Ostakaa naiset perheellenne robotti-imuri !!
Tuosta aiemmasta imurointiketjusta tuli mieleen. Minä siis painan play kun lähden kärryttelemään vauvaa unille tai vaikka hakemaan eskarilaista. Tai sitten, kun vauva nukkuu ja laittelen vaikka pyykkejä. Helpottaa paljon elämääni, imuroin sillä alakerran lähes joka päivä. Ei maksa kuin noin 400 euroa.
Jos miehet hoitaisivat siivuoksen, joka perheessä olisi jo tällainen.
Kommentit (35)
joku vastata mun (#20) kysymyksiin? Olisin oikeasti kiinnostunut tietämään!
vanha talo joss jopa 10 cm korkeat kynnykset..
ei taida robo kuitenkaan hyppiä? :D
Ei pidä kovaa meteliä. Toimii akulla, kunlataus onloppumassa, robotti palaa laturiin. Ei korvaa ns. oikeaa imuria, mutta auttaa pitämään huushollin hiukan siistimpänä, meillä on kotieläimiä ja pölyä ja karvaa riittä ä. Imurin voi ohjelmoida aloittamaan hommat vaikka joka päivä klo 11! Carsinaisina siivouspäivinä käytän dysonia, joka kyllä huutaa hullun lailla, mutta on hyvin tehokas.
Joissakin malleissa on anturoita, joilla voi rajoittaa imuroitavan tilan, tässä ei. Imuroin ohjelmalla välillä reunoja, välillä spiraalia, välillä siksakkia. Voi myös määrätä millä ohjelmalla imuroi. Imurointiaika asetetaan, jonka jälkeen hakeutuu itse latauslaitteeseen. Eli ei tiedä, mikä osa on imuroitu ja voi imuroida samasta kohdasta kahteen kertaan. Kestää siis kauemmin kuin tavallinen imurointi. Akulla toimii ja siis latauslaite seinässä, jossa latautuu.
ap
asiassa mies (joka pääsääntöisesti hoitaa imuroinnin) ehdotti tuollaisen hankintaa. Minä vähän harasin vastaan... Jossain malleissa piti ainakin vielä kymmenen vuotta sitten vedellä jotkut magneettinauhat jalkalistoille, ettei imuri jäänyt esim. poukkoilemaan kahden seinän väliä. Tarvitaanko tuollaisia enää? Miten tuo imuri toimii? Miten se tietää, mihin se menee? Mistä se tietää, mikä osa on jo imuroitu? Mistä se tietää, koska imurointi on valmis, vai rullaileeko se pitkin asuntoa, kunnes joku sen sammuttaa? Toimiiko se akuilla, vai mistä se saa virran? T. utelias, potentiaalinen robotti-imurin hankkija
En käytä robotti-imuria koululaisen ja eskarilaisen yhteisessä huoneessa ;-). Vauvan takia eivät saa levittää kamojaan muualle.
ap
Sitten kun sinulla on kaksi-kolme leikki-ikäistä kotona, palaahan sitten uudelleen ja kerro, onko trilobiitti kiva vimpain ;-)
ap
palkkaamalla siivoojan. väitän että on paljon tehokkaampi kuin mikään imuri. Ihanaa tulla kotiin kun on pölyt pyyhitty, vessat pesty, petivaatteet tuuletettu ja liinavaatteet vaihdettu, lattiat imuroitu ja pesty ja matot käytetty ulkona.
useita sensoreja eri suuntaan, jotka tunnistavat huonekalut ja kumireunat.
ap
mutta meillä onkin minun lisäksi imurointitaitoinen mies ja lapset nukahtavat päikkäreille, vaikka imuroisi (kesken päikkäreiden jos aloittaa imuroinnin, niin voivat herätä). Ja musta se on niitä harvoja kotitöitä, jotka onnistuu 1,5v:n kanssa. Mä tarvin robotin, joka ripustaa märän pyykin narulle juuri niin kuin mä sen sinne haluan.
t. #20
Joissakin malleissa on anturoita, joilla voi rajoittaa imuroitavan tilan, tässä ei. Imuroin ohjelmalla välillä reunoja, välillä spiraalia, välillä siksakkia. Voi myös määrätä millä ohjelmalla imuroi. Imurointiaika asetetaan, jonka jälkeen hakeutuu itse latauslaitteeseen. Eli ei tiedä, mikä osa on imuroitu ja voi imuroida samasta kohdasta kahteen kertaan. Kestää siis kauemmin kuin tavallinen imurointi. Akulla toimii ja siis latauslaite seinässä, jossa latautuu.
apasiassa mies (joka pääsääntöisesti hoitaa imuroinnin) ehdotti tuollaisen hankintaa. Minä vähän harasin vastaan... Jossain malleissa piti ainakin vielä kymmenen vuotta sitten vedellä jotkut magneettinauhat jalkalistoille, ettei imuri jäänyt esim. poukkoilemaan kahden seinän väliä. Tarvitaanko tuollaisia enää? Miten tuo imuri toimii? Miten se tietää, mihin se menee? Mistä se tietää, mikä osa on jo imuroitu? Mistä se tietää, koska imurointi on valmis, vai rullaileeko se pitkin asuntoa, kunnes joku sen sammuttaa? Toimiiko se akuilla, vai mistä se saa virran? T. utelias, potentiaalinen robotti-imurin hankkija
Siis esimerkiksi sohvanaluset, kynnykset, ruokapöydän tuolinjalkaviidakko jne.?
meillä on joka helvetin huoneeseen mies tiputtanut sukkia tai housuja tai paitoja tai takkeja. ja vanhemmat lapset on samanlaisia.
Eikä se tavaroiden yli hypi eikä pääse lipastojen jne alle nurkista nyt puhumattakaan. Ihan turha kapine.
Meillä on onneksi 6v siivoushullu lapsi, joka imuroi paremmin kuin minä.
eikä kunnollisten kynnysten yli. Meillä kodissa huoneiden välillä listat, joten kulkee hyvin. Ruokapöydän tuolit pitää nostaa pöydälle. Ei siis korvaa tarkempaa siivousta, joka meillä tehdään parin viikon välein: tällöin imuroidaan mm. tuo sohvanalus. Muutoin imuroi nurkat, kaappien alustat ja esim. nojatuolien alustat tosi huolellisesti.
ap
Meillä mahtuu hyvin lipastojen alle, nojatuolien alle yms. Keittiön tuolit tosiaan nostan pöydälle. Ja nurkat tosiaan siivoaa erittäin tarkasti. Minkämallinen robotti-imuri sinulla on?
Tavarat tietysti pitää nostella lattialta, mutta samallapa pysyy lattia muutenkin siistinä. Ei siellä vauvan kanssa muutenkaan halua mitään rojuläjiä pitää.
ap
Eikä se tavaroiden yli hypi eikä pääse lipastojen jne alle nurkista nyt puhumattakaan. Ihan turha kapine. Meillä on onneksi 6v siivoushullu lapsi, joka imuroi paremmin kuin minä.
Mies meinasi, että maksaa varmaan ainakin 1500 euroa... Mutta jos on noin halpa, niin kyllä tulee meille joululahjaksi tuollainen. Mistä niitä saa ostaa? Onko jotain vinkkejä merkeistä? Pitääkö yhtä kovaa melua kuin tavallinen imuri?
Mutta asutaan niin vanhassa talossa, että joka huoneen välillä on korkeat kynnykset ja se ei sitten vissiin sovi robotille. Muuten se olisi kyllä ihana!
Meillä mahtuu hyvin lipastojen alle, nojatuolien alle yms. Keittiön tuolit tosiaan nostan pöydälle. Ja nurkat tosiaan siivoaa erittäin tarkasti. Minkämallinen robotti-imuri sinulla on?
Tavarat tietysti pitää nostella lattialta, mutta samallapa pysyy lattia muutenkin siistinä. Ei siellä vauvan kanssa muutenkaan halua mitään rojuläjiä pitää.
apEikä se tavaroiden yli hypi eikä pääse lipastojen jne alle nurkista nyt puhumattakaan. Ihan turha kapine. Meillä on onneksi 6v siivoushullu lapsi, joka imuroi paremmin kuin minä.
Ja nämä mielipiteet perustui siihen mitä olen kuullut siitä imurista.
Ja meillä on kolme lasta joten kyllä meillä nyt on kaikenlaista rojuakin lattialla, vaikka minä en haluaisikaan.
Kuten sanottua niin ihan turha kapine. Meillä siivoaa myös mies, vaikka ilmeisesti siis sinulla ei. Ja tosiaan myös tuo 6v imuroi iloisesti aika usein.
Jos lähden parin tunnin vaunulenkille ja sinä aikana ois toi olohuoneen keksilattian matto imuroituna. Siihen menee tolla kätevällä rikkaimurilla minuutti siinä ennen lähtöä.
koira olisi varmasti saanut liikuntaa samalla. Jahtaisi taatusti sitä imuria vaikka tuntikausia.
enkä ole yhtään tyytyväinen. Ensin kaikki pikkutavara, johdot, raivattava lattialta, nostettava tuolit ylös, rullattava olohuoneen matto pois tieltä ym. Robotin jäljiltä imuroitava vanhalla imurilla kirjahyllyn, tv-tason, sohvatuolien alta+ wc ja suihku/saunatila. Nopeammin homma hoituisi tavallisella imurilla.