Suositelkaa hyviä Euroopan kaupunkikohteita
Minne kannattaisi mennä kaupunkilomalle ja miksi?
Kommentit (10)
Ja hiukan edullisempia paikkoja löytyy itäisemmästä Euroopasta esim. Praha, Budapest, Krakova.
Pieneen pyrähdykseen sopii pienemmät paikat kuten Split, Dubrovnik tai muut entisen Jugoslavian alueen kaupungit...
Riippuu vähän siitä mitä hakee.
Itse "jouduin" kaupunkilomalle Frankfurtiin joitakin vuosia sitten ja ajattelin ettei siellä nyt ole oikein mitään. Oli todella positiivinen yllätys.
Lontoo, Pariisi, Rooma on tietty klassikoita, mutta jostain vähän erikoisemmastakin paikasta voi saada tosi paljon irti eikä ole koko ajan sellainen ole että "been there, seen that" kuten helposti käy jossain Roomassa Colosseumilla. Suositelluista itse pidän Edinburghista ja Skotlannista muutenkin.
kiva, kallis, mutta suurin osa museoista ilmaisia. Amsterdam aivan ihana. Kiva tunnelma kaunis ja ei liian iso. Pariisi. Tehtävää vaikka miljoonaksi vuodeksi. Champs Elysee näin Joulun aikaan kauniisti valaistettu. Köpis on kiva, mutta varmaan kallein matkakohteista. Dublin musta ok kesällä ja keväällä ja syksyllä, mutta talvella ei ehkä paras paikka käydä.
on mun suosikit.. Lontoo ok, Köpis on kans kiva
paljon nähtävää, edullinen hintataso.
Chisinau ja Maastricht - minun suosikkivalintani.
Barcelonasta palannut kertoi juuri ihanasta auringonpaisteesta, +19 asteesta, vihreistä nurmikoista, puista, palmuista, joissa papukaijat pitivät mekkalaa, mielettömistä puistoista, kauniista, vanhoista rakennuksista, myös hassuista nykyajan rakennusratkaisuista. Ihanat ruoat ja viinit kaiken päälle, niin kyllä viihtyy!
Venetsia on ehdoton no. 1!
Taianomainen kaupunki. Kuin satuun astuisi. Ihana paikka!
Turkmenistan ja Peking on kauniita
Barcelona sopii kaikille; uimaranta, taidetta, arkkitehtuuria, shoppausta, kivoja ravintoloita, eläintarha, puistoja, jalkapalloa jne.
Lontoo on nyt punnan kurssin takia edullinen ostospaikka ja siellä on paljon nähtävää
Kööpenhaminan tivolissa on joulunaikaan todella kaunista (muuten auki kesäisin). Lapsikohteena lyhyt lentomatka plussaa!
Saksassa olisi kivoja joulutoreja nyt ennen joulua...
Ateena, Madrid, Oslo... Monessa paikassa niin iahnia lomia vietetty. Vaikea suositella, kun ei tiedä kiinnostuksen kohteita, matkan ajankohtaa, onko kyseessä perheloma/romantiikkaa/ystävysten reissu vai mikä...