Olen hirvean ahdistunut... Pelottaa miten ihmeella kaikesta tasta selviaa kunnialla lapi?
Kaikki tuntuu menevan pain mantya! Ei ole tukiverkkoja -ollenkaan. Lapset oireilevat kun olemme joku aika sitten muuttaneet, toisella lapsella lisaksi jotain kayttaytymisongelmia koulussa, ollut jo vuoden verran. Olemme pahoissa ongelmissa rahallisesti, ja isoja laskuja tulossa tammikuussa... Joulu edessa eika ole varaa ostaa niita laphoja mita lapset toivovat, saavat toki jotain mutta nekin kaikki tulee luotolle. Luottokortit kohta tapissa, kauheasti velkaa.
Mulla opiskelut painaa paalle ja deadlines haamottavat edessa, en ehdi tehda mitaan. Yksin nyttenkin ollut 5 paivaa kun mies ollut tyomatkalla. Lisaksi viela molempien meidan vanhemmista kova huoli, minun ja mieheni isat molemmat sairaana talla hetkella.
Tuntuu aika epatoivoiselta tilanteelta...
voisitte hakea apua perheneuvolasta. Käyttäytymisongelmat voi johtua neurologisista ongelmista, joten kannattaisi ottaa yhteyttä esim. koulupsykologiin.
Karsikaa kuluja, varsinkin netissä, lehdissä, ruuassa ja vaatteissa. Itse tekemällä säästää ja korjaamalla. Auto halvempaan.
Luottokortit poikki. Ei ole järkeä maksaa kalliita korkoja ja lyhentää tyyliin 10 % jäljellä olevan luoton määrästä. Eihän se lopu koskaan ja tulee kalliiksi. Mene pankkiin ja sovi 1 ns. käyttölaina, millä maksatte kaikki luotot pois kerralla. Korko on taatusti halvempi.
Lapset ymmärtää, jos ne on hyväsydämisiksi kasvatettu. Sano että nyt on rahapula, eikä ole varaa. Teidän pitää toivoa halvempia lahjoja. Joskus pelit ja kirjat on kivempia lahjoja kuin tavarat.
Ne isot laskut: soita heti ja sovi uudet eräpäivät. Minä soitin kerran tv-luvasta että en pysty nyt ja eräpäivää siirrettiin 1 kk. Asioista voi aina sopia, kun aloittaa sopimisen ja järjestelyn ajoissa.
Olen pahoillani vanhempiesi sairastamisesta. Paranemistä. Joskus kun oikein potuttaa, kävelylenkki ulkoilmassa helpottaa ja kirkastaa ajatusta. Ota se ongelmakoululainen mukaan ja jutelkaa. Joskus ongelmat voi olla huomion hakua. Kielteinenkin huomio on huomiota.
Tartu toimeen heti. Mitään todellisia ongelmia ei ole. Älä nosta käsiä pystyyn, vaan ala selvittää niitä. Sun ongelmat on vielä korjattavissa.
terv. ADHD-lapsen äiti