Jos näet suuren lapsiperheen (6 lasta tai enemmän), mihin asioihin kiinität huomiota
VAi kiinitätkö erityisesti mihinkään?
Huomioitko lasten pukeutumista/ käytöstä tms, eri tavalla kuin normiperheen nähdessäsi?
Kiinitätkö erityistä huomiota vanhempiin, ulkonäköön, vaatteisiin tms?
Kommentit (30)
ja mulle myydään lastenlippua bussissa;D Joten niin rempsahtanut olen. Ei kukaan usko ikinä, vähintään näkyy naamasta ällistys jos eivät sitten repeä ääneen taivastelemaan.
Itse kyllä killistelen uteliaana isoja perheitä kun näen. Siis todella harvoin. Paitsi tässä meidän talossa on meidän lisäksi kaksi muuta vielä isompaa perhettä.
Äidillä tai vanhemmilla voi olla esim 3/6 lasta mukanaan, koska isommat lapset liikkuvat paljolti omissa harrastuksissaan ja kavereidensa kanssa.
Äidillä tai vanhemmilla voi olla esim 3/6 lasta mukanaan, koska isommat lapset liikkuvat paljolti omissa harrastuksissaan ja kavereidensa kanssa.
usein saattaa olla vain yksi tai kaksi lasta. Ja se on ihan hauskaa, leikkiä välillä normaali-ihmistä ;)
Huomaan nimittäin aika selkeästi eron suhtautumisessa jos ei tiedetä että minulla on suurperhe.
Mä ainakin ajattelen ensimmäiseksi, että kyseessä lienee lestadiolainen perhe.
ainakin siis meidän perheen kohdalla;)
t. se 12 lapsen äiti
ja juu, se on ihan totta, että todella harvoin liikun missään kaikki lapset mukanani...kyllä niitä tavallisesti on mukana korkeintaan 4:)
menee oletukset kohdalleen ettei tuollainen yksittäinen tilasto "virhe" niin haittaa :)
ja kuinka aidosti lämmin tuntu heissä on. Oli sitten huono päivä tai ei =) Se paistaa silmiin, koska oma kolmihenkinen perheemme meni rikki ja tätä perheen tuntua ei ikinä ollutkaan. Eli kiitos kaikille näkemilleni suurperheellisille, kun olen saanut sivusta napattua vinkkejä helpottamaan yh-arkeani =D
herättyy lasten siisteyteen ja vaatetukseen. Toki äitiä ja isääkin tulee katsottua, missä kunnossa äiti on kuuden synnytyksen jälkeen jne.
En kommentoi toisille omia aatoksiani, tietenkin jos joku lapsista on vaikka erittäin söpö, silloin saatan todeta sen ääneen. En muutenkaan katso isoa perhettä mitenkään pahalla tai arvostelevasti, vaan puhtaasti uteliaasti :)
ei kuule pelkällä lapsilisällä autoja tai taloja ostella kun ei edes lapsilisät riitä ruokaan kun on iso perhe.sitä varten mies pitää firmaa pystyssä sillävälin kun minä hoidan lapset.nuorin kun täyttää 1,5v niin palaan työ arkeen:)