Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva syntyy, mitä tarvitsee

Vierailija
02.12.2009 |

Eli kerätään tänne listaa mitä vauva tarvitsee. Itse olen jo hankkinut kauhean määrän kaikkea ja olen varmasti unohtanut jotain.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ovat nukkuneet vaunuissa / vaunun kopassa / vieressä ekat 4 kuukautta...

Vierailija
22/40 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ottaa kaiken irti tuplabonuksista ja senkin takia kyselen.

Ostin yhden paketin 27kpl niitä ihan pieniä vaippoja ja sitten isomman paketin (yli 50kpl) sitä seuraavaa kokoa.

Vauvasaippuaksi sellaista, missä on lotionia mukana, eli sen ei pitäisi kuivattaa.

Pitäis varmaan käydä siellä apteekissa hakemassa kaikkee pientä tarpeellista.

Ajattelin laittaa kaikki valmiiks ni sit voi keskittyä siihen synnytyksen odottamiseen. Synnytyksen jälkeen saa keskittyä vauvaan :).

Sanoin neuvolan tädillekkin, että en yritä tehdä itsestäni mitään superäitiä. Nukun kun vauva nukkuu ja otetaan asiat rennosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitääkin olla minusta.

Saippuoista: omille lapsille laitettiin tilkka kylpyöljyä ammeeseen ja pestiin liat pois top-to-toe washilla (iso pumppupullo Natusania). Ei koskaan ole iho kuivunut vielä vauvana. Vasta isompana jalat kuivuneet, kun lapsi itse suihkutellut+saippuoinut.

Lisäksi meillä oli Natusanin tavallistakin öljyä. Sitä saa nykyään sumutepullossa miedosti hajustettuna (harmi ettei hajustamattomaan voinut vaihtaa sitä sumutekorkkia).

Toi öljy on siitä ihanaa, että olen sitä käyttänyt masun/välilihan rasvaukseen ennen synnytystäkin ja se imeytyy todella nopeasti. Lisäksi annan jaloille luksushoitoa kerran kuussa. Öljyän jalkapohjat hyvin tuolla, laitan isot pakastepussit ja sen päälle vielä sukat. Annan muhia tunnin, sitten pussit pois ja paperilla ylimääräiset öljyt pois. Sen jälkeen sukat jalkaan ja jalat on kuin uudet :-) Voin lämpimästi suositella kokeilemaan. Joskus tein saman miehen avustuksella käsillekin, kun tuntuivat karheilta.

Niin ja tosiaan se öljy sopii myös karstan poistoon. Öljyä päähän, annetaan vaikuttaa hetki. Sitten vauvaharjalla varovasti harjataan pois ja kylvyssä pestään öljyt Top-to-toe washilla vielä.

Noista öljyistä ja kylpyöljyistä jotain saa muistaakseni sairaalasta mukaan tulevassa näytekassissa.

Apteekista itse ostin kuopukselle juuri rasvaista bepanthenia ja septidiniä (sumutepullo, josta suihkaus topsiin ja ei kun napaa puhdistamaan tai korvan takusia putsaamaan). Nestemäistä Panadolia on jo olemassa (suppoja en aio tällä kertaa käyttää lainkaan - ne laittaa vatsan ripuloimaan ja vaikutuskin on niin ja näin kun puolet suposta saattaa tulla pois)

Sitten lähempänä synnytystä, muista varata synnytyskassiin mukaan itsellesi jotain hyvää :-) Mehua ja suklaapatukkaa. Tai niin kuin itse varattiin miehen kanssa sellainen minipullo shampanjaa synnytyksen jälkeen kilisteltäväksi :-) Lukemiseksi kannattaa ottaa ÄP:n mukana varmaan tullut pikku kirjanen: Rinnalla. Lähinnä siksi, että siellä on niitä imetys ja maidonnousu vinkkejä.

Haluan ottaa kaiken irti tuplabonuksista ja senkin takia kyselen.

Ostin yhden paketin 27kpl niitä ihan pieniä vaippoja ja sitten isomman paketin (yli 50kpl) sitä seuraavaa kokoa.

Vauvasaippuaksi sellaista, missä on lotionia mukana, eli sen ei pitäisi kuivattaa.

Pitäis varmaan käydä siellä apteekissa hakemassa kaikkee pientä tarpeellista.

Ajattelin laittaa kaikki valmiiks ni sit voi keskittyä siihen synnytyksen odottamiseen. Synnytyksen jälkeen saa keskittyä vauvaan :).

Sanoin neuvolan tädillekkin, että en yritä tehdä itsestäni mitään superäitiä. Nukun kun vauva nukkuu ja otetaan asiat rennosti.

Vierailija
24/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmivia tommoiset "3kk:n ajan vauvalla oli vain 2 vaatekertaa".

Lähinnä mietityyttää, että jos vauva ei kerran mitään tarvitse/ansaitse, niin mihin esim. lapsilisä silloin käytetään? Kenties aikuisen tarpeisiin?

Vierailija
25/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmivia tommoiset "3kk:n ajan vauvalla oli vain 2 vaatekertaa". Lähinnä mietityyttää, että jos vauva ei kerran mitään tarvitse/ansaitse, niin mihin esim. lapsilisä silloin käytetään? Kenties aikuisen tarpeisiin?

satsata monella tavalla, meillä ei osteltu kymmeniä bodeja, kun vähemmälläkin pärjäsi. Ostimme kaikki vaatteet hyvin tarkasti valikoiden, eli mielummin muutama hyvä ja ihana kuin kymmen "rumaa tai tylsää" kaappiin seisomaan. Nytkin joku kauhistelisi varmasti 1- vuotiaamme vaatemäärää, mutta ihan taatusti se lapsilisä uppoaa lapseemme! Onhan lapsesta muutakin kulua kuin vaatteet etukäteen! Meillä esim. vauva syntyi 10 pv, joten hän oli noin 46 pv ikäinen saadessaan ensinmäisen lapsilisän, tähän menessä oli maksettu vakuutusta 400 euroa, vaipat, rintakumi haettu kaupasta, amme ja tietysti ostettu lähes 1000 euron vaunut ja 200 euron kaukalo autoon!

Vierailija
26/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, että joku haluaa satsata vauvaan. Karmivia tommoiset "3kk:n ajan vauvalla oli vain 2 vaatekertaa". Lähinnä mietityyttää, että jos vauva ei kerran mitään tarvitse/ansaitse, niin mihin esim. lapsilisä silloin käytetään? Kenties aikuisen tarpeisiin?

Rahan käyttäminen ja (turhan) tavaran ostaminen on "vauvaan satsaamista"? =0

Itse ainakin tulevana yh:na (=ei mitään rajatonta budjettia ole käytössä) koen satsaavani nimenomaan siihen vauvaan siten, että hankin mahdollisimman vähän turhaa roinaa ja siitäkin mahdollisimman suuren osan käytettynä, ja sijoitan säästyvät rahat sitä varten että pystyn olemana vauvan kanssa muutaman kuukauden pidempään kotona kuin muuten pystyisin. Vauva ei tule isona sitä tiedostamaan oliko hänellä pinnasängyn päällä katos vai ei ja minkä hintaisissa vaunuissa hän kulki. Sen sijaan se vanhemman läsnäolo, läheisyys ja rakkaus säilyy vauvassa mukana koko hänen elämänsä ajan. _Siihen_ panostaminen on minusta vauvaan satsaamista, ei ylenmääräinen kilpavarustelu tavaroilla ja ympäristön kuormittaminen. Tottakai tarpeelliset kamppeet täytyy olla, mutta se on taas eri asia kuin asenne mitä ylläoleva lainaus ilmentää.

Vierailija
27/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, että joku haluaa satsata vauvaan. Karmivia tommoiset "3kk:n ajan vauvalla oli vain 2 vaatekertaa". Lähinnä mietityyttää, että jos vauva ei kerran mitään tarvitse/ansaitse, niin mihin esim. lapsilisä silloin käytetään? Kenties aikuisen tarpeisiin?

täytyy vielä tähän kommentoida, että kaikilla se lapsilisä ei todellakaan ole sillä tapaa ylimääräistä rahaa, että pitää keksimällä keksiä mitä kivaa sillä voisi ostaa. Tiukassa taloudellisessa tilanteessa tingitään siitä mistä voidaan, tottakai ensin aikuisen tarpeista. Turhia tarpeita siinä kohdin ei enää kannata keksiä. Ja toisaalta vaikka rahaa olisi kuin roskaa, en ymmärrä miksi pitäisi ostaa tavaraa jota ei tarvitse. Todistaakseen ulospäin että "satsaa" vauvaan vai? =D

26

Vierailija
28/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ollut vain tarpeeseen hankittuja lastenvaatteita, vaatteet valitaan huolella ja ajan kanssa. Yleensä vaatteet ostetaan ulkoman reissuilta. Vauvamme on jo lukiossa, eikä enää saa lapsilisää mutta kuluttaa selkeästi enemmän kuin vauvana! Turhaa tommonen asenne, ostin tonnilla pariksi kk vaatteita OLEN HYVÄ ÄITI, SINÄ OLET HUONO, KUN OSTIT VAIN KOLME VAATEKERTAA!

Meillä toimii ainakin pesukone, vauva ei ole koskaan ollut likaisissa vaatteissa! Tavaraa on suomi pullollaan, miksi niitä pitäisi säilyttää kaapissa täytteenä???? En ymmärrä, kun vähemmälläkin tulee toimeen.

Vierailija
29/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi sitten, jos teiltä on apteekkiin ja lähimpään isoon kauppaan tosi pitkä matka. Tai sitten jos ostat sieltä jotain, niin osta sellaista, mitä saat itse varmasti käytettyä, jos vauva ei tarvitsekaan.

Apteekki- ja markettikamaa meillä ei alkuun tarvittu vaippoja ja tuttia lukuunottamatta. Paitsi itse käytin kipeytyneisiin rinnanpäihin Lansinohia (sitä saanee sairaalasta mukaan ensi hätään) ja Bepanthenia.

Kylpyyn meillä laitettiin tippa öljyä, sairaalasta saatu näytepullo kesti varmaan pari kuukautta. Muita rasvoja ei ekoina kuukausina tarvittu ollenkaan, talkkia ei koskaan. Yksi näytepaketti pyllypyyhkeitä kesti vuoden, kun se oli käytössä vain sellaisissa tilanteissa, että juoksevaa vettä ei ollut saatavilla.

Varsinaisia lääkkeitä tarvittiin vauvan ollessa 4-5 kk, kun hampaita alkoi tulla (nestemäinen Panadol) ja puolivuotiaana tuli eka nuha, jolloin ostin keittosuolatippoja ja nenäfriidan.

Jollain toisella varmasti on toisenlaiset tarpeet, mutta sitä ei oikein voi tietää, ennen kuin vauva on syntynyt.

Vierailija
30/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettävänä äitinä tarvitsin liivinsuojia jo sairaalassa,imetystyyny huomattiin tarvitsevamme heti kotiuduttuamme,mies kävi tämän sitten ostamassa.Myös oma pehmeä hiusharja (äp:n) oli alusta alkaen käytössä vauvalla.Niin ja wipesit,ja hoitoalustan suojaksi niitä Muumi/Libero-alustoja.

Vierailija
31/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon äiti tosta puuttuu vielä paljon:

mene lastentarvikekauppaan ja katsele ympärillesi niin löydät vaikka mitä!

Sitten tulet kertomaan kuinka täydellinen äiti olet, kun ostit vauvalle keinuvan kehdon ym kivaa...

Vierailija
32/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 2:lle tiedoks...anna mä nyt oon ihan tohkeissani. Ei siinä mitään pahaa kuitenkaan ole. En ottanu äp:sta, koska vaatteita on saatu ja olen ostanut ihan tarpeeks (luulisin). -Vaunut (varaus maksettu, haetaan parin viikon päästä) -Untuvamakuupussi (x) -Sitteri (x) -Turvakaukalo (saadaan pian) -kantoliina (x) -kantoreppu (saadaan pian) -Vaippoja (x) -Turvaportti (x) -Vaipparoskis (X) -vauvasaippuaa (x) -talkki (x) -sinkkivoide (x) -puhdistusliinoja (x) -hoitolaukku (x) -mobile (x) -puuhamatto (x) -hupullinen pyyhe(x) -imetystyyny (x) -kynsileikkurit (x) -hoitoalusta (x) -harsoliinoja (x) -reunapehmuste (x) -rintapumppu -kylpylämpömittari -liinavaatteet -amme (suunnitelmissa) -patjat (suunnitelmissa) -peitto+tyyny (suunnitelmissa) -pinnasänky (suunnitelmissa) -muut kalusteet (suunnitelmissa)

Osa tavaroistanne on vielä tässä vaiheessa tarpeettomia, ja varsinkin kantoreppu ei kauan ole käytössä. Turvaporttia ette tarvitse ihan vielä, mutta sitten kun tarvitsette, ostakaa myös oviin lapsilukkoja ja pistokesuojia ym. Vaipparoskista ei meillä tarvittu, vessassa oli poljinroskis, keräsin leipäpusseja ja sujautin vaipat niihin, eivät haisseet sitten vessassa.

Lisäisin heti ostettaviin ja laittaisin sairaalakassiin apteekista saatavan Lansinoh-voiteen, joka on tarkoitettu imettäville äideille ja maidonkerääjän. Minulla se rasva esti rintojen kipeät haavat, joita esikoisen kanssa sain + tarvitsin maidonkerääjää, kun toinen rinta imettäessä valui. Annoin kerääjästä maidon vauvalle lisämaitona syötön lopuksi= Ei tarvittu korvikkeita. Lisäksi peittoa ja tyynyä parempi olisi vaikka unipussi. Äitiyspakkauksessa on makuupussi, joka käy peitosta kun laittaa pussilakanan. Pikkuvauva ei tarvitse tyynyä, eikä kai saisi käyttääkään! Sen sijaan ohut puuvillainen myssy päähän olisi hyvä ja ohuet tumput käteen, koska vauva raapii itseään ja kynnet on terävät. Osta itsellesi terveyssiteitä ja imetysliiveihin valumissuojia.

Muista että maidon nousu voi kestää viikon toista, niin että älä ota stressiä siitä imetyksestä! Vastasyntyneen vauvan vatsalaukku on pienen luumun kokoinen ja ekojen päivien maitotipat ovat hyvin rasvaisia. Sinun ei siis heti laitoksella tarvitse olettaa olevasi jättituotantolaitos.

Onnea koitokseen.

Vierailija
33/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita olen ostanut jo kauan aikaa sitten. Vauvakuume hälveni aina hetkeksi kun sai jotain hypisteltävää.

Vaatteita olen ostanut sen verran, ettei tartte koko ajan pesukoneen pyöriä. Eli mulla on 6-7 bodya/koko ja valmiiksi olen ostanut kokoon 62 asti. Nyt kun vielä saan palkkaa niin ostan mitä mieleen juolahtaa. Eipä tartte olla sitten ostelemassa kun vauva syntyy.

Ja mitä tulee kulutukseen ja siihen kun joku YH sanoi jotain rakkaudesta ja huolehtimisesta vs tavarat. Kaikki vauvan tavarat on mun ostamia, mä olen pääelättäjä tässä perheessä. Joten ajattelin, että ostan tavarat etukäteen ja mies saa sitten elättää meidät kun itsellä on vähemmän rahaa. En edes jaksa laskea kuinka paljon olen kuluttanut tai tulen kuluttamaan vauvaan rahaa, sillä ostan ne silkasta rakkaudesta. Ostan kerralla hyvää (,laadukasta ja kaunista) koska mikäli se minusta on kiinni niin tämä lapsi ei tule olemaan ainoa. Ja vanha sananlasku sanoo, ettei käyhän kannata ostaa halpaa.

Vaikka käytän rahani vauvaan ei se tarkoita, ettenkö antaisi sille hellyyttä yms. minulla nyt vain sattuu olemaan sitä rahaa ylimääräisenä, joten miksikäs ei?

Liivinsuojia minulla on ostettuna ja imetystyyny (ihastuin kaverilla sellaiseen, joten jos ei vauvan kanssa tule käytettyä niin sitten itse käytän).

Minkä kokoiset imetysliivit kannattaa hankkia. Jos oma koko on B niin eikös niitä ole sellaisia, jotka ovat kokoa B-C?

Vierailija
34/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarvittava löytyy.

Vierailija
35/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tulen kuluttamaan vauvaan rahaa, sillä ostan ne silkasta rakkaudesta. Vaikka käytän rahani vauvaan ei se tarkoita, ettenkö antaisi sille hellyyttä yms. minulla nyt vain sattuu olemaan sitä rahaa ylimääräisenä, joten miksikäs ei?

Nimenomaan, mikäs siinä jos on rahaa =). Se teksti jota lainasin antoi mielestäni ymmärtää, että juuri se ostaminen on tapa osoittaa että satsaa vauvaan, ja jos ei niin tee niin sitten ei arvosta vauvaa. Ja se on se ajatus joka minulla tökkää, pahasti. Jokainen saa itse valita ostaako vai ei, siihen vaikuttaa moni asia kuten rahatilanne, arvomaailma (itse en tosiaan hulvattomasti ostelisi vaikka olisi rahaakin koska en pidä sitä järkevänä, enkä rakkauden mittarina) jne.

Vierailija
36/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vauvatarvikkeita hyvä olla heti alkuun: (lista jota itse käytin, huom. tämä lista sisältää vain ne, joita on itse hankittava eli jotka eivät ole äitiyspakkauksessa. )

Isommat hankinnat:

-yhdistelmävaunut

-hoitolaukku

-auton turvakaukalo

-sitteri

-hoitopöytä

-hoitoöydän pehmuste

-kylpyamme

-puuhamatto/leikkimatto vauvalle

-itkuhälytin

-sänky ja patja + mobile sänkyyn (vauva tykkää katsella mobilea myöhemmin!)

Muut tarvikkeet:

-vaippoja (1 pakkaus ainakin alkuun, esim.Pampersin Newborn-vaipat on tosi hyviä vastasyntyneelle)

-harsoja (näitä tarvitaan paljon!äitiyspakkauksen harsot ei riitä! Ite ostin lisäksi 30 kpl:tta Name It-harsoja)

-talkkia

-sinkkivoidetta

- Bebanthen (itse olen käyttänyt tätä sekä nännihaavaumiin itselle että vauvalle vaippaihottumaan.Tämä on myös paljon halvempaa kuin Lansinoh-voide. Bebanthenia saa ihan kaikista apteekeista. )

-pumpulipuikkoja (Ainu-merkkisiä! Näitä tarvitaan navan puhdistukseen)

-vanulappuja (Ainu-merkkisiä! Vanulaput on hyviä kasvojen puhdistukseen esim.aamuisin)

-vauvojen kosteuspyyhkeitä (näitä tarvitaan oikeastaan vaan jos kyläillään, mutta näitä on hyvä olla ainakin hoitolaukussa.)

-tuttipullo(myöhemmin voi ostaa lisää jos tarvetta)

-tutti

-vauvan kylpypyyhe (äitiyspakkauslaatikko sisältää vain yhden)

-suppoja kuumeen hoitoon (huom.alle 3 kk ikäiselle ei suppoja saa koskaan antaa ilman lääkärissäkäyntiä tai neuvolan ohjeita)

-kuumemittari (suosittelen korvamittaria! meillä on se inframittari ja se on oikeesti aivan p...a! siis surkea!)

- pari purkkia tuttelia varmuuden vuoksi kaappiin jos maitoa ei tulekkaan

- tuttipullon pesuharja (saa pestyä tarpeen tullen pullot ja tutit; on oikeasti todella kätevä laite!Esim Prisma myy näitä noin 2 eurolla)

- vauvaoljyä (kätevä poistaa mahdollista pahkaa päästä)

-roskis hoitopöydän läheisyyteen

-käsidesiä hoitopöydän läheisyyteen (tätä saatat joskus tarvita, jatkuvaa käsidesin käyttöähän ei kuitenkaan suositella)

-jotain vaatteita äitiyspakkauksen vaatteiden lisäksi (itse suosittelen hankkimaan 56- 60 cm kokoisia vaatteita;50cm vaatteet ei edes enää mahdu kaikille vastasyntyneillevauvoille)

-1 alulakana, pussilakana ja tyynyliina äitiyspakkauksessa olevien lisäksi

-toinen peitto äitiyspakkauksen peiton lisäksi (on ainakin meillä tullut tarpeeseen)

Äidille hankintoja:

-rintakumi (itse tarvitsin tätä ekat pari viikkoa ja jouduin laittamaan mieheni hakemaan tätä kaupasta kun en ollut älynnyt ostaa etukäteen. kaikki eivät tätä tarvitse.)

-mahd. rintapumppu

-maidonkerääjät (jos sattuu tulemaan kovasti maitoa)

-pusseja joilla voit pakastaa maitoasi tarvittaessa (Ainu)

-liivinsuojuksia (kertakäyttöisiä)

-imetysliivit tai imetystoppi (huom.imetysliivejä et voi ostaa ennen synnytystä koska et tiedä rintojesi kokoa.Imetystopin kylläkin voit ostaa,ainakin Lindex myy niitä.)

-isoja yöterveyssiteitä itselle (vuoto voi olla kovaa.) ja pikkuhousunsuojia (koska joillakin vuoto ei ole enää kovaa sairaalasta pääsyn jälkeen ja tällöin pikkuhousunsuojat ovatkin niitä joita tarvitaan)

Näistä sairaalaan kannattaa pakata mukaan:

-liivisuojat (kertakäyttöiset), imetysliivejä et sairaalassa tarvi, sillä sieltä saat "verkkoliivit" joiden kanssa nuo liivisuojat ovat hyviä.

-tutti (ainakaan siellä sairaalassa jossa mä synnytin tutteja kovin helpolla vauvoille annettu).

Vierailija
37/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa luetellaan mitä vauvalle tarvii hankkia. :) Siispä oma lusikka mukaan soppaan.

Näitä tarvitset varmasti:

- vaatteita

- vaunut

-harsoja

- vaippoja

- peitto, makuupussi, lakanat

Riippuen imetyksestäsi saatat tarvita:

- rintapumppu

- rintakumit

- maidonkerääjä

- tuttipullo, korvike

- tutti

- liivinsuojia

Riippuen vauvasi ihosta (jos iho on hyvä näitä ei kannata käyttää kaiken varalta):

- perusrasva

Öljyjen ja sinkkivoiteiden merkitystä en ole koskaan tajunnut, joten en ota niihin sen enempää kantaa

Kaikki mobilet, lelukaaret yms ehtii hankkia sitten jos tuntuu siltä että tarvitsee. Suurinpiirtein siinä vaiheessa kun vauva on pari kk alkaa tällaiset tulla ajankohtaiseksi.

Turhaa olisi meillä ollut myös:

- kynsisakset (miksi vauva tarvitsee omat??)

- Vesilämpömittari (veden lämpötilan TÄYTYY pystyä omalla kädellä arvioimaan)

- amme jalkoineen (vauva on käytetty aina suihkussa vastasyntyneestä asti)

Palaan vielä jos jotain tulee mieleen...

Vierailija
38/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa itse valita ostaako vai ei, siihen vaikuttaa moni asia kuten rahatilanne, arvomaailma (itse en tosiaan hulvattomasti ostelisi vaikka olisi rahaakin koska en pidä sitä järkevänä, enkä rakkauden mittarina) jne.

Inhoan suunnattomasti toisten ihmisten tapaa olla ostamatta lapsilleen tarpeellisia vaatteita ja tavaroita. Todella hyvätuloistenkin vanhempien lapsilla näkee liian pieniä, kuluneita ja huonoja vaatteita ja kenkiä. Kun raha ei ole syy olla ostamatta, niin mikä sitten on? En voi ymmärtää. Säästäväisyys on hyve?

Eräässäkin perheessä lapset harrastavat luistelua, se on vanhempien mielestä kivaa ja tärkeää. Tosin lasten luistimet ovat monta numeroa liian pienet (samoja käytetään vuosia vaikka lapset alle kouluikäisiä). Välineisiin ei siis haluta laittaa rahaa yhtään.

Vanhemmilla on velvollisuus hankkia lapselleen tarpeelliset tavarat, ei se ole mikään vapaaehtoinen asia josta voi luistaa jos sattuu omaamaan ekologisen "en koskaan osta mitään" -aatteen.

Vierailija
39/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä on saanu hyviä neuvoja varsinkin noiden apteekki tuotteiden hankkimiseen (utarerasvat sun muut ;) ).

Tuolla joku närkästyi siitä kun pystyn ja ostan lapselleni tavaroita. Emmä nyt ihan yli aio tätä hommaa vetää ja tavaran määrä EI OLE MIKÄÄN RAKKAUDEN MITTARI, mutta nyt kyseinen ihminen kuulosti todella kateelliselta. Anteeksi!

Lapsiportteja on tällä hetkellä 3, kaksi asennettuna ja kolmas tulee vauvan huoneen ovelle. Syy yksinkertaisesti. Minulla on koiria! En aio jättää ketään koirista koskaan lapsen kanssa yksin. Yläkertaan on vain yhdellä koiralla asiaa (vanhin ja tapoihinsa tottunut). Kolmas portti erottaa vanhimman koiran vauvanhuoneesta. (Kyllä tästäkin asiasta voidaan kiistellä, että vauva nukkuu omassa huoneessaan). Tällöin vauvanhuoneen tekstiilit pysyvät karvattomina yms.

Mutta kiitoksia asiallisten kommenttien jättäjille kannetaan pienokaisistamme vastuu ja saakoon he paljon rakkautta ja hellyyttä osakseen :).

Vierailija
40/40 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä runo tuli heti mieleen tästä aloituksesta:

" Mitä tarvitsee pienoinen,

vauva vasta?

Ymmärtääkö hän mitään maailmasta?

Rakkauden tuntee ja lämmön sylin,

se riittää pienelle ihan hyvin!"

Onnellista odotusta AP!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä