Mitä teidän lapset sai tänään joulukalenterista?
Kommentit (44)
löytyi nuorimmaiselle lakupötkö. Joulusukkaan tonttu tuo vuoropäivinä jotakin nimellä varustettuna kolmelle lapselle.
Kunhan Muumikalenterit avataan, niistä löytyy suklaat kullekin.
miksi kuvakalenterin saaneet säälittää?
Meillä ei vaan malttaisi millään odottaa ja siksi jätin ostamatta ja päädyin siihen tavaraan. Ja kun vain 1 lapsi niin raaskin sen 15 euroa siihen laittaa. Muistin kyllä oman lapsuuden ja ainaisen kuvakalenterin, nyt haluan omalle lapselle ostaa muutakin jos vain mahdollista. Kerran vuodessahan se vain on...
Tämän lisäksi on myös partiolaisten kuvakalenterit ja lapset ovat ihan yhtä innoissaan niistäkin.
"minua säälittää lapset joille on hankittu pelkkä kuvakalenteri :( "
ja vieläpä yhteinen kaikilla lapsilla. Mutta kyllä vaan tyttökin iloisena heräsi kun herättelin aamulla poskea kutitellen ja sanoin että tuleppas avaamaan joulukalenteri kun saat avata ekan luukun. Sitä kuvaa siinä yhdessä ihasteltiin.
Kyllähän sääliä maailmaan mahtuu ,ei siinä mitään.Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Olen ajatellut että yhteinen joulukalenteri on meidän joulunodotusjuttu. Näin on ollut aina.
krääsäkalenteria ollenkaan.
Onneksi poika 4-v. ei muistanut, että tässä on nyt kyse saavutetuista eduista luopumisesta vaan oli aivan innoissaan suklaakalenteristaan. Jos myöhemmin tulee puheeksi, voin aina syyttää tonttua: me ei noista pussukoista puhuttu joulukalenterina, vaan tontun yllätyksinä.
tein sellaisen oman pakettikalenterin kahdelle lapselle mutta totesin että se on aivan hullun hommaa! Kova työ hankkia jotain pikkusälää joka päivälle. Nyt meillä on kolme lasta ja saivat suklaa- ja kuvakalenterit. Mitään legokalentereita en raaskinut ostaa, enkä tykännyt että ne olivat edes erityisen hyviä??
Molemmille lapsille omat sukat: ekassa sukassa oli muovailuvahapurkki ja yksi julia suklaa. Oli tykätty, Lapset 5v ja 3v.
Meillä on ollut sekä kuvakalenteri että legokalenteri aiempina vuosina ja tuli todettua, että itse täytetty vaatii vaivaa, mutta on paljon järkevämpi (voi itse laittaa mitä haluaa, ei tule krääsää) ja toisaalta tietää, että lapset tykkää sisällöstä.
saivat suklaat ja haribo-pussit.
Itse en kalentereita ostanut vaan molempien kummit toivat molemmille.
Itse ostin kaikille kummilapsilleni ja heidän sisaruksilleen suklaakalenterit, paitsi vanhimmalle 14v arpa-kalenterin... by the way ihan aiheen vierestä :)
suklaakalenteri, enkä ole piallle mennyt vaikka olen heti aamusta saanut syödä. Ja näin meidänkin lapsilla, tuksin se suklaanappi kenenkään terveyttä kaataa.
Niin minusta ei ollut kova vaiva hommata jotain pientä sukkiin. Löytyi yllättävän helposti ja ihan järkeviä, kivoja juttuja. Laitoin sinne siis esim. muovailuvahapurkkeja, sorminukkeja, pieniä "pehmopalapelejä",joista tulee kolmiulotteisia eläimiä (kiva löytö!), kiiltokyniä, tarroja, ilmapalloja, pieniä autoja (loppupäähän) jne
kalenteri, jossa hedelmämakeinen (tähti) ja oli innoissaan. Lapsi ei voi syödä maitosuklaata, siksi toi.
Illalla saa avata puisesta kuusen muotoisesta kalenterista ykköslaatikon, jossa on tänään pinnisetti. Sinne on kerätty erilaista tavaraa eli on tarroja, playmobil-juttuja, pinnejä, koruja, schleich-eläimiä ja Lundbyyn kissaperhe ja joulukuusi.
löytyi 4v tytölle duplo-lammas ja 2v poika sai pienen lentokoneen. Suklaakalentereista saivat aamupalan jälkeen suklaata. OP:n kalenterista tuli lyhdyn kuva.
ja nuorimmalle autot kumi ja mini suklaalevy.
Isommat sai jotain dumle- juttuja
jos kalenteristakin tulee joka päivä jotain tavaraa, olkoonkin pientä. Esim nukkekodin tarvikkeet tai pikkuautot ovat mielestäni ihan joululahjoiksi jo sopivia.
ei krääsä- tai suklaakalentereita meille!
jos kalenteristakin tulee joka päivä jotain tavaraa, olkoonkin pientä. Esim nukkekodin tarvikkeet tai pikkuautot ovat mielestäni ihan joululahjoiksi jo sopivia.
Siksi lopetin krääsäkalenterin laittamisen lapsilleni. Meillä kun annetaan ihan joululahjoiksi just noita pikkuautoja tai hiuspinnejä. Tulee tunne, että lapset saavat vähän liikaa. Puhun vain omien lasteni puolesta, jokainen tekee tavallaan.
"minua säälittää lapset joille on hankittu pelkkä kuvakalenteri :( "
ja vieläpä yhteinen kaikilla lapsilla. Mutta kyllä vaan tyttökin iloisena heräsi kun herättelin aamulla poskea kutitellen ja sanoin että tuleppas avaamaan joulukalenteri kun saat avata ekan luukun. Sitä kuvaa siinä yhdessä ihasteltiin.
Kyllähän sääliä maailmaan mahtuu ,ei siinä mitään.Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Olen ajatellut että yhteinen joulukalenteri on meidän joulunodotusjuttu. Näin on ollut aina.
Meillä samanlainen perinne (ja periaate)! Lapsi on innoissaan joulunodotuksesta, eikä kaipaa suklaata tai tavaraa siihen. Yhdessäolo ja jouluperinteet ovat parasta (leikit, laulut, talon koristelu, leipominen jne.).
Vauva sai tissiä. : )
Kyllä aamupalan syönti sujui tänään uskomattoman hyvin, ei mitään vääntöä mistään eikä hidastelua. Tarjosin myös sellaisia hedelmiä, joista eivät oikein tykkää ja kaikki meni. ; ) The power of chocolate...