Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellani jonkinasteinen hahmotushäiriö.Miten voisin auttaa siinä?

Vierailija
29.11.2009 |

Lapsi eskarilainen. Koskaan missään esim. neuvolassa tai tarhassa ola huomattu oppimisessa mitään erikoista. Itse olen ihmetellyt, kun ei vielä osaa ajaa pyörällä ilman appareita(appareillakin epävarmuutta) ja kun kokeilin testata oman itsensä "keskiviivan" ylitystä, niin se ei onnistunutkaan.Eli pyysin laittamaan vasemman käden oikealle olkapäälle ja oikean käden vasemmalle polvelle,hän laittoikin v-käden v-olkapäälle ja o-käden o-polvelle! Miten siis voisin harjaannuttaa lastani hahmottamisessa, esim. leikinomaisesti?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet huolissasi.

Mutta kotona voi pelata, piirtää, maalata, liikkua metsässä jne.

Ei meidänkään kohta 6v. vielä aja ilman appareita, ehkä keväällä sitten. Pelkää tuota kaatumista, eikä jaksa kauaa harjoitella. Mutta muutenkin on varovainen asioiden suhteen. En silti ole huolissani, osaa kyllä jo luistella ja uiminenkin on edistynyt hyvin.

Vierailija
2/7 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemällä juuri niitä vastakkaisia liikkeitä. Konttaaminen on hyvää harjoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-googlaa: aivojumppa

Siinä on mm. ristikkäisliikkeet ym. Jos enemmän kiinnostusta, niin on olemassa kirjoja aiheesta.

Olen opettanut oppimisvaikeuksissa olevia oppilaita koulussa niin, että olen testannut esim. lukemista ennen aivojumppaa ja sitten aivojumpan jälkeeen. Hyviä tuloksia saa kun siihen oikein perehtyy.

Tässä aivojumpassa tulee esille paljon asioita, kannattaa perehtyä.

Vierailija
4/7 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein saman mitä pyysit ja tein sen ihan samalla tavalla väärin!

Vierailija
5/7 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuon ikäiseltä vaatia että muistaisi vasemman ja oikean!? Itse lunttaan sormuskädestä kumpi on kumpi, kun pitää jollekin kertoa vasemmalla vai oikealla.. heh.

Vierailija
6/7 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voiko tuon ikäiseltä vaatia moista.

No ei taatusti voi...

Vierailija
7/7 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varhemmin ongelmaan saa asianmukaista apua, sitä enemmän avusta on hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi