Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako lasta on realistista ajatella olevan varaa kasvattaa jos omat+miehen tulot yhteensä on

Vierailija
29.11.2009 |

3000 euroa/brutto/kuukausi. Usein vähemmänkin. Nettoa tulee 2000 euroa tai vähän reilu. Itse olen pienyrittäjä ja aion tällä tiellä jatkaa, mies pienipalkkainen duunari. Ei tarvii olla Reimatekkiä muttei ihan nyt kituuttaakaan haluttaisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaipoilla säästää paljon, imettämällä myös. Ja jos haluaa että lapsi harrastaa jääkiekkoa ja ratsastusta, tulee paljon kalliimmaksi kuin vaikkapa piirustus ja maalaus.

Jos kehtaa tarvittaessa ottaa vastaan yhteiskunnan tukia kuten lapsilisää ja asumistukea, niin pärjää sitä kyllä.

Jos on valmis hankkimaan myös käytettyjä tavaroita eikä joka lapselle tarvitse ostaa kaikkea uutena, ja kehtaa lainata harvoin tarvittavia juttuja, niin "varaa" on niin moneen kuin haluaa.

Vierailija
2/8 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon kulutustottumuksista. Ja kaikista menoista, asumis-, harrastus-, auto- jnejne.

Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verojen jälkeen siis, ja ihan hyvin, kitkuttelematta yhtä lasta kasvatetaan, ja toinen on juurikin tulollansa.. Meillä tosin lapsi on vasta vajaa 2-vuotias, eikä siis harrasta mitään vielä hetkeen. Ja tuona hetkenä ehdinkin sitten jo valmistua ja mahdollisesti pääsen töihinkin, joten ei ole väliä, vaikka lapsi hieman kalliimmankin harrastuksen itselleen haluaisi..

Kyllä sitä pärjää vähemmälläkin rahalla kitkuttelematta, kunhan käyttää rahat oikein. Kyllä meillä ainakin södään ihan monipuolisesti, eikä lapsemme kulje risaisissa vaatteissa..

Vierailija
4/8 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole järkeä tehtailla lapsilaumaa ja sitten tuskailla ei lapsilla ei ole varaa harrastaa, ei ole varaa koskaan syödä ulkona, ei matkustaa, ei ole varaa panostaa itseensä. Sitä vähemmän on varaa mihinkään, mitä vähemmän lapsia. Jos ei tahdo ihan kamalasti kitkutella niin max 2 lasta olisi järkevä ap:n rahatilanteesssa, kun siis tilanne on ilmeisesti pysyvä. 1 varmaan olisi vielä järkevämpi rahallisesti, mutta muuten olen kyllä 2 lapsen kannalla kaikin puolin.

Vierailija
5/8 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halustahan se on kiinni ja miehen hedelmällisyydestä. Aika harvan mies kykenee moisiin suorituksiin. monella lapsiluku jää pariin.

Vierailija
6/8 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aloittaa parikymppisenä siittämisen. Monilla se jää kyllä yhteen.

Vierailija
7/8 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelen olevani joku päivä vähintään neljän lapsen äiti ja miehen tulot ovat 2100e/kk.

siistejä vaatteita löytyy myös kirpputorilta edullisesti. terveellinen ruoka ei aina ole välttämättä kallista, esim. peruna, porkkana jne.

Ja ei aina tarvitse lihaa. en ymmärrä niitä perheitä jotka tekevät JOKA PÄIVÄ ruoan ja siihen menee kokonainen jauhelihapakettti. itse teen kolmelle päivälle kerralla ruoan ja siihen menee se yksi paketti jauhelihaa. ja välillä syödään esim. juureskeittoa tmv.

Vierailija
8/8 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kasvattaminen maksa mitään... kunhan on moraali kohdillaan ja hyvät periaatteet ja rakkautta, niin siinähän tuo mennee useampikin lapsi. elättäminen toki maksaa.

meillä tulot 3000e kaikkineen ja tullaan mainiosti toimeen. minusta ei ole kitkuttamista näillä tuloilla vaan elellään ihan hyvin. oma koti ja kaikki tarpeellinen, sekä 3 lasta, rakkautta ja rajoja riittää.