Haluaisin antaa jouluapua jollekin varattomalle lapsiperheelle. Mitä kautta
saan lahjoitukseni perille varmasti oikeille ihmisille?
Kommentit (55)
Joko et lukenut kirjoitusta tai ymmärtänyt lukemaasi. Ei kirjoittaja kenenkään perheen osoitetta tai tietoja pyytänyt.
Luuletko että sosiaalitoimesta oltaisiin annettu sulle jonkun perheen tiedot... kun armeliaisuudenpuuskassasi olisit "laatutuotteitasi" heille halunnut kierrättää? Voiko noin tyhmää ollakaan. Oletko kuullut esim. Hyvä joulumieli -keräyksestä? Sitä kautta voit auttaa köyhempiäsi, ilman että kenenkään perheen tarvitsee leimautua auttamisesi takia.
olen monena vuonna miettinyt samaa asiaa. Soitin kerran jopa sos.tstoon. Mutta en saanut puhelimeen ketään sellaista, joka olisi osannut antaa minulle selkeät toimintaohjeet/selkeän "osoitteen" lahjoitukselleni...!
Turussa on tänä vuonna seurakunnilla seuraavanlainen uusi keräys käynnissä.
http://www.turunseurakunnat.fi/portal/fi/ajankohtaista/etusivun_uutisno…
Oliskohan muuallakin samanlaista?
Seurakuntien diakoniatyön kautta menevät raha- ja tavaralahjoitukset todella niitä tarvitseville. Monesti näin loppuvuodesta määrärahat auttaa ovat heilläkin loppu ja joulun ajan auttaminen on avustusten varassa. Itse käyttäisin tätä väylää, jos olisi, mistä antaa!
Kysynpä sieltäkin.
En muuten tarkoittanut, että antaisin joululahjaksi käytettyjä leluja vaan tekisimme valmiita lelupakkauksia, joita annettaisiin sitten joskus eteenpäin lapsille. Kerran olen välikäden kautta tehnytkin niin, mutta en tiedä, onko perheellä enää tarvetta. Mutta yhtä hyvin voin viedä ne edelleen Pelastusarmeijan kirpparillekin.
-ap
Itse kun olen siinä tilanteessa, että eksä jätti minulle velkaa ja nyt menee veronpalautuksetkin ulosottoon, ettei taida pahemmin lahjoja lapselle tulla. Toivottavasti joku joka tarvitsee saa myös avun :)
ja jätin niille vastaajaan viestiä tästä tilanteesta, muttei ole vaivautunut soittamaan takaisin. No jos en mitään keksi, niin sitten jotain pientä vaan lapselle. Mä olen ainakin sitä mieltä, että opettaa lapsi mielummin siihen että pikkasen lahjoja ku se että hirveet läjät ja yhdessä ololla sun muulla oikeasti tärkeellä ei ole väliä. 36
Tiedättekö, onko yleinen käytäntö seurakunnissa? Täytynee kysellä omasta seurakunnasta, olisiko siellä lahjatoiveita täytettäviksi.
http://www.jci.fi/fi/projektimme/joulupuu/
Ihan totta, lahjavuori ei ole onnen tae, mutta kyllä jokainen lapsi lahjoista ilahtuu.
ap
Varattomille perheille jaetaan 70 euron ruokalahjakortteja.
olen yh (tosin vaan 1 lapsi, 4 v tyttö). Olen ollut työtön keväästä lähtien, teen jonkun verran pätkäkeikkaa (kaikki mitä on tarjottu). Mutta jos ei oo keikkaa jossain kuussa, ja tulona on pelkkä ansisidonnainen, olen oikeutettu asumistukeen. Olen käynyt nyt syksyllä leipäjonossakin.
Olen antanut lapselle lahjaksi kirpparilöytöjä ja nytkin aion käydä katsomassa, löytyiskö mitään pientä pakettiin. Ei mua siis haittaa, jos joku muu on niillä leluilla leikkinyt tai vaatteita käyttänyt.
Kun käyn lapsen kanssa kirppareilla, hän ihan innoissaan katselee pöytiin, ja tekee löytöjä. Hänen rakkain lelunsa on kirpparilta viime keväällä löydetty leikkikitara, maksoi peräti euron. Olen myös löytänyt muumitalon kympillä, siitä puuttuu ne pihakeinut ja vähän huonekaluja, mutta muuten hyväkuntoinen. Kehtasin kyllä antaa sen synttärilahjaksi tytölle...
Mä olen uskokaa tai älkää, tämän av-palstan kautta saanut vaatepaketin lapselle ja ihan rahaakin, että voin ostaa lapselle jouluksi toivelahjansa vauvanuken ja hello kitty-kellon. Ihan yhden ketjun perusteella, jossa kerroin siitä leipäjonosta ja miten voi viereisessä rapussa joku elää, vaikkei näy päälle eikä perheessä näytetä syrjäytyneeltä.
Tein aikoinaan sen ketjun siksi, että jokainen avaisi omia silmiään lähipiirissä, jos perheissä on työttömyyttä tai yh-perheitä tai sairautta, niin näissä perheissä tuskin kieltäydytään niistä kierrätyslahjoistakaan.
Tuo asumistukiasiakin selvisi saman ketjun perusteella. En enää siis tosiaan voi pitää av:tä pelkkänä toisten äitien haukkumispaikkana, miltä se päälle päin voi joskus näyttää.
Kyllä köyhien perheidenkin lapset ansaitsevat uudet paketit, edes jouluna.
onko paikkakunnallasi mitään sellaista kaupassa olevaa keräystä? Millä paikkakunnalla asut, niin joku muu voi tietää, jos et tiedä?
Uusia tavaroita voi antaa sen joulupuu-keräyksen kautta, rahaa pelastusarmeijan ja ylen keräyksen kautta. Ne perheet ovat sosiaalitoimiston ja lastensuojelun asiakkaita, eli saavat rahan sieltä.
Jos haluat antaa konkreettisesti jollekin perheelle, voit tarjota niitä vaikka täällä esim. anonyymin sähköpostiosoitteen kanssa. Jotain tutun tuttuja varmasti löytyy jokaiselta. Itsekin tiedän monta perhettä jotka ottaisivat kyllä, yh-perheitä joissa on 3-4-v tyttöjä, mutta ehkä mä tunnen ne tilanteet ja tarpeet hyvin, koska ollaan samassa asemassa.
43
Täällä olisi yksi yksinhuoltaja perhe minulla 15 ja13 ja10 vuotias joka kehitysvammainen täysin autettava osaa istua ei puhu eikä liiku.Lasten isä jätti meidät kun nuorin syntyi. Nuorin myös todella kipeä koko ajan en voi olla työssä kun olen lapsen kanssa kotona.asumistuella ja lapsilisillä pärjätään. Voi kun saisi laatikot pöytään ! T. Tytteli 0400562436
Hei.
Olemme 5 henkinen perhe vantaalta.avopuolisoni sairastaa selkä sairautta jonka vuoksi ollut monta vuotta jo työttömänä.itse sairastan nivelreumaa olen kotona pienen tyttöni kanssa ja meille on tulossa vauva.isommat lapset käyvät koulua taloudellinen tilanteemme on heikko emme tiedä miten järjestämme lapsille joulun kun olemme niin tiukoilla..Olemme velkasanerauksessa yritämme saada luottotietojamme kuntoon mitkä ovat menneet laskuja maksujen viivästyessä koska ei ole ollut varaa maksaa.olisimme iki onnellisia jos saisimme apua edes jostakin olen kirjoitellut monille apua antaville ja heillä on kaikilla jo täyttyneet.kaikki apu tarpeen lelut, vaatteet, ruokaapua , joulukoristeita.kaikki käy.
Ystävällisin terveisin elisa
Sähköposti on taavi2009@hotmail.com
Kyllä köyhien perheidenkin lapset ansaitsevat uudet paketit, edes jouluna.