Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko lastenne kummeille joululahjat?

Vierailija
01.12.2009 |

Meillä ei ole tapana ostaa aikuisille joululahjoja, joten emme ole ostaneet lapsemme kummeillekaan mitään - lähettäneet vain kuvia lapsesta ja kiitokset. Lisäksi kutsumme kummit aina joulun alla glögille. Mutta täällä tuntuu moni ostavan joululahjoja kummeille. Onko se yleisestikin tapana? Odottavatko kummit tällaista? En halua olla epäkohtelias lapsemme kummeille mutta tuntuu jotenkin oudolta ostella lahjoja aikuisille, kun se ei ole ollut suvussa tapana.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummienkin, kummien lapsille lahjat

Vierailija
2/22 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viety. Ei sen kummempia lahjoja olla ostettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kummilapselta en saa lahjaa, mutta perhe lähettää kortin

Vierailija
4/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niille kummeille, joilla ei ole itsellään lapsia ostamme lahjan. Itsestä vain tuntuu mukavalta antaa jotain takaisin heille. Vuoden aikana ostavat synttärilahjan ja muistavat muutenkin kummilastaan.

Niille kummeille, joilla on lapsia ostamme vain lapsille.

Tää on meidän tapa. Tee niinkuin teidän suvussa on tapana tai sopikaa kummien kanssa asiasta. Me olemme näin sopineet ja on toiminut puolin ja toisin. Niin ja ostamme vain kummilapselle lahjat, emme kummien muille lapsille. Sekin on sovittu juttu.

Vierailija
5/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten itse odota ja suoraansannottuna en edes halua kummilapsilta joululahjoja. Jos tarvitsen jotain ostan itse ja sitten taas askartelutuotoksia saan jo omien lasten puolesta (4 omaa lasta) todella paljon. Näin netissä uskallan rehellisesti myöntää, että valokuvissakin toivon maltillisuutta eli mielellään sellaisia valokuvia, joita voi tallentaa valokuvakansioihin. Meillä ei ole mitään valokuvia esillä (siis seinällä, lipastojen päällä tai kirjahyllyissä).

Vierailija
6/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi muistan lastemme kummeja joululahjalla. Me ostamme kummeille jouluna n. 20e arvoisen lahjan. Kummit kuitenkin muistavat kummilastaan joulu-, synttäri- ja nimipäivälahjoilla. Joululahjan arvo on usein 20-40e, synttärilahja samoin, joten pidän vähintääkin kohtuullisena, että annan jotakin järkevää vastalahjaksi.

Vierailija
7/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen kummina vastaan,etten itse odota ja suoraansannottuna en edes halua kummilapsilta joululahjoja. Jos tarvitsen jotain ostan itse ja sitten taas askartelutuotoksia saan jo omien lasten puolesta (4 omaa lasta) todella paljon. Näin netissä uskallan rehellisesti myöntää, että valokuvissakin toivon maltillisuutta eli mielellään sellaisia valokuvia, joita voi tallentaa valokuvakansioihin. Meillä ei ole mitään valokuvia esillä (siis seinällä, lipastojen päällä tai kirjahyllyissä).

Lasten lukumääräkin täsmää. Olen tässä taas miettinyt, että kehtaisinko sanoa suoraan kummilasten vanhemmille.

Vierailija
8/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen kummeista kaksi on sukua ja he saavat muutenkin lahjan "sukulaisstatuksellaan". Saavat tietenkin sitten lisäksi myös kummilapsensa kuvia (usein 3-4 kuvaa jotka on kerätty vuoden varrelta).

Sen lisäksi lapsen yksi kummi joka ei ole sukulainen (eikä näin ollen saa muuten lahjaa meiltä) saa ihan pienen lahjan. Hän rakastaa suklaata joten saa jouluna pienen laatikon käsintehtyjä suklaakonvehteja. Yhtenä vuotena emme antaneet (kun mietimme kaipaako hän jouluna enää meiltäkin suklaata) mutta siitä tuli heti (ystävällismielistä) sanomista eli suklaat kuuluvat asiaan.

Vierailija
9/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme myös itse saaneet joululahjat aina kummilastemme vanhemmilta.

Ja minusta on myös kiva saada kummilasten kuvia, kuvaan heitä kyllä itsekin. Ja osa on esillä ja osa ei. Kuten omien lastenkin kuvien kohdalla.

Vierailija
10/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista yksi muistaa mua jouluna.Toisen kummilapsen äiti on mun paras ystävä,jonka kanssa vaihdetaan kyllä paketit toinen toisillemme...Muut ei muista!

Vierailija
11/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole saanut lahjoja, mutta itse tykkään muistaa. Jotenkin tuntuu että kuuluu hyviin tapoihin, ja lahjojen antaminen on ihan kivaa.

Vierailija
12/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamme lastemme kummeille joululahjat, koska mielestäni myös kummit ansaitsevat lahjan edes kerran vuodessa. kun lapset tulevat isommaksi saavt itse tehdä lahjat kumeille, oppivat, että antaminen ja ottaminen on vastavuoroista.

Itse en saa kummilapsilta joululahjoja (niitä on 4kpl) mutta eipä se minua mitenkään haittaa..en niitä odotakaan.

Vierailija
13/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viidellä lapsella on yhteensä 20 kummia. Lisäksi meillä on 12 kummilasta. Ei siis todellakaan osteta lahjoja kummeille, ei edes ystäville. Meillä lahjat kuuluvat vain perhepiiriin ja kummilapsille. Toki kortit lähetetään niin kummeill kuin muillekin ystäville. Ja onneksi kaikkien lastemme kummit ovat samanlaisia (useiden kanssa olla kummeina "ristiin"). Ko. tapaan olen törmännyt vasta täällä, eli kovin yleinen ei taida olla.

Vierailija
14/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran vastavuoroisuutta pitää olla. Muistaminen voi olla vaikka kahden euron hyasintti, kunhan huomioi.

Meidän viidellä lapsella on yhteensä 20 kummia. Lisäksi meillä on 12 kummilasta. Ei siis todellakaan osteta lahjoja kummeille, ei edes ystäville. Meillä lahjat kuuluvat vain perhepiiriin ja kummilapsille. Toki kortit lähetetään niin kummeill kuin muillekin ystäville. Ja onneksi kaikkien lastemme kummit ovat samanlaisia (useiden kanssa olla kummeina "ristiin"). Ko. tapaan olen törmännyt vasta täällä, eli kovin yleinen ei taida olla.

Vierailija
15/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei ole kummin tarkoitus, että käydään lahjoilla muistamaan. Me laitetaan kuvia vuosittain ja välillä tavataan, että lapset saa olla kummiensa kanssa.

Minusta kummit saa muistaa lahjalla kummilapsia mikäli haluaa, mutta en odota lahjoja. Tärkeinä on kaikki muu muistaminen ja kiinnostus kummilapsen elämästä.

Eikä sitä paitsi meillä ainakaan olisi millään varaa lahjoa kummeja.

Meillä lahjat ostetaan omille neljälle lapselle, neljälle kummilapselle, lisäksi läheisempien eli siskoni ja miehen veljen lapsille. Sekä mummoille ja ukille. Joten näidenkin lahjoihin heilahtaa jouluisin vähintään 500-600e.

Olen itse kodinhoidontuella ja miehellä ei mikään hyvä palkka, joten kiskoa saa nuokin rahat.

Aletaankin aina säästämään joululahjoihin jo n.6kk aiemmin!

Vierailija
16/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ainakaan ole rahaa 15 kummin lahjoihin. Ja tulisi tuo kahden euron kukkakin aika kalliiksi, kun niistä viidestätoista kukasta pitäisi lähettää 9

Vierailija
17/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kummilla on omia lapsia niin ostan heille. Jos ei ole niin sitten kummille.

Mielestäni on itsestään selvää.

Vierailija
18/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoista, jos nyt 30e taloutesi kaataa. Huh miten törkeää.

ei meillä ainakaan ole rahaa 15 kummin lahjoihin. Ja tulisi tuo kahden euron kukkakin aika kalliiksi, kun niistä viidestätoista kukasta pitäisi lähettää 9

Vierailija
19/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain lahjojen toivossako?

Vierailija
20/22 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain lahjojen toivossako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi