Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv7 ja sikiön kasvu

Vierailija
03.12.2009 |

Onko teillä hyvin vastannut ultrat raskausviikkoja kuukautisten mukaan?

Itse kävin ultrassa perjantaina jossa kätilö mittasi 6+1 vaikka olisi pitänyt olla jo 6+4, mutta seuraavan viikon tiistaina ultrassa kätilö saikin 7+1 - 7+3 vastaavan sikiön alun, eli tällöin täsmäsi justilleen kuukautisten mukaan viikkoihin.

Mietin vain voiko sikiö kasvaa vielä tässä vaiheessa ns. nopeempaa? vai onko ensimmäisessä ultrassa sikiö ollut vain huonossa mittaus kulmassa?

On hiukan hankala oma tilanne ja siksi mietityttää tuo hedelmöittymis ajankohta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muutenkaan voi tietää! Jos sulla mies on vaihtunut kolmenpäivän sisällä niin isyys ei selviä kuin isyystestillä.

Vierailija
2/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on viikolla 6+1?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule selviämään ennen kuin lapsi syntyy, eli veikkaisin että mietit eri isäehdokkaiden välillä?

Niin se vaan menee, kun lapsi on syntynyt, tehdään testit ( jos haluat), ja sitten se selviää.

Vierailija
5/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain varsinaiseen kysymykseesi, että mulla kahdessa eri raskaudessa tasan rv8 sikiö on vastannut juuri oikein sitä kokoa, joka menkkojenkin mukaan pitäisi olla. Mulla on säännöllinen 28vrk kierto.

Vierailija
6/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetakki mittaustarkkuudeksi jotain +-5vrk? Ja tuo sun "heittohan" on vain 2 päivää. Eli ihanhan tuo ensimmäinenkin mittaus vastasi mittatarkkuden sisällä ikäistään. Siksi myöskään laskettua aikaa ei aleta muuttamaan kuukautisista lasketusta, jos ultrassa heitto ei ole vähintään viikkoa.

Vierailija
7/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä isäehdokkaita kaksi, niiten välillä noin viikko. Eli tuo 7+2 vastaa nyt A ehdokasta täsmälleen.

Niin sikiön olisi pitänyt olla minun mielestä aika paljon pienempi jotta olisi hedelmöittynyt vasta viikko myöhemmin eli B ehdokkaan kanssa.

6+1 viikoilla oli 5mm. Nyt 7+2 10mm.

Vierailija
8/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

la laskettiin kuukautisten mukaan olemaan 5.12 ja kun mentiin ultraan ni la vaihdettiin 30.12. ja vielä sit kerran vaihdettiin takasinpäin la nyt siis 24.12. Että kaikkea voi tapahtua. Älä huoli kyllä se lapsi siellä kohdussa kasvaa ja syntyy sitten kun on valmis. Minä täällä toivon että todellinen LA olisi 5.12 (eli lauantaina) :)

Vierailija
9/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on LA 11.2.2010 ja nyt menossa rv30 tasan, mutta papereihin on kirjoitettu 4 päivää yli eli periaatteessa nyt olisi menossa rv 30+4.

Eivät alkaneen vaihtamaan laskettua aikaa muutaman päivän takia ja näillä mennään :)

En nyt uskokaan että lapsi syntyy maailmaan juuri tuona päivänä. Voi mennä yli taikka ali

Vierailija
10/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ihan oikeasti tommosessa tapauksessa päätellä luotettavasti sikiön koosta.

Tiedätkä varmasti että ovuloit juuri kuukautiskierron puolivälissä? Minä en ovuloi vaan 4-5 viisi päivä myöhemmin, vaikka minulla onkin ja aina on ollut säännöllinen 28 päivän kierto.

Oletko huomioinut kuinka kauan kenenkin siittiöt ovat eläneet sisällälläsi? Ne voivat elää jopa 5 vuorokautta hedelmöityskykyisenä. Eli periaatteessa jos ensimmäisenä pesälle päässyt isäehdokas on laskenut siittiönsä sinuun ja ne ovat eläneet siellä 5 päivää ennenkuin ovat kohdanneet munasolusi on hedelmäitys voinut tapahtua esimerkiksi vain 2 päivää (jos naintien välillä tasan 7vrk) ennen kakkosen pesälle pääsyä.

Sula mahdottomuus sun on päätellä sikiön varhaisultran koosta isää. Vauva kasvaa ja kehittyy siellä sisälläsi ja isä selviää kun isyystesti syntymän jälkeen tehdään. Sinä olet ottanut tietoisen riksin epäselvän isyyden kohdalla, kun olet lapsentekopuuhiin kummankin kanssa aikoinaan ajautunut ja sen päätöksen kanssa sun on nyt vaan jaksettava elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän