Onkohan mitään, mitä täälä ei paheksuttais/arvosteltais?
Oon täällä muutaman vuoden pyörinyt, välillä aktiivisemmin ja aina täällä on sama meininki. Suurperheen äidit on tyhmiä eivätkä osaa käyttää ehkäisyä, yhden tai kahden lapsen perheet on itsekkäitä kun ei tee enempää lapsia, jos laittaa esikoisen hoitoon (syystä riippumatta) vauvan synnyttyä tai pitää hoidossa on laiska eikä jaksa lapsiaan hoitaa.
Eikö täällä oikeesti tunneta suvaitsevaisuutta, onko se av-mammoille vieras käsite? Onko tosiaankin niin, että ihmisten teot suvaitaan niin kauan kun kaikki toimivat samalla tavalla kun minä itse ja muut on väärin/paheksuttavaa.
Kommentit (19)
niin, voihan sitä haluta, mutta onko se järkevää?
Yhden lapsen äiti ei voi olla uupunut. Muuten kuin jos on jo valmiiksi psyykeltään heikko.
Ja ei lapsi kuulu päivähoitoon, jos vanhempi on kotona.
Tosiasioita.
kun mielipiteesi ovat noin mustavalkoisia. Sinusta ois siis ihan ok, että syöpää sairastava veisi lapset sairaalaan tai jättäisi kotiin oman onnensa nojaan. Kiesus mitä idiootteja täällä on!
niin, voihan sitä haluta, mutta onko se järkevää?
Yhden lapsen äiti ei voi olla uupunut. Muuten kuin jos on jo valmiiksi psyykeltään heikko.
Ja ei lapsi kuulu päivähoitoon, jos vanhempi on kotona.
Tosiasioita.
Paikka, jossa v*ttuuntuneet äidit purkaa väsymystä ja katkeroitumista muihin äiteihin. Se tekee hyvää omalle itsetunnolla kun jollakin menee vielä huonommin kuin itellä. Usko ihmisen hyvyyteen on kyllä karissut tässä av:lla pyöriessä.
Paikka, jossa v*ttuuntuneet äidit purkaa väsymystä ja katkeroitumista muihin äiteihin. Se tekee hyvää omalle itsetunnolla kun jollakin menee vielä huonommin kuin itellä. Usko ihmisen hyvyyteen on kyllä karissut tässä av:lla pyöriessä.
Vaikka olisi kaikkien etujen mukasta että äidit/naiset pitäis yhtä ja kannustais ja auttais toisiaan!
asiallista kommenttia tai myötätuntoa ei täällä heru. Ja hetkessä aletaan puhua asian vierestä, niinkuin tästäkin ketjusta näkee.
tämä on avoin foorumi. Tänne saa tulla myös äärimmäisen vittuuntuneena ja riitaa haastavana. Sivujen pyörittäjän vaan pitäisi tajuta perustaa sekä "Aihe Vapaa-onnelliset" ja Aihe vapaa-ärtyneet. Näin onnelliset saisivat pysyä omassa loossissaan ja kettuuntuneet voisivat haistatella toisilleen. Kaikille tulisi hyvä mieli. Lopulta voisi olla myös jokin yleinen av.
Sitten positiiviset viestit poistettaisi ärtyneiden palstalta ja toisinpäin.
Ylläpito ho-hoiii. Tässä teille joululahjaksi hyvä idea!
jos ei ole jo muutenkin psyykeltään heikko, koska muut asiat eivät voi uuvuttaa kuin lapset. Selvä tämä.
t. ei uupunut mutta kommenttia ihmettelevä
esim. syöpää sairastava vanhempi veis sairaalaan lapsensa. Mene hoitoon vai onko jäänyt tän päivän lääkkeet ottamatta???
asiallista kommenttia tai myötätuntoa ei täällä heru. Ja hetkessä aletaan puhua asian vierestä, niinkuin tästäkin ketjusta näkee.
Itse olen ainakin saanut hirveästi lohtua ja myötätuntoa kun kerroin eräästä surullisesta asiasta joka mulle tapahtui. Olin silloin kyllä aivan ällistynyt ja ihastunut, että miten voi av:lla olla niin ihania ihmisiä ja niin paljon!
Se onkin av:n paras puoli, että ihmiset on rehellisiä. Niin hyvässä kuin pahassakin. Lukijana pitää vain osata suodattaa.
jos normaalit tosiasiat noin kuohuttavat.
kun tulin pitkän tauon jälkeen täällä käymään. Kaikkiin asioihin ensimmäinen reaktio on haukkuminen!
Sit jos eivät keksi itse aiheesta mitään haukuttavaa, niin tulee ot-haukut!
jos lapsia tulee yli neljä ja yhden lapsen äiti ei juuri lapsiarjesta tiedä.
Eikä lapset kuulu päivähoitoon jos kotona on vanhempi.
Mitähän ihmeellistä siinä on, että toteaa vain tosiasiat?
pitihän sitä tähänkin sit laittaa...
Oon miettiny samaa jos joku on jotain ongelmaa kertonut ja itse yrittänyt antaa asiallisia vinkkejä niin jo joku haukkuu ja leimaa jne. Oon vaan miettiny et jos näillä haukkujilla on oma ystävä samassa tilanteessa niin haukkuuko ne päin naamaa vai esittääkö ymmärtäväistä, onhan se täällä helppo omia mielipiteitä ilmasta ja toisia haukkua, mut mitenköhän oikeessa elämässä kävis!??
Pitääkö aina ja kaikkialla pitää yllä hienostunutta pidättyväisyyttä? Etkö suvaitse aitoutta?
käännyttää ammattiauttajan puoleen. Ei ole ihan normaalia, että elämän helpoista perusasioista tulee ongelmia.
saattaneet haluta monta lasta, ei se tarkoita, että eivät olisi tienneet ehkäisystä, sitä voi olla käyttämättä tarkoituksella, jos haluaa raskaaksi. Ja jo yhden lapsen äiti voi olla uupunut, lapset on todella erilaisia, toiset tosi vaativia, toiset tosi helppoja ja suuri osa tästä väliltä.
Sinusta siis sillonkin lapsi kuuluu kotiin, jos äiti on vaikeasti masentunut, sairastunut syöpään ja käy hoidoissa ja lapsi/lapset sitten mukaan vaan sinne hoitoihin niinkö?
Tosiasioita voi todeta, mutta ne ei ole niin yksiselitteisiä mitä täällä näytetään kuvittelevan. Kaikki ei halua suurperhettä, mutta ei kaikki halua vain yhtä lastakaan ja perheet, joissa on useampi lapsi eivät todellakaan aina ole unohtaneet käyttää ehkäisyä, vaikka täällä niin ajatellaankin.
ja jos ei keksitä siitä aiheesta niin sit aiheen vierestä