G: oletko kateellinen jollekin facebook -kaverillesi? mistä?
Onko Sinulla facebookissa kauniita, matkustelevia, koulutettuja, menestyviä ihmisiä joille olet kateellinen? Ja joiden kuvia/ elämää katselet kateellisena, muttet ikinä voi kommentoida heille mitään?
Kommentit (17)
se että pitää kirjoittaa joka välissä mitä on tehnyt tai tuoda esille mitä on saavuttanut, kehua itseään tai läheisiään, on minusta outoa. Minulla on ihana elämä eikä minun tarvitse kertoa sitä fb:ssa. Eikä minua haittaa yhtään vaikka kaikki 154 kaveriani fb:ssä ajattelisivat että olen ruma, tylsä, tyhmä, köyhä ja surullinen. Tiedän itse mitä olen ja saan elämältä kaiken mitä olen aina toivonut.
Minä ainakin luen mielelläni kavereitteni päivityksiä, niin niistä onnellisista hetkistä kuin surunkin, ja ihan tavallisen arjenkin kommelluksista.
se että pitää kirjoittaa joka välissä mitä on tehnyt tai tuoda esille mitä on saavuttanut, kehua itseään tai läheisiään, on minusta outoa. Minulla on ihana elämä eikä minun tarvitse kertoa sitä fb:ssa. Eikä minua haittaa yhtään vaikka kaikki 154 kaveriani fb:ssä ajattelisivat että olen ruma, tylsä, tyhmä, köyhä ja surullinen. Tiedän itse mitä olen ja saan elämältä kaiken mitä olen aina toivonut.
ja sen pieniä yksityiskohtia, koska niistä pienistä sattumuksista arjen ilot monesti syntyvät. Monta kertaa olen nauranut ääneen lukiessani ystävieni päivityksiä ja suloisen tahattomia edesottamuksia.
Mutta se ei estä mua kommentoimasta heidän juttujaan, pikemminkin päinvastoin. Ne ihmiset joissa on jotain kadehdittavaa ovat mielestäni mielenkiintoisempia ja inspiroivampia kuin ne joiden elämä ei kiinnosta mua yhtään.
aikuisena on kyllä vähintäänkin outoa. Miksi ihmeessä tuntisin kateutta jotain kaveria kohtaan? Häh? Enköhän kuitenkin ihan itse tee elämästäni semmoisen kuin haluan? mitä voisi kadehtia; koulutusta+ Rahaa? Ulkonäköä? miestä? Lapsia? Olen varmaan vähän tyhmä mutta en ymmärrä miten voisin saada itsessäni aikaan kateuden tunnetta jostain mitä on toisella...
yhden kaverin sieltä, joka kehui aina(miehen rahoilla ja hänen työnsä kautta) matkusteluista, "hienojen" ystävien tapailusta jne. Siis ei kirjoitellut mitään muuta. Eipä siis kiinnostanut enää.
En tiedä, oliko tuo kateutta, ehkä, mutta ehkä ei.
kuin jokaisella tuntemallanne ihmisellä, vai miksi että haluaisi vaihtaa mitään yksityiskohtaa kenenkään tuntemanne ihmisen kanssa?
Kellään ei ole mitään mistä ajattelisitte että "voi kun minullakin olisi"?
Kuulostaa aika tekopyhältä etteikö 15 ikävuoden jälkeen olisi koskaan tuollainen ajatus käynyt päässä...
Pidän enemmän tästä omasta elämästäni ja ajattelen, että onneksi mulla on vähän eri kuviot, en jaksaisi tollasta.
Onko Sinulla facebookissa kauniita, matkustelevia, koulutettuja, menestyviä ihmisiä joille olet kateellinen? Ja joiden kuvia/ elämää katselet kateellisena, muttet ikinä voi kommentoida heille mitään?
minkään mittapuun mukaan. Eikä ole rahaakaan. Mutta en ole kateellinen Facebook-kavereille, koska se "menestyminen" ei ole minun juttuni.
Mutta olen toki aina joskus kateellinen joillekin ihmisille.
Tiedän, että jokaisella ihmisellä on joskus jotain hyvää joskus jotain ikävää elämässään. Olen onnellinen jos toisilla ihmisillä menee hyvin, enkä toivo kenellekään epäonnea. Saatan haluta jotain mitä jollakin ystävistäni on, mutta sanon/kirjoitan yleensä sen suoraan, että ihailen. Yksi ystävistäni oli ostanut talon. Sain siitä kovan talokuumeen ja ostimme itsekin talon joku aika sitten.
Nimenomaan siksi koska minusta se on yksi pahimpia juorutätien paikkoja ikinä.
Mitä se muille kuuluu miten hyvin mulla mene?
...kieltämättä joskus oon ihan ihmeissäni, kun kavereilla on niin vauhdikas elämä.
Siis kun kaverit matkustelevat maailmalla, tapaavat mielenkiintoisia ihmisiä, kirjoittelevat 6:lla eri kielellä profiiliinsa, harrastavat extreme-harratuksia ja niillä on 500 kaveria.
Itse hengailen aina kotona, joskus jopa kaupassa, mulla on muutama kaveri ja elämä tosi arkista.
Joskus on vaikeaa eläytyä kavereiden elämään, niin vauhdikasta se on. Siis en osaa oikein kommentoida mitään näihin "tänään ratsastin norsulla, söin pallokalaa ja kohta hyppään laskuvarjolla" -tilapäivityksiin. Se elämä on vaan niin kaukana mun elämästä, ettei siihen osaa mitään sanoa! Kommentoin yleensä vain sellaisia facebook-juttuja ja tilapäivityksiä, joihin itsekin samaistun.
Minulla on paljon kuvailemiasi ystäviä ja olen heistä itsekin yksi :)