Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä IP osotteen perusteella voi saada selville?

Vierailija
02.12.2009 |

jos lähettää sähköpostia niin voiko siitä sähköpostin kautta saada IP osotteen selville, miltä koneelta se on lähetetty ja kuka sen lähetti?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin poliisit, jos joku saa, niin syyllistyy rikokseen.

Vierailija
2/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ainakin jotain tietoja saada. Siis ainakin paikkakunnan?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedostorivin viestin mukana. Kaikki ei sitä osaa vaan katsoa. Niistä varoitettiin mitkä spostit sen lähettää ja mitkä ei.

Vierailija
4/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräälle tutulle vieraasta osotteesta niin se voi saada selville että se olin mä IP-osotteen avulla?

Vierailija
5/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta näkee mistä päin maailmaa se on lähetetty.

Vierailija
6/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olettamuksena on se, ettei lähettäjä ole sitä "manipuloinut" siis ei ole osannut häivyttää alkuperää...

Vierailija
7/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada jopa tarkan asuinosoitteen.

Myös tänne palstalle lähetetyissä viesteissä ylläpitäjä näkee lähettäjän ip-osoitteen ja, jos selaimen JavaScript on päällä, myös sivut, joilla aikaisemmin on käynyt + muuta sälää koneesta.

Vierailija
8/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tänne palstalle lähetetyissä viesteissä ylläpitäjä näkee lähettäjän ip-osoitteen ja, jos selaimen JavaScript on päällä, myös sivut, joilla aikaisemmin on käynyt + muuta sälää koneesta.

Vierailija
9/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa joku sähköposti, avaa header (tämän kohdan joudut itse pähkäilemään, on kuitenkin sellanen rimpsu ennen itse sähköpostia. Outlookissa oli muistaakseni + merkki siinä otsikkokentän alapuolella tms.). Sieltä kaivat Originating IP kentän. Siinä on lähettäjän IP. Sen survaset tonne www.ip-adress.com niin saat suunnilleen mistä se on lähetetty. Tarkkaa sijaintia et kyllä saa.

Vierailija
10/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään vielä että jos laitat sen IP osotteen tonne Reverse-IP kohtaan niin saat tietää sen DNS osotteen jossa saattaa olla jotain tarkempia tietoja. Esim mun oma on dsl-tkubrasgw3-*******.dhcp.inet.fi josta näkee että Turusta kirjotan.

Tämänkin ATK-tunnin tarjosi mammapalsta.

Vierailija
11/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole niin väliä meille käyttäjille. Eri asia jos itse voisimme tehdä jotain päätelmiä näiden viestien sähköisistä jäljistä; sitten tulisi varmaan ongelmia, kun ottaa huomiooon mikä lynkkauspalsta tämä on.

Vierailija
12/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää minun kirjoittavan Etelä-Afrikasta.

Tarkistettu on.

Vierailija
13/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no laitas sitte IP osote näytille niin katotaan ;)

Vierailija
14/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa joku sähköposti, avaa header (tämän kohdan joudut itse pähkäilemään, on kuitenkin sellanen rimpsu ennen itse sähköpostia. Outlookissa oli muistaakseni + merkki siinä otsikkokentän alapuolella tms.). Sieltä kaivat Originating IP kentän. Siinä on lähettäjän IP. Sen survaset tonne www.ip-adress.com niin saat suunnilleen mistä se on lähetetty. Tarkkaa sijaintia et kyllä saa.

Vierailija
15/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopullisen lähestyspaikan.

Mutta se vaatii todellista osaamista ja todennäköisesti laillisesti sitä saisi tehdä vain viranomaiset ja vain esim. rikostutkinnan yhteydessä.

t. tietotekniikan ammattilainen

Vierailija
16/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adsl-liittymässä, jossa vaihtuva IP, niin ei välttämättä tiedä muuta kuin sen, kenen operaattorin liittymä on kyseessä (ja vain poliisi pystyy operaattorilta selvittämään, kenellä kyseinen IP ollut käytössä).

Mutta esim. eräässä opiskelija-asuntolassa IP-osoitteesta näki suoraan katuosoitteen lyhennyksen sekä asunnon numeron.

Vierailija
17/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme asu Suomessa, mutta käytämme suomalaista IP-osoitetta silloin kun huvittaa ;) Eli SSH-tunneli Suomessa olevaan servuun local port forwardingilla. Ko. porttia käytetään SOCKS5-proxynä nettiselaimessa. Repikää siitä mammat!

Vierailija
18/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se vaatii todellista osaamista ja todennäköisesti laillisesti sitä saisi tehdä vain viranomaiset ja vain esim. rikostutkinnan yhteydessä.

Ai pystyy vai?

No kerros toki miten se tehdään ilman että heilutellaan virkamerkkiä palveluntarjoajalla.

t: tietotekniikan ammattilainen.

Pystyyhän sitä teknisesti penkoon mitä vain jos on taito ja pääsyoikeus. Ja siihen pääsyyn voi sitten tarvita ja käsittääkseni tarvitaankin epäilystä rikoksesta ennen kuin palveluntarjoajat lähtevät selvittämään kenen liittymä käytti jotain tiettyä IP-osoitetta tiettynä ajankohtana.

Ei. Tossa aika selvästi lukee että laittomasti sen voi tehdä kuka vaan joka "osaa" ja laillisesti sen voi tehdä virkamerkillä.

Vierailija
19/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme asu Suomessa, mutta käytämme suomalaista IP-osoitetta silloin kun huvittaa ;) Eli SSH-tunneli Suomessa olevaan servuun local port forwardingilla. Ko. porttia käytetään SOCKS5-proxynä nettiselaimessa. Repikää siitä mammat!

Hahahaha. Aika laiska virtuaalipippelinnyplääjä olet kun mammapalstalla pädet.

Vierailija
20/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pystyy vai?

No kerros toki miten se tehdään ilman että heilutellaan virkamerkkiä palveluntarjoajalla.

t: tietotekniikan ammattilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä