Viikonloppu on kovaa uurastusta ja työtä!
Ei hetkenkään lepoa eikä rauhaa!
Pesen pyykkiä, käyn kaupassa, laitan ruokaa, siivoan niin paljon kuin vaan kahtena päivänä suinkin ehtii ja sunnuntai-iltana olen niin sippi, että tekisi todella mieli jäädä maanantai kotiin huilaamaan.
Ja tämä sama rumba toistuu joka ikinen viikonloppu. Arki-iltana ei paljon ehdi ja siksi kaikki työt kerääntyvät aina lauantaille ja sunnuntaille.
Että mä olen väsynyt tähän jatkuvaan raatamiseen! En mä nuorena ihan arvannut että perhe-elämä on tätä.
Kommentit (10)
Mä oon yrittäny lanseerata omassa perheessä lauantaiaamun siivous-showta, että siivous menis koko perheen voimin. Mutta usein en kestä sotkua siihen asti vaan teen siivouksen jo aikasemmin yksin, että viikonloppuna olis siistiä.
Mutta yhtä kaikki on epäreilua jos perheen äiti on tienaava ja työssäkäyvä, että hän hoitaa yksin myös kodin. Mä oon sentään suurimman osan viikosta kotona ja vain osan töissä.
sunnuntai lepopäiväksi -jutusta. Eli sunnuntaisin EI tehdä muuta kuin ihan pakolliset hommat. Muuten lepäillään/rentoudutaan/tehdään jotain kivaa perheen kanssa.
Suosittelen!
jos en joka ikinen päivä pyöräytä 1-2 koneellista.
Ja on meillä jonkin sorttista työnjakoakin mutta jotenkin sotkua tuntuu kuitenkin riittävän niin paljon, että täysin siistiä ei ole ikinä puolta päivää kauempaa..
ap
Meillä on olkkari aina siisti... Menen sitten sinne istumaan, kun en jaksa sotkua.
Yritän tehdä arkena mahdollisimman paljon ja polttelen kynttilöitä, jos en jaksa katsella sotkua.
Siis lepopäiväjuttu.
Mutta toi ajatus, että on sielä vielä maanantainakin... Joo ne pyykit on siellä maanantainakin. Sen lisäksi siellä on sen lepopäivän aikana pesemättä jääneet 2 koneellista pyykkiä, joten maanantaille jää 4 koneellista.
Sunnuntai on lepopäivä. Vaikka et oliskaan kristitty, niin tämä tapa kannattaa omaksua. Tottahan pakollisiakin töitä on, kuten ruuanlaitto ja vaipanvaihto, mutta siivous ei ole pakollinen. Täytyyhän nyt ihmisen joskus levähtää. Pyykitkään ei itekseen karkaa, ne löytyy kyllä maanantainakin.
onnistuivat vuosikausia pakottamaan kaupat kiinni sunnuntaisin, mutta ei näytä olevan kiinnostusta vaikuttaa suomalasten naisten suorittamaan orjantyöhön joka ajanpuutteen vuoksi tapahtuu yleensä viikonloppuisin.
t. perheen orjatyöläinen täälläkin.
Meilläkin on pakko pestä joka päivä koneellinen tai pari pyykkiä, mutta silti pyrimme olemaan sunnuntaisin pesemättä. Aina se ei onnistu.
Jos maanantaina sitten onkin enemmän pyykkiä niin sen jaksaa pestä ihan iloisena kun on viettänyt sen yhden lepopäivän ennen sitä maanantaita.
Pidä se lepopäivä niinkuin hihhulitkin tekevät.
onnistuivat vuosikausia pakottamaan kaupat kiinni sunnuntaisin, mutta ei näytä olevan kiinnostusta vaikuttaa suomalasten naisten suorittamaan orjantyöhön joka ajanpuutteen vuoksi tapahtuu yleensä viikonloppuisin. t. perheen orjatyöläinen täälläkin.
Sunnuntaina jaksaakin sitten jo valmistautua viikkoon.
Vaikka et oliskaan kristitty, niin tämä tapa kannattaa omaksua. Tottahan pakollisiakin töitä on, kuten ruuanlaitto ja vaipanvaihto, mutta siivous ei ole pakollinen. Täytyyhän nyt ihmisen joskus levähtää. Pyykitkään ei itekseen karkaa, ne löytyy kyllä maanantainakin.