Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN JOULUKUU ¨' * ' ¨:.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppana tervetuloa, vaikka en kai virallisesti tänne enää kuulukaan :-)! Toivottavasti säkään et täällä kauaa viihdy vaan siirryt kans tuonne odotuspuolelle pian vuodenvaihteen jälkeen.

Jonn@ ihana pienimies! Ja jo yli kuukausi ikää!! Se on ihan ymmärrettävää, kun on neljä noin pientä, niin tauti vie mehut vähäksi aikaa. Itsellä vain yksi ihan pieni ja raskaus on aika tainnuttava yhdistelmä :-).

Onnea Ruusurouva plussasta! Taisi remontti viedä sopivasti ajatuksia muualle :-)?

Noora toivotaan, että tärppää heti! Omalla kokemuksella voin sanoa, että ei oo mahdoton sekään vaihtoehto.

Voimia Nani! Toivon kovasti sinulle jo plussaa sinne! Rankkaa varmasti, kun vauvoja tulee kaikille muille.

Meille nyt näillä näkymin tulisi 1 v 10 kk ikää kahdelle nuoremmalle, vanhimmilla lapsilla on 1 v 7 kk. Toivottavasti teidänkin kuopukselle vielä se kaveri tupsahtaa ihan yllättäen!

ON:Kävin eilen alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Kallista oli mutta kyllä kannatti, kun siellä pieni ihmisen alku kyyhötti. Sykkeen näin minäkin selvästi ja koko kertoi pienen olevan viikolla 7+1 (menkkojen mukaan 6+4 eilen). Näin olen itsekin olettanut, että ennen puolta väliä on hedelmöittyminen tapahtunut. Pissanäytteenkin kävin jo antamassa, kun oli olevinaan tulehdusoireita. Onneksi ei tulehdusta kuitenkaan ollut. Nyt kun on ultrattu ja syke löydetty ja pissatulehdustakaan ei ole niin kai tässä voi käydä rauhassa joulun viettoon ja nauttimaan alkuraskaudesta!

Edelleen onnea yritykseen ja tärpänneille tarrasukkia! Ihan kaikille rauhallista ja onnellista joulua lumihankien keskelle!

3*mamma+1

Vierailija
42/55 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan saman tekstin ku odotus puolelle:

Lähdin sunnuntaina hakemaan viime hetken ostoksia äidin kanssa kaupungille... kukkakauppaan päästyämme tunsin vauvan valahtavan alemmas ja kovaa kipua, selkä alkoi myös sattumaan. En tiedä supisteliko (koska kipu erilaisempaa kuin supistuksissa mulla yleensä) vai sattuko vain yleisesti niin, että totesin, että nyt tarvii lähteä kotiin, että taitaa olla lähdön aika.

Poikkesimme kotimatkalla vielä ruokakaupassa, jos en ennen joulua enää pääsisi..Mies vei äitini kotiin. No laitoin lapsille iltapalan ja lopulta soitin äidin hakemaan heidät hoitoon. Matkalla supistukset vain voimistuivat ja mies tiedusteli hätäkeskuksesta ambulanssia, yhtään ei lähimailla ollut vapaana. Hätäkeskuksen mukaan olimme nopeammin itse perillä. Sairaalaan saavuttaessa kätilö tutki heti paikat ja totesi niiden olevan auki 2-3cm... otettiin käyrää ja pääsimme saliin.

Lääkäri tuli noin puolen tunnin kuluttua ja totesi kohdunsuun olevan auki huomattavasti enemmän ainakin 5cm ehkä jopa 6cm. Kysyi onko minulla toiveita, sanoin että haluan vauvan syntyvän. Kysyi onko kalvoja puhkastu ja kerroin, että on aiemmin ja on nopeuttanut synnytystä. Kalvot puhkaistiin ja supistukset voimistuivat. Sain PCP puudutteen ja eka tunti oli ihanan kivuton. PCP uusittiin, mutta se ei tehonnut enää vaan ponnistusvaihe oli edessä nopeasti. Poika syntyi niin, että ensimmäistä kertaa kunnolla tunsin lapsen syntymän, siis sattui myös.

Noita synnytys vaiheiden aikoja en tiedä vielä ne saan ekalla neuvolakäynnillä 4.1.2010

Poika oli 51cm pitkä ja painoi 3530g, Pipo oli 43,5cm. Ihana tummatukkainen poika =)

Mammariini ja poika 3pv

Hyvää joulu kaikille plussatuulin !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti melko ripeältä synnytykseltä.

Se on niin ihanaa kun pitkä odotus palkitaan viimein sillä hartaasti toivotulla ja odotetulla vauvalla. =)

Oikein Hyvää ja Rauhaisaa Joulua kaikille!

Sirppana =)

Vierailija
44/55 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhdilla on tämä joulukuu mennyt. Jouluvalmistelut on vieneet aikaa, samoin töissä on ollut hirmu kiire. Kotona ollaan sairasteltu ja sitten minä ryökäle vielä tein kunnon tyhjennysharjoitukset aaton aattona kesken kiireisimpien jouluvalmistelujen. No onneksi se joulu tulee, vaikka valmistelut olisi kesken. Itse joulu meni rauhallisesti perheen kesken rauhoittuen.

Mansikkainen: toivottavasti jo eka hoitokerta tuo teille plussan, ihana kun teidän hoitoon pääsy on edennyt noin vauhdilla.

Susamaria: teillä taitaa olla tärppipäivät menossa? Vauhtia lakanoihin niin saadaan teidätkin odotus-puololle

sirppana: tervetulo mukaan kuumeilemaan, toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi.

RuusuRouva: onnea, saitte maailman ihanimman joululahjan.

Paritonsukka: olen niin pahoillani puolestasi. Jaksamista teille. Tsemppiä uuteen yritykseen heti kun olette valmiita

Jonn@: jaksamista alkuraskauteen, vaatii voimia, vielä kun on kipeänäkin. Toivottavasti olet jo parantunut ja päässyt nauttimaan joulusta.

mimmuli: nauti nyt seesteisestä keskiraskaudesta, kohta se lahja on sylissäsi.

Noora: pidän peukkuja sinulle, jos saisitte uudeksi vuodeksi lahjan plussan merkeissä. bdbdbdbdbd

Nani: älä nyt vielä luovu toivosta. Mä kuumeilen vielä vaikka mulla on ikää melkein kymmenen vuotta sua enemmän. Noista lääkkeistä en tiedä, eikö kiertoa saa millään tasottumaan? Jospa saisitte heti vuoden vaihteen jälkeen 2 v-lahjan? Eihän sitä koskaan tiedä. Voimia toivotan sulle ensi vuonna, kun läheisilläsi on kääröt kainalossa. Vauvakuume nousee ja samassa suhteessa myös toivo/epätoivo vuorottelevat. Koita jaksaa pitää lippu ylhäällä kuitenkin.

3*mamma+1: vielä toivotan teille paljon onnea ja tarrasukkia. On se vaan niin ihanaa nähdä alkuraskauden ultrassa se syke, se huojentaa mieltä kummasti ja jaksaa uskoa, että tällä kerralla kaikki menee hyvin. Nauti niistä hetkistä, kun ei ole paha olo;)

Mammis: paljon onnea koko perheelle, saitte suurenmoisen joululahjan.

ON: Vaikea on joka kerta tädin käynnin jälkeen uskoa yrityksen päättyvän vielä plussaan joku kerta. Kerta kerralta se on aina vaan vaikeampaa. Joulukiireiden vuoksi en ole pahemmin asiaa ajatellut, pongasin tosin kunnon ovislimat, mutta ei kuitenkaan samana päivänä ehditty touhuumaan, joten tuskin tässä plussaa saadaan uudeksi vuodeksikaan. Rinnat kivistää ja alavatsasta viiltää, joten täti tulee parin päivän sisällä mitä suuremmalla todennäköisyydellä. Gynelle sain ajan 7. päivä. Toivottavasti täti ehtii tulla ja mennä ennen sitä. Ajan saaminen on omalle gynelle ilmeisesti kiven alla, joten toivon, että pystyn käyttämään tämän ajan.

Rauhallista vuodenvaihdetta kaikille neliapiloille toivoopi Trikupelle

Vierailija
45/55 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kaverini lähti hakemaan nyyttiä ja tänään on poika syntynyt. Oma vauvakuume vain yltyy.

