Voiko olla mahdollista?
Itselläni on poika joka tulee tässä kuussa 7kk, hän painaa hädintuskin 8 kg, siskoni on erään ystävänsä lapsen kummi ja kertoi että lapsi painaa 12 kg???!! lapsi on kuukautta nuorempi kuin omani, onko tämä muka mahdollista?
Kommentit (15)
sanoisko ne vauvalle että älä enää kasva?
eikö ne sitten edes neuvolassa puutu jos vauva vaan kasvaa ja kasvaa?ap
itselläni on kolme lasta, jokaisella on mennyt 10kg. rikki ennen kuin lapsi on täyttänyt 6kk. (ja rintamaidolla on tuohon asti olleet, että riittää vissiin)
Mutta tuosta eteenpäin painon nousu hidastunut ja hidastunut. Ja 13kg. mennyt rikki vasta 2vuotiaana. 5vuotiaana kaksi vanhinta olleet 17kg. ja risat... eli itseasiassa melko hoikkia.
Eli lapset on yksilöitä, se minkä painoinen vauva on vauvana ei loppupeleissä kerro mitään myöhemmästä painonkehityskestä. :)
Kyllä mä ehkä olisin jo hieman huolissaan, jos 6 kk ikäinen painais 12kg.
eikös tuo ole aika paljon tai sitten omani on kovin pieni.ap
Aikas mötikältä vaikuttaa tuo 12kg/6kk lapsi.
Meillä on kolme 0-käyrällä kasvavaa lasta joista jokainen on painanut noin 1v ikäisenä suunnilleen 10-11kg.
Oma poika painoi viime neuvolakäynnillä(8kk) 10.170g ja on ihan hyvänkokoinen ikäisekseen..
8.7 kg, nyt reilut 6 kk ja varmasti paino yli 9 kg, neuvola on vasta parin vkon päästä. Veljensä oli aikoinaan samaa kokoluokkaa eli isokokoinen vauva, nykyään sopusuhtainen nuori miehenalku.
Mulla 13-kuinen painaa siinä 9 kiloa.
Meillä poika kohta 1v ja painaa jotain 10kg ja vaikuttaa normaalilta. Ei mikään ruikku vaan hyvän kokonen.
jos vauva vaan kasvaa ja kasvaa?ap
mut vauvat on erikokoisia. Esikoiseni oli 8 kk ikäisenä 8 kg ja kaverini 4 kk ikäinen vauva painoi saman verran
Eli +2 käyrän yllä mennään. Neuvolassa sanottu että saa kasvaa, jossain vaihees tasottuu sitte.
kyllä se lapsen kasvu hidastuu. Rintaruokitut kasvaa yleensä ensimmäisen 6 kk aikana tosi paljon ja sitten kasvu tasoittuu ja hidastuu. On tuo 12 kg siltikin päljon, mut oon kuullu ennenkin noin isoista vauvoista
Meidän 1v.10kk poika on 86 cm pitkä ja painaa 12,5 kg ja hän on minun mielestäni meloinen jötkäle.
Omani oli jo 4-kuisena 8,5 kg, mutta nyt 10kk "vain" 10,5 kg. Eli kyllä se kasvu tasaantuu siitä.