Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle on ihan sama mitä kummit lapselle lahjoina antavat

Vierailija
02.12.2009 |

vai antavatko mitään. Ihan oman harkinnan mukaan. Ei me olla kummeja valittu lahja-automaateiksi.

Sen sijaan hyvä kummi muistaa lasta muulloinkin kuin jouluna ja syntymäpäivänä. Parasta on vaikkapa lähettää kortti ihan vaan tavallisena tiistaina, kertoa siten lapselle, että hänellä on maailmassa aikuisia joita kiinnostaa mitä hänelle kuuluu. Antaa aikaa: se on hienoin lahja etenkin isommille kummilapsille. Ottaa mukaan retkelle tai jäätelöbaariin. Jutella, tietää lapsen asioista ja antaa tunne, että lapsella on aikuinen turvaverkko.

Siinä on sitten ihan sama tuleeko joululahjaksi kuudenkympin hifilegopaketti, värikynät vai lämmintä kättä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin vanhimman kummilapsen äiti oletti silloin kun lapsi oli pieni, että olen ensinnäkin orja, joka tulee tekemään synttärikakut ym juhliin sekä lahjatoiveet ovat tarkasti saneltu. Ei saanut mitään poikkeusta tehdä. No onneksi lapsi on täysi-ikäinen, joten isompia lahjoja ei enään tarvitse tehdä eikä noudattaa äidin toiveita.

Vierailija
2/3 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten kummeiksi on valittu sellaiset ihmiset, joiden jo etukäteen tiesin toimivan mainitsemallasi tavalla.

Haluan, että lapsillani on ympärillään luotettavia aikuisia. Omat vanhemmat, isovanhemmat, kummit ja sukulaisia jne. Se tuo turvallisuutta ja vakautta elämään.

Lahjat ovat toissijainen juttu. Aina kummit kyselevät minulta lahjavinkkejä ja minä vähän toppuuttelen jos itse ehdottavat jotain kallista. En halua, että kummeille tulee sellainen lahja-automaattifiilis. Aina sanon, ettei lahjan arvolla ole väliä. Viime viikolla tyttömme oli aivan onnessaan, kun minun vinkistä kummi toi 5v. lahjaksi ison paketin kimalleliimoja. Niillä on nyt askarreltu joulukortteja.

En halua opettaa lapsiani ahneiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi kun parempiakaan vaihtoehtoja ei ilmeisesti ollu, ei oltu läheisiä ennen kummiksi pyytämistä. Nyt lapsen myötä vähän enemmän tekemisissä. Yritän muistaa lasta joskus muutenkin kuin jouluna ja synttäreinä. En tiedä mitä odottavat kummeilta, mutta pääasiassa tekemmisissä ollaan vain synttäreiden tiimoilta, ei oltu ennenkään paljoa tekemisissä.