G: Kuka EI AIO lähettää joulukortteja? Ja syy?
Itse mietin että jos elämäntilanteen takia luopuisin koko hommasta tänä vuonna...
Ja säästyyhän siinä rahaakin.
Kommentit (18)
On epäekologista. Eikä minulla ole ketään kenelle edes lähettää.
En aio lähettää joulukortteja, koska se tapa on mielestäni vähän turha. Siis miksi lähettää kortti kerran vuodessa ihmisille, joita ei muutoin ikinä tapaa tai puhu puhelimessakaan. Ja miksi lähettää kortti joulun takia. Joulu on joillekin hyvin ahdistava juhla, pitkät pyhät korostavat yksinäisyyttä. En voi ikinä tietää, kuka kokee näin ja olisi irvokasta lähettää hänelle kortti missä lukee hauskaa joulua tms. Ja vielä miksi lähettää kortti niille ihmisille, joita tapaa viikottain tai kuukausittain. Silloinhan tavataan, mitä sillä kortilla enää on merkitystä. Ja mitä merkitystä on sillä kortilla, kun saaja saa niitä kymmeniä kappaleita postissa samana päivänä tai viikkona. Mieluummin lähettäisin kortteja pitkin vuotta jos joku ihminen tulee mieleen, voisin laittaa kortin. Tämä konditionaalissa siksi, koska ajatus olisi mielestäni hyvä, mutten ole vielä tehnyt niin. Ehkä ensi vuonna teen.
Roskiinhan ne loppujen lopuksi päätyy. En aio lähettää yhtään korttia, laittakoon mies kenelle haluaa.
Ostan mieluummin itselleni jotakin kivaa.
En ole vuosikausiin lähettänyt joulukortteja ja niinpä meillekin tulevien korttien määrä on vuosi vuodelta supistunut. Ja hyvä niin.
niissä on aikamoinen vaiva ja silti niistä ei oikein kukaan piittaa - en minäkään niistä jotka meille tulee.
ne joille todella haluamme toivottaa hyvää joulua, toivotamme kuitenkin tavalla tai toisella.
Olen melkein ainoa kaveri- ja tuttavapiirissäni, joka ei harrasta joulukorttien lähettämistä. Mun mielestäni on aivan älytöntä ja turhaa lähettää pelkästään jonkun tavan ja tradition takia ihmisille kortti, johon raapustaa usein pelkän nimensä ja jonka ihmiset yleensä heittävä roskiin. Olisi eri asia jos vaikka kirjoittelisi kuulumisiaan vaikka edes parilla lauseella, jos henkilö on siis sellainen ettei muuten tule yhteyttä pidettyä. Jotenkin hassu ja huvittava on myös se traditio, että heti ekan lapsen synnyttyä ihmiset teettävät lapsistaan joulukortteja. Kuvitelkaa miten paljon paperia, energiaa yms. säästyisi, jos joulukortteja ei lähetettäisi!
Mä vaan olen sellainen että korttien lähettely ei ole mun hommaa :D
Ei kiinnosta tehdä itse, ei kiinnosta käydä niitä ostamassa. Ei kiinnosta ruveta kaivamaan toisten tarkkoja osotteita.
Laitan kännykkäviestin ja tsekkaan samalla, että numero toimii kun ei ihmisiä enää aikoihin tapaa.
Koko suku on niin levähtänyt, että kukaan ei enää pidä mitään yhteyttä.
pitkälti samoista syistä mitä muut on jo sanoneet. Lisäks asumme ulkomailla ja tulisi kalliiksi, meillä on iso suku. Kolmanneksi haluan vielä taistella sitä typerää tapaa vastaan mikä meidän suvussa on. Tarkkaan katsotaan kuka lähettää kortin, ja seuraavana jouluna lähetetään niille jotka lähetti itselle. Ja tietysti loukkaannutaan, jos joku ei lähetä. Silloin kun vielä täältä lähetin, lähetti vanhapiikatätini vielä joulun jälkeen kortin meille kun kerta meiltä oli tullut kortti hänelle. Ettemme vaan loukkaantuisi kun häneltä ei tullut korttia meille... hohhoijaa.
että lähetän yleensä kyllä nettikortin kaikille ystävilleni.
kuten lasteni isovanhemmat, muutama mummotuttava ja lasten kummit. Ja tietenkin lähetän sen perinteisen vauvalla tonttulakki-kortin. Muille riittää tekstari, mutta en itse lähetä ensin, vaan vastaan jos joku sattuu hyvät joulut toivottamaan.
vain mummolleni ja lasten kummeille. Muuten en lähetä. Kavereita ja omaa ja miehen perhettä näkee muutenkin joulun aikaan paljon, joten miksi vielä heille lähettäisin kortin?
Yleensä lähetän kortin heille, joita en näe jouluna tai muutenkaan paljoa välimatkan takia.
En lähetä puolitutuilla tai sukualaisille, joihin ei muutekaan tule pidettyä yhteyttä.
mies jaksaa innostua noista korttien tekemisestä, olenkin yrittänyt häneltä kysyä että MIKSI meidän pitäisi tuhrata kymmeniä kortteja ja lähettää niitä ihmisille jotka ovat itsekin luopuneet koko tavasta.
Tänä vuonna korttien lähetys jää väliin siksi, että muutamme huomenna ja palaan töihin kuun vaihteessa. On siis tässä elämäntilanteessa niin paljon nyt muuta puuhaa, etten jaksa energiaani joulukortteihin nyt käyttää.
Ens vuonna sitten taas!
Ja olen sanonut kaikille tutuille että minä en lähetä kortteja eikä niitä tarvitse minulle lähettää. Jotkut silti niitä laittavat.
Minusta ne ovat vaan niin turhia. Joku kortti jossa on painettu tervehdys ja nimi vaan rustattu alle... ei kiitos. Haluaisin ennemmin jatkuvaa yhteydenpitoa vuoden mittaan.
Ja kortit lentävät ainakin minulla roskiin heti 27.12, yritän muutenkin olla keräämättä tarpeetonta tavaraa.
Lahjoitan kuitenkin niihin normaalisti menevän summan joka vuosi eri hyväntekeväisyyteen. Tänä vuonna vuorossa on Punainen Risti.