Voinko lopettaa yhteydenpidon lasten mummoon??
Lasten mummo eli exän äiti soittaa mulle tosi usein, hän ei asu kovin kaukana mutta silti tapaa meitä vähän. Mieheni löysi ulkomailta uuden naisen lasten ollessa pieniä ja olen ollut kohta 3 vuotta sinkku ja yksinhuoltaja ja ex ei ole käynyt Suomessa enää pariin vuoteen. Anoppi on soitellut kohta tuon 3 vuoden ajan tarkistuspuheluita että oonko löytänyt uutta miestä ja herjaa siitä kuinka huono nainen on yksinhuoltaja ja että en poikansa veroista enää saisikaan. Ja että mussa oli kaikki vika, vaikka poikansa teki ei-pakollista reissutyötä kuukausia per vuosi silloin kun lapset oli pieniä ja lopulta muutti ulkomaille. Pahoitan mieleni loukkauksista mutta hän aina myös pyytää lapsia puhelimeen ja juttelee kauniisti heidän kanssa. Oon miettinyt et voinko itse lopettaa yhteydenpidon kokonaan? Etten enää puhu mitään vaan ainoastaan lapset puhuu jos he haluaa?
Kommentit (4)
Lapsilla on toki hyvä olla mummo, jos on heidän kanssaan asiallinen eli ei hauku sinua tai lasten isää. Mutta sinun ei tarvitse olla ex-anopin kanssa tekemisissä muuten kuin lasten asioissa (kylään viemiset tms.)
lapset olivat 2v ja 3v kun erosin miehestäni. Kun anoppi halusi jutella lasten kanssa, oli ehkä leikit kesken tai jotain, sillä en saanut isompaakaan tulemaan puhelimeen. Selitin vain että ei lapsi näytä tulevan vaikka kerroin mummin olevan toisesssa päässä.
Anoppi väitti etten anna tulla puhelimeen, alkoi olla "vakooja" ja lähetti herjaavia kirjeitä.
Anopin poika oli kykenemätön pitämään lapsia edes tapaamispäivinä, oikeuden päätöksellä lapset eivät tavanneet isäänsä, eikä tätä toista mummia, joka ahdisti.
Lopulta sanoin kuultuani kaikenmaailman haukkuja anopilta, ettei olla missään tekemisissä, ja jos jotain lahjoja tulee edes oven ulkopuolelle, lähetän kaikki takaisin.
Elatusmaksuja ei saatu lasten isältä, mutta anoppi antoi auton omissa nimissään pojalleen ja maksoi kaikki kulut siitä, - niillä kuluilla olisi voinut anta lapsille ruokaa ja pitää välit yllä näyttämällä ymmärtävän poikansa ongelmien olevan todellisia. Ei tukea poikaansa tietäen maksamattomat elatusmaksut. Olisi näin kasvattanut vihdoin ...
Muutimme tosi pitkälle saadaksemme elää ja olla rauhassa molemmilta. Eipä sitten enää kuulunut kummastakaan, nyt jo mullana alla molemmat.
ongelmia äitini kanssa, kun valitti mun ylipainosta ja kun matkustan niin paljon ja kaikki rahani menee lentolippuihin ja kaikkea mikä ei todellakaan hänelle kuulu.
Mä aloin tekee niin kun tuntui että en enää kuuntele, sanoin oliko jotain muuta haukuttavaa, jos ei ollut, läppäsin luurin kiinni.
Teki tätä pari kertaa ja aina kun seuraavan kerran soitti, sanoin että mä juttelen sun kanssa, jos osaat kauniisti puhua, pään aukomista en kuuntele.
Ala kouluttamaan ex-anoppiasi. Kyllä hän tajuaa että sinä voit tuhota hänen ja lasten välit kokonaan ja sitä tuskin hän haluaa
Kiva että pitää lapsiin yhteyttä silti.