Osittaisesta hoitovapaasta kysymys
Teen osittaista tällä hetkellä siten että mulla on perjantait vapaat ja muuten teen normaalia päivää ma-to.
Nyt on tulossa paljon joulun pyhiä ja itse ajattelin että kun kerran työaikani on viikossa 30 tuntia, niin sitten sellaisella viikolla kun on yksi pyhäpäivä niin työaikani lyhenee suhteessa muihin ja teenkin vain kolmipäiväsen viikon verrattuna siihen että teen normaalisti neljä päivää töitä.
Niin työnantaja vihjasikin että ei välttämättä käy vaan sellaisena viikkona kun on yksi pyhäpäivä niin joudunkin muina päivinä töihin joka päivä ja tekisin kuusituntisen päivän kasituntisen sijaan...
Eli kysynkin että voiko työnantaja noin vain säädellä miten osittaiseni pidän jos on kerran sovittu että teen täysiä päiviä (ja yhden vapaan)..
Kommentit (5)
Näin on tehty nyt vuosi ja ennen olen aina saanut vapaat kokonaisina päivinä ilman mutinoita.
Ja kaikki tekevät töitä 6h/pv eli yht. 30h/viikossa. Muiden normaali työaika on 38.15. Mikäli viikolle sattuu pyhäpäivä, he tekevät ihan normaalisti muina päivinä tuon 6h.
Minulla meni näin: (varmistin liitostani) jos työaika lyhennetty 80%, niin silloin se oli 80% myös arkipyhäviikolla. Esim jouluviikolla nyt muiden työaika 3*7,5 = 22,5. Minulla 18. Tein kyllä kolme täyttä päivää, mutta niistä tuli silloin plustunteja (liukuva työaika). Mutta olisin voinut tehdä esim. 2*7,5 ja 3 h. Toimistotyö.
mutta jos arkipyhä on torstai, niin on se perjantaikin sulla vapaa vaikka perjantai ei olisikaan arkipyhä.
Mun tilanteessa jos vaikka pe olisi arkipyhä, niin silti teen ma-to 6h/pvä
Minulla on mustaa valkoisella siitä, miten osittaiseni pidän. Teen siis aina 80% muiden työajasta ja pidän vaapaat kokonaisina päivinä.