Viime yönä kudoin uudelle tulokkaalle tossut ja myssyn. Tänään täytyy jatkaa ja tehdä tumput.

Olen niin innoissani kaverin vauvasta. On mukavaa kun kaveritkin rupeaa hankkimaan lapsia kun olen jo monta vuotta ollut lähes ainoa jolla on lapsia.

Odottelen itse tätiä kylään vielä tämän vuoden puolella jos vaikka pääsis vihdoin sitten kunnolla yrittämään.

Plussa uutisia olen odotellut neliapiloista kuultavaksi. =)

Sirppana kp 27 tai 28

Vierailija
46/55 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan menee iho kananlihalle. Ihana uutinen.

Olen ollut palsta lakossa jonkin aikaa... ensin en päässyt kirjautumaan sisään ja kun pääsin niin kaikki kirjoitukseni katosivat bittitaivaalle :-(

Meillä mennään nyt kp4 ja mietin välillä mitä järkeä tässä oikein on?? KMsta on nyt reilu vuosi ja mitään ei taas tapahdu. kierto pysyy lyhyenä 23-25pv. Blaah!

Ehkäpä me ollaan Nanin kanssa jo juurruttu tänne niin tiukasti ettei päästä enää pois..

Onnea kaikille plussanneille ja mammariinille Isot halaukset pojasta!

Hyvää joulua ja parempaa Uutta Vuotta!

äitix3 kp4/23-25

Vierailija
47/55 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua on meilläkin vietetty rauhallisissa merkeissä ja tärppipäiviä yritin metsästellä, mutta mä en oo koskaan havainnut ovulaatiota itse, joten täytyy luottaa kalenteriin vaan. Eikä tässä tietenkään oo mitään varmuutta onko raskautumismahdollisuukisa edes vai nököttääkö se keltarauhaskysta vielä paikoillaan. Yritystä on kuitenkin ollut :)

Joulun jymyuutinen oli se, että miehen toinenkin sisko on raskaana ja la tietenkin juuri silloin kun meidän tuulimunaraskaudessakin olisi ollut. Meinasin saada paniikkikohtauksen enkä tiennyt mitä sanoa, kun anoppi tätä hehkutti. Selvisin kuitenkin, mutta anopin lähdön jälkeen sain itkukohtauksen. En kai ole vielä ihan selvillä vesillä henkisesti tän keskenmenon kanssa. Ehkä vielä voin jossain vaiheessa olla iloinenkin. Toinen siskoista saa vauvansa jo parin kuukauden päästä. Tuntuu niin epäreilulta :( Nanin tuntemukset ymmärrän siis täysin.

Onnea Mammariini pojasta ! Toivottavasti täälltä tullaan perässä vielä joskus.

Vierailija
48/55 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia raskaus-oireita on, tai niiksi olen ainakin ne tulkinnut. Kiertopäivä nyt 27/30-32 ?? ja noin viikon on alamasua kovasti särkenyt, ja tuntuu kuin siellä olisi ilmapallo, sellainen outo tunne. Lisäksi lämmöt koholla monta päivää, normaalit lähempänä 36, nyt olleet 37 tai yli - kipeä en kumminkaan ole! Rintoja vihlaisee välillä, ja mulla ei ole koskaan edes ennen menkoja rinnat kipiät. Olen tosi toiveikkaana täällä, mutta sitten ajattelen toisaaltaan että jos kroppa tekee oireet koska haluan niin kovasti olla raskaana. Voihan sekin olla? Kaksi Clesrblue testiä olen tehnyt, toisen su ja toisen eilen - molemmat selkeetä negaa. Mutta onhan vielä aika aikainen testata, ja nuo oli ilta-aikaan. Kaksi uutta testiä odottaa nyt kaapissa ja jos vaikka huomenna aamulla testaisin. Silloin olisi jo 28/ 30-32 ja aamupissasta vielä kun tekee... Clearblue saattaisi näyttää. Tai jos vaan malttaisin niin vasta torstaina, uudenvuodenaattona :) Saapi nähdä.

3*mamma+1- Hienoa että näit vauvan sykkeen, tuli varmasti turvallinen ja hyvä olo. Nauti täysin rinnoin raskaudestasi :)

Mammis76- Onnea pienestä pojasta! Kiva kun laitoit mukaan synnytys-tarinaa, niitä on aina mukava lukea.

RouvaRuusu- Mitenköhän siellä on alkuraskaus sujunut? Toivottavasti oikein hyvin :)

Nani- Häntä pystyyn ja uuteen kiertoon vaan! Kyllä se sieltä vielä tärppää, ihan varmasti *hali*

Sirppana, trikupelle, äitix3, susamaria ja kaikki muutkin kuumeilijat: oikein paljon plussatuulia uudelle vuodelle !!!

Noora *jäskättää oireinensa*

Vierailija
49/55 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noora, voi miten ihanat oireet, kyllä se plussa sulle viimeistään torstaina lävähtää.

Mulla menkat nyt 2 pv myöhässä siis normaalikierrosta. Vielä en uskalla testata niin monen negan jälkeen, jos vaiks sit kans aattona tai vuodenvaihteen jälkeen, jos ei täti ennen sitä tule visiitille.

Plussatuulia vuoden vaihteeseen puhaltelee Trikupelle

Vierailija
50/55 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooralle ja Trikupellelle! Toivottavasti plussaatte ja annatte toivoa meille muillekin :)

Vierailija
51/55 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamulla testin ja ihan puhtaasti negatiivinen oli. Nyt jäädään jälleen kerran odottamaan tätiä. Pahinta tässä on nyt etten voikkaan todennäköisesti käyttää ensi torstain gynen aikaa, kun täti kohta ovelle kolkuttaa. Uudenvuoden lupaukseni on, etten tee enää testiä ennen kuin menkat on ainakin viikon myöhässä. En enää ikinä halua tuijottaa tikkua kuvitellen näkeväni sitä maagista toista viivaa. Kierto näköjään heittelehtii 25 ja 38 päivän välillä, voi itku.

Mites Noora, onko teillä juhlan aihe? Voi kun teillä edes tärppäis.

Trikupelle toivottomana

Vierailija
52/55 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikupellelle pahoittelut negasta. Oletko varma ettei kyseessä voisi olla myöhäinen plussa? Tsempit nyt kuitenkin jos vaikka vielä olis mahdollisuus :)

Mä olen tehnyt jo kolme testiä *noloa*, viimeisimmän eilen päivällä ja kaikki on olleet negaa :( MUTTA menkat pitäisi alkaa tänään(sen mukaan että oviksesta 14pv) tai sitten jokusen päivän vasta. Tota kierron pituutta kun en oikein tiedä. Viime kierto pillereillä. Ennen niitä oli pitkään vakioo, päivä tarkasti 28pv mutta sitten tuli muutama 35pv kierto! Eli ota nyt tästä sitten selvää koska ne pitäis tulla. POINTTI on se että testejä on tehty mutta voin silti olla raskaana :) koska rinnat edelleen kipeät. Masu särky on rauhoittunut! Mikä on hassua koska luulis että nyt se just alkais jos ne menkat olis tulossa kohta*wondering* Nyt olen päättänyt että koitan elellä viikonlopun yli miettimättä asiaa. Maanantaina pitäis tulla postissa pari Clearblueta jotka tilasin - ja teen testin ti 5.1 AAMULLA ellei ole "täti" tullut.

Tein myös saman uudenvuoden lupauksen kuin trikupelle. Ei enää aikaisin testaamista, on vaan niin turhaa ja kallista. Tai mä itseasiassa päätin niin että jos menkat myöhässä ~viikon niin sitten menen labraan testiin. En osta ainuttakaan testiä kotiin !!!! Yritän ainakin.

Nyt kun olen kelaillut aiempaa raskautta, niin muistin että testi oli negaa vielä menkkojen alkamisen päivänäkin. Mulla oli sellainen hassu olo että tiedän että olen raskaana, vaikkei ollut oireitakaan. Seuraavana päivänä vasta plussa. Joten odottelen nyt ihan hyvillä mielin.

Pari päivää sitten sain hyviä uutisia serkuiltani. Toinen saa esikoisensa(LA 16.8.10) ja toinen saa pikku kakkosen(LA 15.8.10) ja näillä kävi pieni ihme, tuli luomusti raskaaksi muutaman inseminaation jälkeen ja olivat jo harkinneet keinohedelmäöitystä. Ihmeitäkin siis tapahtuu. Mun äiti oli niin tohkeissan että "jännää kun tulee sukuun kaksi vauvaa ja molemmat vielä elokuussa!!" En viitsinyt sanoa sille että VOI OLLA ETTÄ TULEE KOLMASKIN :) Kun jos nyt siis olen raskaana, LA on 11.9. ja mulla kun tuo kohdun ohentuma niin sattais syntyä/leikataan jo elokuun lopussa :)

Plussa puhuria kaikille ++++++++++

Noora kp31/28-35 ???

Vierailija
53/55 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkoot tästä vuodesta varsin plussa rikasta aikaa.

Harmitukset kaikille negan saaneille. En muista nimimerkkejä, mutta muutamahan teitä oli. =(

Minä taistelen ihmeellisten menkkojen kanssa. Kesti kolme päivää ja sitten loppui kunnes neljäntenä iltana hulahti ja taas loppui. Viidentenä päivänä taas illalla hulahti ja sitten loppui. Ja tänään taas sama juttu. Vähänkö ärsyttävää. Ikinä ennen ole ollut tämmöstä. Miksi ne ei vaan voi kerta laakista loppua niin kuin normaalisti.

Malttamattomana odottelen, että aika kuluisi nopeammin ja lähenisi ovis aika.

Sirppana ja kp 6/30

Vierailija
54/55 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältäkin suunnalta toivottelen!

Pahoitteluja negan saaneille :( jospa Uusi vuosi olisi onnekaampi kaikkia kohtaan!

Oliko se nyt Noora mut kuitenkin, tsemppiä maanantaille!!!

Itselläni kaikki ok?? Siis sitähän en voi tietää, mutta vuotoj ei ole tullut, tosin viimeksikin alkoi rv9 joten tässä on nyt kuukauden päivät eessä tätä odottelua... Jos tää raskaus etenisi normaalisti, näyttäisi olevan tulossa helpompi pahoinvoinnin määrässä kuin kaksi edellistä +keskenmennyt. Päivittäin on kuvotusta jos ei syö mutta muuten ihan ok, ja tähän mennessä olen kyllä todellakin oksennellut kuin hurja. Tosin voihan se olla merkki huonostakin... Vatsa on alkanut vähän antaa merkkejä kasvamisesta, rinnat turvonneet ja vähän arat. Muuten ihan ok.

14.1. on ultra ja neuvola silloin viikkoja 8+3 (samat kuin edellisen keskenmenneen) joten jospa silloin saisin vastauksia ja varmistuksia jo.

Terkuin RuusuRouva rv 6+5

Vierailija
55/55 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten kävi että eilen illalla "tuli täti vierailulle" ja osasin sitä vähän jo odottaakin. Aamusella muutamaan kertaa oli masua vähän särkenyt ja ajattelin heti että ei se raskauteen liity kumminkaan. Ihan hyvillä mielin "tädin" otin vastaan koska nyt ainakin tiedän että kierto on normaali pillereiden jälkeen. se on siis sen 32pv ja tiedän myös että silloin 19.12 tuntemani ovis todellakin oli sitä.... koska tasan 14pv siitä tuli täti.

Nyt uuteen kiertoon intoa puhkuen, vähän varmempaa touhua nyt ja testitkin nyt valmiina kaapissa. Uuden vuoden lupaus oli etten kotitestejä tee, mutta kun tuolta halpatestistä tuli tilattua ja ne nyt sitten tädin takia jäi käyttämättä, niin ensi kierrossa ne sitten testailen :) Viimeksi ovis oli kp17 ja oletan että niinhin aikoihin nytkin. Jos touhut ajoittais 14.1/16.1/18.1 vois olla aika hyvä. Uutta raskautta toivon mukaan edistää myös se että huomenna 05.01.2010 alkaa hillitön kuntokuuri ja laihdutus. Terveellisesti syöminen auttaa varmasti asiaa, toisin kuin joulunajan ylensyömiset.

Noora kp1/32