Miten sikainfluenssa voidaan testata?
Kommentit (13)
joka näyttää vain yleisesti A-viruksen tehdään nenästä pumpulipuikolla, tarkka määritys verikokeella.
vaan diagnoosi tehdään ihan oireiden perusteella. Näppituntumalla siis...
todettiin, suorastaan kiellettiin tulemasta lääkäriin. Että enpä tiiä, mut tätä kai tää nykyään on...
vaikeimmissa tapauksissa joissa potilas joutuu sairaalahoitoon. Jos jokaiselta otettaisiin testi tulisi se varsin kalliiksi sekä sitoisi terveydenhuollon resursseja liikaa.
Nenänielunäyte otetaan ja tämä on faktatietoa.
t. plussannut
Ainakin kaikilta sairaalaan sisälle otettavilta. Siitä tosin näkee vain onko influenssa A tai B tai ei kumpaakaan. Mutta lääkärin mukaan A tarkoittaa automaattisesti sikainfluenssadiagnoosia, koska kausi-influenssaa ei vielä ole liikkeellä.
Oli muuten aika epämiellyttävä näköistä se imunäytteen otto. Kovin kävi lapsia sääliksi.
Mitkä teillä oli oireet joille annettiin diagnoosi ilman testiä?
Mielenkiinnosta kysyn koska itse olen 99'% varma että meidän perhe kävi taudin jo myös läpi.
Meillä oireina mm. lämpöä/kuumetta/alilämpöä kurkkukipua, nielun punoitusta, yskää, keuhkojen "puristusta" väsymystä, vatsaoireita, nuhaa.
yksityiset? Lapsella on meinaan vakuutus ja ei ole rahasta kiini se testaus
otettiin nenä-nielunäyte kun osastolle joutui.(oli possua)
Verikokeella saa vissiin selville vasta-aineiden kehityksen ja sehän ei näy vielä silloin kun tauti on päällä. Vasta-aineiden kehittymiseen menee luonnollisesti aikaa. J arokotus myös luonnollisesti kehittää tätä vasta-ainetta.
toisen lapsen kanssa Helsingin lääkärikeskuksessa,
ihan vaan oireiden perusteella arvelivat SI:tä olevan, toinen lapsi sai Tamiflu-kuurinkin
Auts. Lapsilla onneksi riittää nenän limakalvoilta edempää.
otettiin nenä-nielunäyte kun osastolle joutui.(oli possua)
Verikokeella saa vissiin selville vasta-aineiden kehityksen ja sehän ei näy vielä silloin kun tauti on päällä. Vasta-aineiden kehittymiseen menee luonnollisesti aikaa. J arokotus myös luonnollisesti kehittää tätä vasta-ainetta.
mulle väittivät yksityisellä lääkäriasemalla että MISTÄÄN ei voi saada selville onko ollut sikaflunssaa vai ei jos tauti on mennyt ohi!Olisin yhden lapsistani passittanut kokeisiin.
Eivät vaan taida kauheasti enää testata.
Muakaan ei testattu, todettiin vaan että sitä tauti on.