Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten isä ottaa joululomalla lapset luokseen ja ilmoitti

Vierailija
03.12.2009 |

ettei maksa elatustukea kokonaan joulukuulta koska lapset ovat 2 viikkoa hänen luonaan. Meneekö asia näin vai pitäisikö hänen maksaa se mitä sopimuksessa lukee?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkään omat ilmoitukset eivät riitä. Vähintään teidän pitää yhdessä sopia maksujen muutoksista, ja jos ette sovi, niin sopimusta noudatetaan pilkulleen.

Vierailija
2/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa sen mitä sopimuksessa lukee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää maksaa jos lapset eivät ole sulla kuin puolet kuusta??

Hienoa olla yh kun saa ylimääräistä rahaa, eikö? ;)

Vierailija
4/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset asuu puolet kuusta siellä. Jos on puolet ja puolet niin eihän sillioin siinä kuussa kummankaan tarvisi maksaa kummallekaan mitään, näin sanoo minun logiikkani. Sano ex-miehellesi että maksaa puolikkaan siltä kuulta, eihän se raha sinulle ole vaan lapsille, sinun kuuluu pärjätä puoli kuuta ilman ex-miehesi rahoja. Tyhmä sääntö ei ainakaan kannusta etävanhempaa pitämään lasta luonaan.

Vierailija
5/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollekulle kahdeksi viikoksi?

lapset asuu puolet kuusta siellä. Jos on puolet ja puolet niin eihän sillioin siinä kuussa kummankaan tarvisi maksaa kummallekaan mitään, näin sanoo minun logiikkani. Sano ex-miehellesi että maksaa puolikkaan siltä kuulta, eihän se raha sinulle ole vaan lapsille, sinun kuuluu pärjätä puoli kuuta ilman ex-miehesi rahoja. Tyhmä sääntö ei ainakaan kannusta etävanhempaa pitämään lasta luonaan.

Vierailija
6/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

blokkailemaan, sillä ap maksaa myös isompaa vuokraa lasten takia (asunnossa enenmmän huoneita kuin jos asuisi yksin) ja vaikka lapset on 2 vkoa isällään. Ehkä voitte sopia suullisesti että maksaa hieman vähemmän kun ruokakulut kuluvalta kuulta menevät tasan.

Vierailija
7/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muista ap asua se puolikas kuukausi pienemmässä asunnossa, jossa on tilaa vain sinulle itsellesi!

Vierailija
8/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää maksaa jos lapset eivät ole sulla kuin puolet kuusta?? Hienoa olla yh kun saa ylimääräistä rahaa, eikö? ;)

Minun isä oli niin typerä, että ajatteli juuri näin kuten yllä kirjoitit. Ettei vaan minun ÄITINI saisi rahoja, ei sitten viitsinyt maksaa niitä ollenkaan ja muutti pois Suomesta ettei voutikaan saisi niitä ulosmitattua. Just joo. Minulle ne olisi elämiseen menneet. Elettiin sitten sukulaisten ruokalahjoitusten varassa tiukkoina aikoina, tiukkaa oli kyllä monta pitkää vuotta kunnes lensin pesästä pois. Vaatteet sain kirpparilta käytettynä. Suosittelen ajattelemaan hieman avarakatseisemmin, ei niistä lapsista aiheudu pelkästään ruokakuluja/kuu, vaan vuokra, vesi, sähkö, vaatteet, bussikortit, harrastukset, muu vapaa-ajan toiminta...

Vierailija
9/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapset nyt ovatkin puolet kuusta hänen luonaan. Tämä on muuten eka kerta viiteen vuoteen kun ovat pidemmän ajan isällään. No, eipä aio maksaa koko summaa ei ja tappelemaan en jaksa alkaa.

Vierailija
10/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elarista anteeksi. Ihan vaan siitä syystä, että ruokakuluissa säästät tuon kevyesti.

Vierailija
11/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin vaikka vaatetta tai jotain mulle.

Ap

Vierailija
12/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että olet "ap". Joo en kyllä todellakaan ostaisi itselleni mitään vaan leluja lapsille mutta minkäs teet.

ap

Vierailija
13/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi antaa isän muutella maksuja ihan tuosta vaan.

Vierailija
14/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapset ovat puolet kuusta isälläään.

MUTTA tekisin niin, että laittaisin lapsen matkaan ilman esim. talvihaalaria tm. puuttuvaa asiaa, ja käskisin miehen hoitaa sen lapselle. Niin ex-mieskin ymmärtäisi sen, että lapseen todella menee rahaa...! (Siis muutakin kun ruoka jne.) Ihan sama mitä lapselta puuttuu, vaikka jotain vaatetta tm. niin "lista" mukaan ja mies hankkimaan ne. Elatustuen saisi kyllä pitää, jos vaikkapa lapsen talvihaalarin ostaisi, tai esim.hanskat, villakerraston, ja pipon tm.

Vierailija
15/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla aika luuseri jos kahdehtii yh;n "ylimääräistä" rahaa. Elatusmaksut harvoin ovat mitenkään verrannollisia siihen kuinka paljon äiti huolehtii lapsistaan ja kuinka isä. Äidit ostaa lapsille yleensä enemmän vaatteita huolehtii arjen juoksevista kuluista yms. varsinkin jos isä tapaa harvoin.

Itse en ole yh, mutta ei tulis mieleenkään kahdehtia. Päinvastoin isä vois maksaa äidille "joulurahaa" kiitokseksi kaikesta siitä mitä ap on hänen lastensa eteen aivan 150% varmasti tehnyt. Ja joka ei koskaan tule menemään tasan.

Yäk. Ihmettelen millaisia arvoja teillä on kun tämmöiset kuohut nousee jostain elatusavun puolikkaasta. Ei taida ajatus kovin korkealla lentää. Tai sitten olette itse niin köyhiä (sekä katkeria) että kukaan ikinä missään ei saa saada puolta senttiä jos ette tekään.

Vierailija
16/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sen rahan saa kelasta (vai mistä??), jos isä jättää maksamatta. eihän siitä tarvii tapella, menet vaan ja haet sen rahan sieltä, kyllä se mies sen varmaan mielummin heille maksaa kuin antaa ulosmittailla..

Vierailija
17/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olet yksinhuoltaja, vaikka isä armollisesti ottaa luoksensa lapset, vaikka saat kaks viikkoo omaa aikaa (ja ikävääkin varmaan) vaikka ihan mitä vaan- kyllä sä voit hyvällä omallatunnolla nauttia elämästä, ostaa itsellesi jotain, jos vain rahaa on. Ei ne elarit ole korvamerkittyjä, kokonaisuudestahan vastaat kuitenkin sinä itse. SAAT OLLA itsekäs. Ja kannattaakin olla ettei katkeroidu niinkuin eräät.

Vierailija
18/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistaudu elättämään ne myös ITSE!

Itse olen yksinhuoltaja ja mulle ei tarvitse maksaa penniäkään, koska kävin kiltisti kouluni ja hankin itselleni uran.

Luuseri!

Vierailija
19/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimusten mukaanhan sitä on mentävä, tuo 2 viikkoa tietysti jos on soviteltavissa niin hyvä niin. Kesälomat ovat ongelmallisempia, kun lapset ovat kuukauden etävanhemmalla. Silloin voisi olla asiallista että se jonka luona lapset on ei maksa.

Lähivanhemmat näköjään saa kaikki etuudet, sopimuksessa luki että molemmat osallistuvat matkoihin mutta lähivanhempi ei ole yhtään matkaa maksanut ja jos lapsia haluen tavata niin itse on maksettava. Nyt jäin työttömäksi ja meidän soskussa laskettiin, että maksan max minimin tuloillani, eksä ei halua alentaa ja ainut keino saada velkaantuminen poikki on mennä oikeuteen alentamaan maksuja.

Vierailija
20/56 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun teet lapsia valmistaudu elättämään ne myös ITSE! Itse olen yksinhuoltaja ja mulle ei tarvitse maksaa penniäkään, koska kävin kiltisti kouluni ja hankin itselleni uran. Luuseri!

Silti vaadin että lapsen isä maksaa edes sen minimin, ihan periaatteesta. Onhan hänelläkin ollut osansa siinä lapsen "tekemisessä".