Streptokokki raskausaikana
Minulta löytyi kyseinen bakteeri tuolta alapäästä nyt sitten. Aiheuttaa supisteluja. Ei kuulema hoideta ennen kuin synnytyksen yhteydessä laitetaan tipalla antibiootti menemään.
Rv vasta 23+1.
Mutta, voiko tämä bakteeri aiheuttaa muita tuntemuksia, kutinaa, pahaa hajua? Minulta otettiin myös hiiva- ja muut näytteet, jotka olivat puhtaita. Silti välillä tuntuu kaikenlaista oiretta.
Kommentit (4)
minulla synnytys käynnistyi 35+0 ja sanoivat sen johtuvan tuosta streptokokista
raskausaikana, ei kuulemma auta vaan tulee aina uudelleen joten turha antibiootteja syödä. Minulle sanottiin että vasta synnytyksen yhteydessä laitetaan antibioottitippa ehkäisemään lapseen tarttumista. Äidille tuosta bakt. ei ole vaaraa ja on yllättävän yleinen.
Olin sairaslomalla rv 26 lähtien supistelujen takia, oli kivuliaita. Näytteet otettiin, mutta vasta synnytykseen mennessä sain tiedon että mulla on streptokokki ja laitetaan antibioottitippa. Siinä vaiheessa tuli mieleen että olisi voinut hoitaa antibiootilla jo aiemmin, olisin ehkä pystynyt töitäkin tekemään. Synnytin kuitenkin vasta rv 39+5.
valkovuodon takia. synnytyksessä piti laittaa tippa eipä laitetty, kätilö ei lukenu kortista ja itse tuskissani unohdin, hyvä kun kerkesin pöydälle ponnistaankaan. no vaadi tippa. omallani oli sitten tulehdus arvot korkealle. oli tosi väsy yms..