Lue keskustelun säännöt.
Kallio asuinalueena lapsiperheelle?
Kommentit (3)
Linjojen puisto on tosiaan kiva ja alueella on paljon 1- ja 2-lapsisia perheitä, tosin harva jatkaa kouluikäisten kanssa. Pienten lasten kanssa ihan kivaa.
Yksi suurin ongelma on se, että asunnot on pieniä ja läheskään kaikissa taloissa ei ole hissiä. Itse olen niin mukavuudenhaluinen, että se on mulle no-no. Ja musta on kivaa, että vanhemmat lapset voi päästää yksin ulos.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse asuin Kalliossa kunnes lapseni täytti kaksi vuotta. Poika oli kotihoidossa ja siihen Kallio oli loistopaikka - Brahen ja Ensi linja asukaspuistot olivat molemmat lyhyen kävelymatkan päässä. Alppilan ja Kallion seurakunnista löytyi perhekerhoja ja muskareita. Kaikki palvelut olivat vieressä. Viihdyin hyvin.
Vanhemman kanssa voisin kuvitella haasteita - täällä rauhallisessa Espoon korvessa uskaltaisin hyvin päästää ekaluokkalaisen koulumatkalle yksinään, mutta entäpä Kalliossa? Oman lapsuuteni olen viettänyt metsän vieressä ja sitä ei Kaupunginteatteria ympäröivä puisto korvannut. Myös autojen ja baarien määrä sekä örisevät alkoholistit alkoivat häiritä minua. Nämä asiat saivat meidät muuttamaan pois Kalliosta.