Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä luokalla aletaan saamaan huonoja numeroita?

Vierailija
27.11.2009 |

Minun esikoiseni on kolmasluokkalainen, joten kaikkien tuttujeni lapsetkaan eivät ole tätä nuorempia.

Kaikilla menee koulu tosi hyvin. No, jollain voi olla lukivaikeutta, mutta se on yksittäinen ongelma, ei heijastu kautta linjan. Ja kun täällä av:lla lukee, niin kaikkien eka- ja tokaluokkalaisten lapset saavat ysejä ja kymppejä.

Milloin tämä muuttuu? Millä luokka-asteella nousee esiin ne "huonot" oppilaat?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida sitten siellä Porvoossa myöskin ne jälkikasvusi toilailujen seuraukset, esim. maksa elareita jne...

Vierailija
22/23 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tarvittaisiin tasokursseja. Mulle oli koulu helppoa koko kouluajan. Seuraus oli se, että vasta yliopistossa piti opetella opiskelemaan, ei riittänytkään että luki edellisenä iltana.

Toinen huomio on se, että omaa tuttavapiiriä ei kannata yleistää. Useimpien tuttavapiiri on kuitenkin jollain lailla valikoitunutta (esim. samassa paikassa opiskelleita, asuneita tai töitä tehneitä). Harvan tuttavapiirissä on kuitenkaan laajasti kaikkien sosiaaliryhmien edustajia.

Hyvä koulutus periytyy aika vahvasti Suomessakin. Toisissa perheissä kannustetaan koulunkäyntiin, lukemiseen, keskusteluun jne. enemmän kuin toisissa perheissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän minunkin tuttavapiirini on kouluttautunutta ja siinä mielessä on oletettavaa, että hyvä koulutus periytyy. Mutta ei alakoululaisten kohdalla vielä ole kyse "koulutuksesta", koska nämä lapset, joista puhun, eivät laita tikkuja ristiin opiskelunsa eteen. Ja silti saava hyviä numeroita.

Meillä koenumerot alkoivat kolmannella, mutta jo tokalla kokeista sai pisteet.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan