästä jotain, mikä nyt ei oikeesti oo mikään katasrofi vauvalle.. eri asia tietty alkoholi, tupakka ja huumeet!!! eiköhän järki sano että noista voi tulla pysyviä seurauksia..ei esim muutamasta haarukallisesta maksalaatikkoo!! mutta, itse tietty päätät mitä pistät suustas alas, ja elät sen mukasesti, vauvan elämän loppuun asti!!!!! :)

Vierailija
10/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja KOVIA tuoremaito juustoja saa syödä oman lääkärini mukaan.

eli onkohan etelämmän euroopan asukki ymmärtänyt väärin vain onko asuinmaassasi tosi alhainen hygieniataso?

pastorointi ei riita, vaan myos pastoroidut, pehmeat juustot voivat sisaltaa listeriaa. Meilla suositellaan vaan kovia, pastoroituja juustoja syotaviksi siksi.

Vierailija
11/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri asia kuin kuumentamattomat tuoretuotteet (maito, kala, liha jne). maksalaatikkoa ei suositella a-vitamiinin takia.

Mutta tosiaan jos jotain syö, niin pitää syödä nauttien. Itse olen myös juhlissa tms. juonut lasillisen punaviinia ruuan kanssa.

Vierailija
12/12 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sairastunut fetajuustosta ennen raskautta?? Miksi luulet, että nyt et voisi syödä samoja ruokia? Maksa on esimerkkinä eri, sillä siitä saa tosiaan liikaa mm. a-vitamiineja jos sitä syö liian usein, mutta miksi juuri joku feta tai vuohenjuusto pelottaa niin usein raskaana olevia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä