Tarvitseeko lähivanhemman antaa lapsille vaatteet etäviikoille?
Jos lapset jaettu viikko-viikko-systeemillä eikä kumpikaan maksa elareita? Lähi saa lapsilisän ja sillä saa just ja just ruuat lapsille.
Etävanhempi tienaa 3x sen mitä lähi.
Lapset vaihdetaan päiväkodissa, jonne tapaajavanhempi tuo mukanaan itse ostamansa ulkovaatteet lapsille.
Kommentit (9)
Tuohon vielä, että lapsen elatusmaksujen perustana on elatuksen tarve. Ja siihen on ihan laskukaavatkin olemassa, yhteyttä voi ottaa lastenvalvojaan... Toki fiksu suurempituloinen tietysti jotain voisi maksaakin, ainakin kustantamalla kalliimpia harrastuksia tai vaate/tarvikehankintoja.
Tosi oudolle kuulostaisi jos lähi pyykkäisi ja pakkaisi viikon vaatteet aina mukaan, jos lapsi kerran koko ajan asuu puoliksi etällä. Ja jos etän tulot on 3 x suuremmat, pitäisi hänen osallistua lapsen kuluihin enemmän kuin lähin. Ehkä lapsilisä paikaa sen, tai sit etän pitäisi maksaa elareita.
Ihan liikaa näitä juttuja, että kun etä sitä ja lähi tätä.
Toimikaa sen mukaan mikä on lasten etu. Tuntuuko lapsesta esim. kurjalta, että vaatteista riidellään? Tai onko lapsen edun mukaista pakata niitä vaatteita mukaan vai ei?
Itse olen eronnut 4v sitten ja pakkaan kyllä vaatteet aina mukaan sekä pesen tietysti saamani likapyykit itse - etävanhempi ei niistä huolehdi. En viitsi valittaa, pääasia, että lasten etu toteutuu ja he saavat tavata isäänsä ja me emme riitele.
kerta häviää toinen reimatec-hanska, niin pikkuisen tulee etävanhemman huolimattomuus 3x vähemmän tienaavalle lähille kalliiksi. Jos saan kahdelle viikolle lapsilisää 303€, niin ei sillä osteta muuta kuin lapsille ruuat ja vauvalle vaipat.
Jos saan vielä vaatteita ostettua, niin en taatusti niitä etävanhemman kotiin mukaan anna.
lähivanhemman rahat riittää ruokaan kun kaikki varat ei mene siihen, että hankitaan uudet etävanhemman luokse jääneiden/hävinneiden vaatteiden tilalle.
Tai niin kuin meillä; nuotiolla tulleiden kipinöiden polttamat vaatteet on aina uusittava. Etä hankkikoon siis vaatteet mökillensä, tienaakin n. 5x enemmän kuin minä.
Ihan liikaa näitä juttuja, että kun etä sitä ja lähi tätä.
Toimikaa sen mukaan mikä on lasten etu. Tuntuuko lapsesta esim. kurjalta, että vaatteista riidellään? Tai onko lapsen edun mukaista pakata niitä vaatteita mukaan vai ei?
Itse olen eronnut 4v sitten ja pakkaan kyllä vaatteet aina mukaan sekä pesen tietysti saamani likapyykit itse - etävanhempi ei niistä huolehdi. En viitsi valittaa, pääasia, että lasten etu toteutuu ja he saavat tavata isäänsä ja me emme riitele.
JA tosiekseen musta olis sairasta jos lapsella olis kahdet vaatteet... Suurimman osan voi hyvin pakata mukaan...
että kahdet Reimatecitcin??
Mulla palaa käämi jos te altte joka syksy keskustelemaan, että kuinka VÄÄRÄNVÄRISET jormatecin se exän nyxä osti... siis ihan kaamee, mä en ens kerralla anna lapselle mukaan sen herästyskelloa, hankkikoon uuden kun kerran noin karmeen tecin meni ostamaan, mut typsykkälöpsykkää ei semmoseen pueta!!!
(Ja jos lapset on fifti-fifti niin mikä vitun lähi ja etä???)
niin voi kai tuolla olla kaksi vaatekaappiakin?
olla vain yksi osoite. Ja köyhä lähi joutuisi muuttamaan yksiöön jos ei lähivanhempana saisi asumistukea.
Isä ostakoot vaikka ne markettihaalarit omalle viikolleen, mutta mun osamaksulla ostamat reimatecit eivät hänen viikoillaan kulu.
Olen ostanut sinne etälle varmaan vaatekaupallisen vaatteita ja aina niitä vain häviää. Ei tosin ole rahat noin tiukalla, mutta silti se on aivan turhaa rahanmenoa, kun pienellä huolellisuudella vaatteet pysyisivät tallessa.
Jos taas en laita lapsille mitään vaatteita mukaan, tulevat kotiin samoissa pesemättömissä vaatteissa kun lähtivätkin. Ovat tosin vain pitkää viikonloppua joka toinen viikko, mutta kyllä siinäkin ajassa minun mielestäni pitää vaihtaa vaatteet puhtaisiin.
kerta häviää toinen reimatec-hanska, niin pikkuisen tulee etävanhemman huolimattomuus 3x vähemmän tienaavalle lähille kalliiksi. Jos saan kahdelle viikolle lapsilisää 303€, niin ei sillä osteta muuta kuin lapsille ruuat ja vauvalle vaipat.
Jos saan vielä vaatteita ostettua, niin en taatusti niitä etävanhemman kotiin mukaan anna.
Tosi oudolle kuulostaisi jos lähi pyykkäisi ja pakkaisi viikon vaatteet aina mukaan, jos lapsi kerran koko ajan asuu puoliksi etällä. Ja jos etän tulot on 3 x suuremmat, pitäisi hänen osallistua lapsen kuluihin enemmän kuin lähin. Ehkä lapsilisä paikaa sen, tai sit etän pitäisi maksaa elareita.