Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä haluaisin nyt kuulla shokeeraavia ja mun aivot täräyttäviä (alkoholi)

Vierailija
02.12.2009 |

-aiheisia juttuja. Eli mikä on oire, kun on juonut liikaa useamman vuoden, miten/mihin kuolee ja mitä se konkreettisesti on?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa sanoo poks eli hidas myrkytystila elimistöön. Tai sitten haimatulehdus, äkillinen, akuutti helvetillinen kiputila joka etenee usein niin nopeasti että ei ehditä tehdä mitään. Tai sitten maha-sulikanava palaa karrelle ja oksentelet ja ripuloit verta. Tai sitten alkoholidementia; laahustat rollaattorin kanssa viisikymppisenä vanhainkodissa vaipat housuisssa etkä tiedä mikä maa, mikä valuutta.

Vierailija
2/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tällä menolla tuskin olen elossa enää silloin. Mä vapisen välillä ja mulla on vatsa sekaisin, muuta? Ja kovia juttuja, muuten en usko. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää? ap

Vierailija
4/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi viedä ihan nytkin. Ja sitten kun oikein kännissä alkaa suikuamalla tulemaan verta ruuansulatuselimistöstä niin tukehdut siihen. Lopeta hyvä ihminen ajoissa.

Vierailija
5/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kipeä on! isot miehet vaan itkee, uikuttaa ja kiroilee, olen nähnyt monta tapausta. ja kohtelu sairaalassa on sekä hoitajien että lääkäRIEN

Vierailija
6/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtelu on siis aika paskaa, kun on ihan itse aiheutetusta taudista kyse.

Vierailija
7/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita kouristuksia, muisti menee, vaahtoa suusta ja mitä kaikkea. Ei tunne läheisiään.

Toiv. olet lapseton..

Vierailija
8/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan niitä mitkä tulee tässä vaiheessa, kun on juonut 8 vuotta joka päivä.ap

Vierailija
9/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle areenalta: Silminnäkijä, viinan viemää.

Suosittelen...

Vierailija
10/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt. Tosin nyt en ole kännissä , koitan selvittää ajatuksiani, mutta miten mä saan tämän loppumaan? Kauanko mulla on elinaikaa tällä tahdilla, että olen joka päivä päissäni? ap

Vierailija
11/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmaan itsekkin ettei kukaan voi sanoa mitään tarkkaa aikaa sille milloin alkoholin aikaansaamat muutokset alkavat ilmetä. Sepä se.

Kahdeksan vuotta on jo aika pitkä aika ryypätä. Todennäköisesti se on jo tuhonnut aivomassaasi. Juopoilla aivot todellakin kutistuvat. Ei ole harvinaisuus kun dementikoille tarkoitetussa hoitolaitoksessa tulee vastaan 30-50-vuotias alkoholidementikko vaipat jalassa. Se on todella karua katsottavaa. Sinuna olisin huolissani tästä edellämainitusta ennemmin kuin muista fyysisistä muutoksista (maksa ym.). Se on vielä pientä tuon rinnalla.

Kertokaa nyt. Tosin nyt en ole kännissä , koitan selvittää ajatuksiani, mutta miten mä saan tämän loppumaan? Kauanko mulla on elinaikaa tällä tahdilla, että olen joka päivä päissäni? ap

Vierailija
12/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin eniten huolissani alkoholidementiasta. Sitä todetaan ihan oikeasti jo kolmekymppisenä. Haluatko todellakin istua loppuelämäsi paskat vaipassa vanhuksille tarkoitetussa hoitolaitoksessa? Nooh, etpä sinä siinä vaiheessa (mikä ei ole todennäköisesti kovin kaukana) enää tajua.

Vierailija
13/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä.. mutta äitini on ollut alkoholisti nyt melkein 20 vuotta.

Hän on muuttunut todella rumaksi(oli todella kaunis vielä 10 vuotta sitten)

Hän ei enää muista mitään tärkeitä asioita.Kaikki pitää kirjoittaa ylös.

Hän on laihtunut n. 40 kiloiseksi.On noin 165 senttiä pitkä.

Kädet tärisee. pyörtyilee.

Ja kun on kännissä kaatuillut niin on tullut paljon murtumia vähän joka paikkaan.

Ei ole työkykyinen.

Ei pysty huolehtimaan mistään.

Todellakin toivon että sinulla ei ole lapsia.

Itse tiedän miten rankkaa se on jos äiti on alkoholisti.. etenkin jos lapset ovat pieniä.. itse olin n 3 vuotias kun äitini sairastui alkoholismiin. :(

Vierailija
14/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteensa ymmärtävänä, kuolaavana, paskahousuisena katkokävelijänä.

Vierailija
15/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt ehti jo mennä, mutta viime Grayn Anatomiassa näytettiin miltä Meredithin isä näytti kuolemaisillaan maksakirroosiin. Se ei myöskään ollut kovin hauskan näköistä.

Mutta ei kai kukaan pysty sanomaan, kuinka monen vuoden päästä mitäkin tapahtuu. Kun eihän runsas alkoholinkäyttö edes näy kovin herkästi maksa-arvoissa.