ketään raskaana olevaa
joka ei ois ottanut h1n1 rokotetta? Oletko sairastanut tautia?
Itse plussasin just ja epäilen vahvasti että olen h1n1:n jo sairastanut.
Siis punnitsen nyt vaihtoehtoja. Kovasti epäilyttää piikki että mitä sikiölle aiheuttaa.
Kommentit (12)
Otin rokotteen 3 viikkoa sitten.
En ole sairastunut. Enkä usko että sairastun, en käsitä tätä kohinaa ettei rokote tehoa.
Se on eri asia jos on sairastunut piikin ottamisen aikaan, eihän suojaa ole vielä saanut!
Alkuraskauteen ei rokotetta suositella, mutta kyllä ne laittaa jos sen haluaa kuitenkin.
kun piikin otto ois edessä 14.12,mutta en tiedä uskallanko,viikkoja tuolloin ois 7+3.. huoh,vaikeaa.
kun piikin otto ois edessä 14.12,mutta en tiedä uskallanko,viikkoja tuolloin ois 7+3.. huoh,vaikeaa.
ei kai piikkiä anneta eka kolmaksen aikana?
olen jo h1n1:n sairastanut. Eli piikki kai turhaa?
T.ap
Mutta sinulla ap ei liene asian suhteen niin kiire. Epidemia on menossa ohi ja SI on riski nimenomaan loppuraskaudessa. Alkuraskaudessakin tosin korkea kuume voi olla sikiölle haitallinen.
Sinuna ehkä odottelisin vielä ja jos näyttäisi siltä, että toinen aalto tulee, niin ottaisin piikin sitten.
Onnea raskaudesta!
jo raskausviikolla 8. Tää siis pk-seudulla. Ei mitään puhetta ettei ois annettu jo tuossa vaiheessa?
piikin heti plussaamisen jälkeen viikolla 5. Hoitajan mukaan täysin turvallista alkiolle.
Hoitajan mukaan sikaflunssan korkea kuume ois voinut olla alkiolle kohtalokas, rokote ei.
Mä sain sikapiikin tasan raskausviikolla 5. En ole sairastanut tautia. Eilen olin ultrassa rv8, ja vauvalla kaikki hyvin. Lääkäri vakuutteli, ettei ainakaan piikistä tarvitse olla huolissaan. Olen siis huolissani lähes kaikesta, kun keväällä mulla oli keskenmeno...
Tauti iski voimalla ja aiheutti keuhkokuumeen. Toipumiseen meni kolme viikkoa. Koskaan en ole ollut niin sairaana, tuntui kuin keuhkot olisivat olleet täynnä vettä.
ja ei silti saanut tautia, niin mitä se muka tuota asiaa ratkaisee. Voit ihan hvyin silti saada taudin otit piikin tai et. Itse otin raskaana piikin ja taudin sain ja hyvin selvittiin molemmat.