Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys raskausdiabeteksesta/sokerirasituksesta?

Vierailija
27.11.2009 |

olen rv 20 lähtöpaino 89kg,nyt paino 89-90kg

onko tässä raskausdiabeteksen vaara vaikka ei ole tullut painoa eikä turvotuksia?joudun jossain vaiheessa sokerirasitukseen:(olen 166cm

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se asenne voi olla noin perseestä?

Minusta on ihana asia että saa ilmasen tutkimuksen raskaudessa tälläseen asiaan!

Itse olen 160 senttiä lyhkänen ja paino keikkuu 60-70 kilossa ennen raskauksia ja raskausaikana turpoan 20-30 kiloa.

Kyse on kuitenkin myös siinä jos sulle iskee sokeritauti.

Puhumattakaan jos lapsen sokerit synnytyksen jälkeen menee häränpyllylle.

Eikä sokerit ole pelkästään ylipainosen ongelma! Järkyttää miten jokkut hoikkeliinit ihmettelee kun "joutuu" testiin.. Huhhuh!

Vierailija
2/9 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä asia että pääset rasitukseen! Kannattaa jo nyt pitää yllä diabetesruokavaliota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä asia että pääset rasitukseen! Kannattaa jo nyt pitää yllä diabetesruokavaliota.

Vierailija
4/9 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, taidat olla ihan PIKKASEN yksinkertainen... Ehkä siksi että se on sinun ja vauvasi terveydelle hyväksi.

Vierailija
5/9 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohota?ap

Vierailija
6/9 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksen,miksi piäisi noudattaa diabetesruokavaliota ja millainen se on?

Vierailija
7/9 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksen,miksi piäisi noudattaa diabetesruokavaliota ja millainen se on?

ns. raskausdiabetesruokavalio noudattaa samoja linjoja kun normaali terveellinen ruokavalio, eli paljon kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljaa jne, ja niukasti/kohtuudella sokeria ja rasvaa.

eli siksi kannattaa noudattaa, että tekee hyvää sekä sinulle että tulevalle lapsellesi. tällaista ruokavaliota olisi kaikkien hyvä noudattaa elämänsä kaikissa vaiheissa. raskausaikana se auttaa pitämään sinut paremmassa kunnossa, jolloin voit pienentää esimerkiksi juuri raskausdiabeteksen riskiä kohdallasi, jaksat synnytyksen fyysisen rasituksen paremmin ja toivut myös siitä nopeammin.

ja kyllä, sokerit voivat kohota, vaikka olisivat olleet jossain vaiheessa raskautta normaalit. yleensä kohoavat kyllä niihin viikkoihin mennessä, jolloin sokerirasitus tehdään, mutta voivat nousta vielä sen jälkeenkin. silloin se yleensä huomataan virtsaan erittyvästä sokerista.

Vierailija
8/9 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen normaalipainoinen, aina ollut "sokerit" normaalit. Vaan raskaudenaikana jouduin käymään sokerirasitus testeissä, koska diabetes liikkuu suvussani. Yllättäen, arvot olivatkin koholla reilusti ja jouduin ruokatarkkailuun ja mittailemaan sokeriarvoja itse. Eipä ne arvot kertaakaan ollu ns. ylärajan yläpuolella, kun mittailin.

Ja nyt raskausajan diabetes on poistunut elämästäni (½v synnytyksestä, kävin uusinta testeissä).

ei enää sormeen piikittelyjä! :)

Vierailija
9/9 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä syönytkin terveellisesti hedelmiä,täysjyvää ym.n.2v ennen raskautumistani aloin lihomaan aika nopeaan tahtiin 30kg.Johtuin täysin liiasta sokerin syönnistä+liian vähästä liikunnasta.Olin ennen raskautta saanut pois n.8kg.ap