Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hengenahdistus, mistä voi johtua?

Vierailija
01.12.2009 |

Alkaa jo pelottaa mistä oikein on kysymys. Ei ole ollut flunssaoireita, tätä on nyt jatkunut jo useamman viikon. Sellainen tunne että keuhkot ei täyty kunnolla ja täytyy haukotella tai vetää oikein syvään henkeä aika ajoin. Ahdistava tunne on tuossa kaulan ja rintojen välimaastossa, painon tunne ikäänkuin. Ei ole pahentunut eikä vaivaa yöllä tai makuuasennossa. Mitä enemmän asiaa ajattelee sen pahemmalta tuntuu. Onko kellään muulla ollut ja mistä on johtunut? Välissä on päiviä etten ole sitä huomannut ja sitten taas se palaa. Rasituksessa ei tätä tunnetta tule vaan nimenomaan vaivan huomaa kun esim. istun tv:n ääreen tai yritän lukea lehteä tmv. Pelottavaa!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin lukisin omaa tarinaani. Lisäksi mulla välillä kurkkua ikäänkuin kuristaa, välillä tuntuu että on vaikea nielaista. Ja kun ei saa heti nielaistua, tulee hetkellinen, parin sekunnin "paniikki". Lisäksi huomaan, että niin ylä- kuin alaselkäkin ovat jotenkin jäykän tuntuiset.Siksi mietin myös, että onko tämä ahdistuneisuutta ja paniikkia, joka johtuu kenties noista selän nikamien lukoista, vai onko jäykkyys vaan seurausta ahdistusoireesta??

Onko oireesi jo helpottanut? Oletko saanut lääkitystä?

Vierailija
2/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, jos tuohon liittyy sellainen hermojen kiristys, jossa tuntuu ettei jaksa mitään ja kaikki ärsyttää. Että meinaa vajota sellaiseen epätodelliseen tilaan, jossa ulkopuolinen maailma on vain kasa ärsyttäviä ja häiritseviä ääniä ja kuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestänyt tuota jo kohta vuoden. Olen sairastanut paniikkihäiriötä ja ahdistusta ja tiedän siis, että tästä ei ole nyt kyse. Kiropraktikko ei kauheasti auttanut, mutta fysioterapia oli hyvä (ja se, että säännöllisesti teki niitä venyttelyjä kotona). Ja tietysti - jos mahdollista - niin poistaa sen jumin aiheuttavan tekijän elämästään. Mulla se pahentava tekijä oli bodypump.

Vierailija
4/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lääkäri antoi paniikkihäiriöreseptin samoihin oireisiin. Olen kokenut paniikkihäiriönkin aiemmin ja itsepäisesti väitin, ettei siitä voinut olla kyse. Fysioterapia poisti ongelman!!

Vierailija
5/18 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet ovat täsmälleen, kuten omani. Selässäni fasettinikamien lukko, joka krooninen. Oireilee ja jäykistää rintarangan niin, että pahimmillaan ei oikeasti hengitys kulje juuri lainkaan. Pari lekuria tarjosi ahdistusta, stressiä ja kaikenmaailman henkimaailman juttuja lääkkeineen. Koskaan en reseptejä lunastanut, koska kipu oli selässä, ei päässä. Lopulta oma arvauskeskuslääkärini laittoi lähetteen fyssarille ja viimein ortomanuaaliseen terapiaan, joista sain avun. Ihan huippua! Olen liikunnallinen ja sain helpotusta hengitykseen käymällä salilla tai treeneissä. Kuitenkin jo samana iltana oireet tulivat takaisin. Liikunta ja OMT auttoivat ja auttavat edelleen. Selkään auttaa myös erittäin hyvin tuo rullattu pyyhe rintsikoiden kohdalla, sekä kropan kierrot lattialla maaten. Lattia on sänkyä parempi paikka maata, koska sänky on liian pehmeä. Toivottavasti sait aikoinaan oikean diagnoosin ja hoidon!

Vierailija
6/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat oireet oli 3 viikkoa sitten, kävin lääkärissä ja epäily niskahartiaoireyhtymästä.

Ota buranaa 800mg kolme kertaa päivässä ja jos sulla on viljatyyny kokeile sitä lämmitellä. Venyttele, itse asian ajattelu pahentaa.

Vierailija
7/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä ihan erilainen tunne. Tai siis oireina oli pahoinvointi, käsien vapina, kiihtynyt sydämensyke, pyörrytys jne.... Voihan se tietty olla että on muuttunut hengenahdistukseksi. Ap

Vierailija
8/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ns.kuumeton keuhkokuume vuosia sitten. Rinnassa oli sellainen painostava tunne. Tuntui etten saanut kunnolla henkeä, vaan piti vetää henkeä oikein voimakkaasti. Röntgen otettiin ja keuhkokuume se oli. Siinä vaiheessa kun hakeuduin tutkimuksiin mulla oli kyllä ollut useiden päivien ajan lievää lämpöäkin (n. 37,5). En osannut pelätä keuhkokuumetta koska olin luullut että siinä on aina korkea kuume.

Vierailija
9/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita rentouttaa itsesi aina kun tällainen kohtaus tulee ja varsinkin älä edes ajattele asiaa, tästä ketjusta pois nyt..

Vierailija
10/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois helpottaa? Onko joitain tiettyjä jumppaliikkeitä vai pitääkö mennä hierojalle tai kiropraktikolle? Ap

Vierailija
11/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samat oireet. Ensin testattiin mahdolliset astmat ynnä muut. Kun mitään ei löytynyt, hokasi lääkäri tuon jumiutuneen rintarangan.

Vierailija
12/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran, hän avasi lukot rintarangasta. Alkoi hengitys kulkea.

Vierailija
13/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne kuullostaa samalta, kuin minulla oli muutama vuosi sitten. Lääkärissäkin kävin, kun oli oikein huono olo. Kaikenlaiset kokeet otettiin, eikä niissä mitään sairautta ilmennyt. Diagnoosi oli jonkinmoinen ahdistus. Kovasti koitimme lääkärin kanssa miettiä, mikä mieltäni painaa, mutta selvää syytä en koskaan keksinyt. Oireesi kuullostavat ihan samalta, koska silloin kuin on aikaa asiaa miettiä sen huomaa ja taas kun on mielekästä tekemistä, niin vaivasta ei ole tietoakaan. Kehotan olemaan ajattelematta asiaa, vaikka tiedän hyvin, että se on kyllä helpommin sanottu kuin tehty. Liikuntaa, hyvää seuraa ja kivaa tekemistä, niin et ehdi asiaa ajatella. Aika on tehnyt minulla tehtävänsä ja huomaan edelleen tiukan paikan tullen kärsiväni samanlaisista tuntemuksista. Tämä sikainfluenssa ja siitä vaahtoaminen ovat hyvä esimerkki siitä, miten asiat voivat alkaa ahdistaa. Nyt on tyttö onneksi 6kk ja eilen vihdoin rokotettu. Huh!

Vierailija
14/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään älyttömän vakavasta on kyse kun ei oire pahene tai ei tule muita oireita lisäksi. Ja kun illalla menen nukkumaan niin nukahdan ihan hyvin ja nukun aamuun asti. jotenkin sitä vain koko ajan kuulostelee ja kierre on valmis. Meinasin jo kokeilla pojan Ventolinea mutten kuitenkaan uskaltanut. Ja kun tupakointitaustaa on niin kaikki keuhkoahtaumista keuhkosyöpään on pyörinyt mielessä....saakohan tältä rauhaa ennenkuin on lääkärissä käynyt? Täytyy kokeilla ensin tuota rintarangan avaamista, aika kireältä se kyllä tuntuu. Onko sitten syy vai seuraus, sen kun tietäis. Ap

Vierailija
15/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään haittaakaan ole. Huomaa ainakin, että avaako. Ellei, niin vika ei ole keuhkoissa.

Vierailija
16/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin, jos vaiva pahenee ajattelemisesta ja helpottaa välillä. :)

t. samasta ongelmasta kärsinyt

Vierailija
17/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa hengittää paperipussiin tai vaikka paidan hihaan, niin ei rupea hyperventiloimaan. Tai sitten vain tietoisesti kevennät hengitystä, vaikka tuntuu, että pitäisi vetää keuhkot täyteen.

16

Vierailija
18/18 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niska-hartiaseutuun. On sääli, että lääkärit laittavat heti paniikkidiagnoosin kun oireet paranisi rintarangan fasettilukot aukaisemalla ja kunnon hieronnalla.

Hartioiden välistä menee hermot, jotka vaikuttavat sydämen sykkeeseen. Huimaus johtuu kun tiukat lihakset niskassa estävät veren kierron.

Fysioterapeutilla käynti laukaisisi monta paniikkioireyhtymää ja ei tarvitsisi syödä rauhoittavia. Toisaalta, ihmisethän ei halua itse pitää huolta itsestään vaan mieluummin syö kivoja pikku pillereitä ja on mömmöissä. Ei tarvitse harrastaa liikuntaa ja hoitaa itseään.

oli kyllä ihan erilainen tunne. Tai siis oireina oli pahoinvointi, käsien vapina, kiihtynyt sydämensyke, pyörrytys jne.... Voihan se tietty olla että on muuttunut hengenahdistukseksi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi