Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin ja miksi jäit sairaslomalle raskausaikana ja ikäsi silloin

Vierailija
01.12.2009 |

Erään kahvipöytäkeskustelun innoittamana.. Itselläni ikää 37, esikoista odotan, ja jäin ilman sairaslomaa normaaliaikaan äitiyslomalle.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, toki ei ollut tokassa raskaudessa(kaan) rv 32 ekassa kolmanneksessa... ;-) Vaan siis tarkoitin sanoa rv 8 alkaen, en tiedä miten sain noin huonosti kirjoitettua. :-O

Vierailija
22/30 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 2 vkoa sairaslomalla rv 8, luun murtuma.

Tokassa ja kolmannessa raskaudessa 30 v ja 34 v en ollut kuin joitain päiviä flunssassa tai hoitamassa sairaita lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 8 influenssan takia. Olin saikulla viikon ja kk ennen laskettua aikaa jäin äitiyslomalle. Ikää oli silloin 21/22 vuotta.

Vierailija
24/30 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä katosi tunto. Työnteko kävi mahdottomaksi, kun tavarat ei pysyneet kädessä. Lisäksi verenpaine nousi ylös. Jäin saikulle kuukautta ennen äitiysloman alkua. Ikä 29-v. Vauvakin syntyi 3 viikkoa ennen aikojaan.

Toisesta olin normaalisti äitiysloman alkuun asti.

Vierailija
25/30 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistusten ja uhkaavan keskenmenon vuoksi, ikää 25. Toista odottaessa olin työtön, raskaus sujui hyvin tuskin olisin tarvinnut saikkua, ikää 29.

Vierailija
26/30 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se niiden on keulia joilla on istumatyö jossa ei paperiliitintä painavampaa joudu nostamaan.

Onko tää siis joku kilpailu missä jaetaan pyttyjä urheille työn raskaan raatajille?

Oma neuvolalääkärini sanoin että istumatyö on tosi hankala juttu raskausaikana etenkin selän kannalta. Käski rohkeasti soittamaan ja pyytämään saikkua jos tarvis on. Vielä ainakaan ei ole ollut ja vointi on ollut kaikinpuolin hyvä (nyt rv21) mutta en kyllä aio mitään marttyyrinviittaa metsästää vaan jään hyvällä omatunnolla saikulle jos vointi sitä jossain vaiheessa vaatii.

Vierailija
27/30 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmenon jälkeen sain sitä muutaman päivän.

3 synnytystä takana.

Vierailija
28/30 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä neljännellä kuulla verenvuodon takia.

Fyysinen työ ja ikää 21vuotta.

Työsopimus loppui siitä parin viikon päästä. Kun verenvuoto loppui kävin koulut loppuun.

Vierailija
29/30 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenaikaisia supisteluja ja kohdunkaula sekä pehmennyt että laskenut aavistuksen. Opiskelin tuolloin eli työ ei edes fyysisesti vaativa, mutta lääkäri piti koko päivän istumista huonona. Oli kyllä valtava helpotus, supistukset olivat kipeitä enkä päässyt edes kävelemään 200m bussimatkaa ilman että oli pysähdyttävä vähintään kerran matkalla jotta supistukset rauhoittuisivat. Lisäksi olin hirvittävän väsynyt ja turvonnut ja syke levossakin todella korkea. Pahoinvointi kesti läpi koko raskauden. Paino putosikin ensimmäisinä kuukausina 5kg vaikka olin lähtöjäni normaalipainoinen. Verensokeri heitteli ja hemoglobiini oli aivan maassa.

Toisessa raskaudessa pari vuotta myöhemmin ei ollut kuin alun pahoinvointi ja lopun turvotus.

En usko että raskauden sujuminen olisi välttämättä ikään sidonnainen. Minulla olivat ainakin aivan erilaiset vaikka molemmilla kerroilla olin nuori (21 ja 23).

Vierailija
30/30 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

37- vuotiaana esikoista odottaessani. Koko raskausajan voin hyvin. Edes flunssan vuoksi ei tarvinnut saikkua hakea ja pöpöjä nyt oli ympärillä ihan kiitettävästi, kun olen päiväkodissa töissä. Loppuajasta alkoi olla haasteellista lasten pukeminen, koska vatsa oli tiellä. Muuten ei ongelmia.